Durf te vragen #5

Het is voor een opdracht van mijn research master (waar ik net mee begonnen ben). Maar wat leuk dat jij dit als werk doet! In ieder geval heel erg bedankt, klinkt een stuk beter op deze manier. Nu nog een paar honderd woorden schrappen voor de deadline van morgen. Al twintig schraprondes gehouden, maar kom maar niet onder het limiet haha.

Succes met je eigen teksten nog!

In het begin is het spannend, vondt ik ook maar daarna was het juist zo relaxed. Het valt niemand op, je kunt alles op eigen tempo doen. Als je 1 uur staat bij dezelfde stand kijkt niemand er op aan.
Misschien via Facebook dat je mensen kunt vinden?

Ik dacht dat er laatst iemand houten puzzels voor baby’s had geplaats, maar ik kan het bericht niet meer vinden? Het gaat om een naampuzzel, waar je de kleuren etc kon kiezen ook knopjes op de puzzelstukjes. Gaat er toevallig bij iemand een belletje rinkelen?

Wat antwoorden jullie als iemand die je maar weinig spreekt een appje stuurt: “Hoe gaat het met jou en naam kind?”

Dit is me deze week 3x gebeurd en ik weet echt niet wat ik daar mee moet. De waarheid is complex, genuanceerd en langdradig en mogen ze best weten maar ga ik niet appen. Dan maar “goed”? Is dat niet te droog of te saai? Wat wil iemand die zoiets stuurt?

1 like

Lastig zoiets. Ik heb zelf geen kinderen, maar krijg ook wel eens de vraag hoe het gaat en dan denk ik ook aleijd uuuhm wil je het echt weten of is dit beleefdheid? Plus de ene keer goed andere keer niet zo.

Anyways ik zou gewoon antwoorden wat je hier hebt getypt. Dat je het leuk vindt dat je een appje krijgt (denk ik?) dat het overall wel (goed/oké!/prima /mwah/slecht/of skippen) gaat en met (naam kind) het complex is en dat je dit liever niet via de app bespreekt. Kun je, als je zin hebt, voorstellen bakkie te doen of x te bellen.

1 like

Bedankt voor het meedenken!

Heb ik niet merk ik, wel goed om me te beseffen. Dus ik heb het maar heel oppervlakkig gehouden en een foto van mn kind geappt, haha.

3 likes

Ja in het 1e voorbeeld zijn de mannen de overheersende groep. Mannen zijn (ih algemeen) ten opzichte van vrouwen weleens seksistisch, denigrerend of vervelend. Voorbeelden zat. Is haast een feit van algemene bekendheid helaas
 (en uiteraard niet iedere man).

Als ik op werk over een nare ervaring vertel over hoe een man vanochtend deed bij het treinstation, hoeft mijn mannelijke collega echtttt niet met “not all men” aan te komen.

In jouw 2e voorbeeld wordt 1 anekdotische ervaring van een individu misbruikt om een groep (minderheid) weg te zetten als negatief. Dat is gewoon onnodig generaliseren en racistisch.

5 likes

Weet die persoon dat van de situatie of is het misschien gewoon uit beleefdheid?

Ik vind de vraag eerlijk gezegd te vaag. Wat moet ik mij voorstellen bij ‘Marokkanen die intimideren’? Marokkaanse hangjongeren?

Wat ik in ieder geval vast kan zeggen is dat het gewoon echt niet hetzelfde is.

• Ten eerste: intimidatie komt voor bij mannen van elke afkomst, zonder dat we dat per se als zodanig herkennen.
  • Ten tweede: de populatie ‘mannen’ is gigantisch groter dan de populatie ‘Marokkaanse mannen’.
  • Ten derde: ‘not all men, but all women’. Door te antwoorden met 'not all men’s wordt een probleem dat zo ernstig en groot is, onnodig klein gemaakt, terwijl een specifiek probleem van vervelende Marokkaanse mannen onnodig groot wordt gemaakt.

Door de focus op ‘Marokkaanse’ mannen, lijkt het ook alsof hun etniciteit iets te maken heeft met hun gedrag.

Edit: wat @Scorpiovibes zegt dus :sweat_smile:

9 likes

Ik heb hier al meermalen gekocht. Snelle verzending en mooie puzzels

3 likes

Er is niet echt Ă©Ă©n situatie, meer een combinatie van factoren en die kennen ze niet allemaal nee. Ik denk dat het wel interesse is, want ze appen echt speciaal om te vragen hoe het gaat. De vraag was namelijk niet onderdeel van een langer bericht. Maar toch een beetje een raar medium om dat mee te doen, want wat verwacht je als het antwoord niet zo simpel ligt?

1 like

Heeft iemand wel eens babyshower spelletjes georganiseerd?

Thanks, ik ben echt te dom voor die zoekfunctie😂

1 like

Thanks!!

2 likes

Om hierop terug te komen; het heel duidelijk hebben wat ik er uit wilde halen heeft wel geholpen!
Degene waar het om ging zei eigenlijk heel weinig, gaf niet echt openheid van zaken ook niet na aandringen van mij. Maar doordat ik echt goed wist wat ik met dit gesprek wilde kon ik heel concrete vragen stellen etc.

Ben niet helemaal tevreden, maar voor nu is de situatie ok.

8 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Willen jullie aub de zoekfunctie even gebruiken voordat je iedere willekeurige vraag hier stelt? Er zijn genoeg topics waar de meeste vragen onder vallen en dat houdt dit topic overzichtelijker.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het Beautytopic #3

Misschien eerder bij de smart shop? Als ik Google op lege capsules smartshop zijn er ook een aantal online aanbieders!