Haha heb die app al maanden niet geopend, maar bij mij staat het er ook
Luchtbevochtiger
ik had een tijd terug een website waar nederlandse radio uit de jaren 70 gestreamed werd, en dan volgens het programma van bijvoorbeeld 25 oktober 1972, met reclames en al
ik wil dat weer luisteren maar ik kan die site niet meer vinden, weet iemand welke ik bedoel?
192radio.nl misschien? Dat is Veronica
ja!!!
ik zat elke keer te zoeken op radio noordzee maar zo kwam ik er dus niet
bedankt : D
Bij mij gewoon ‘kerst’
Maar soms ook gekke dingen hoor
Each outcome has its own practical implications for improving the effectivity of this intervention, but also future parenting interventions, for families with a non-Western migration background. Therefore, decreasing the prevalence of severe parenting problems, including child maltreatment.
Kan iemand deze zin voor me herschrijven?? Ik heb het gevoel alsof hij niet helemaal lekker loopt/grammaticaal correct is.
Wat probeer je precies te zeggen? Hij is nogal abstract zoals ie nu is
Ik denk eigenlijk dat je het op kan lossen als je therefore bij de zin daarvoor trekt met een komma? Dus één zin van maken.
Ja dat had ik eerst, maar dat vond ik echt een mega lange zin. Heb het nu op deze manier, wellicht iets beter, maar vind hem nog steeds een beetje meh?
In conclusion, this study attempts to fill the knowledge gap regarding the effectivity of the ‘Stevig Ouderschap’ intervention for families with a non-Western migration background. Each outcome has its own practical implications for improving the effectivity of this intervention, but also of future parenting interventions, for families with a non-Western migration background. This, in turn, could lead to decreasing the prevalence of severe parenting problems, including child maltreatment.
@Lemongrab
Gaat dus om het vergelijken van een interventie-effect (een opvoed-interventie die risico op voornamelijk kindermishandeling dient te verkleinen) tussen 2 groepen en dit is dan het einde van mijn conclusiestuk. Ik probeer te zeggen dat ongeacht de uitkomsten van deze studie (geen significant verschil tussen de 2 groepen, significant groter effect voor groep 1 (met migratie-achtergrond) of een significant groter effect voor groep 2 (zonder migratie-achtergrond), dat dit allemaal praktische implicaties heeft en allemaal kan leiden naar het verbeteren van de effectiviteit van de interventie voor families met een migratie-achtergrond en op die manier de prevalentie van kindermishandeling verkleint wordt.
Als dit wat duidelijker is haha.
Geen idee wat het juiste topic is om dit te vragen dus dan maar hier: zijn er mensen die naar dutch comic con gaan (zondag)?
Ik ga zaterdag met mijn vriend. Sorry hier heb je natuurlijk niet zo veel aan. 2 jaar geleden ben ik alleen geweest en vondt ik ook nog steeds erg leuk!
Onlangs heeft iemand in mijn directe omgeving iets gedaan wat niet ok is. Nu wil ik daar een gesprek over aangaan, maar ben nogal conflictvermijdend, dus ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben niet zo snel boos te krijgen en mijn primaire reactie bij vervelende situaties is verdrietig zijn, huilen of bang zijn de relatie met die persoon te verstoren, ook als hij/zij (ver) over mijn grenzen gaat. Als ik hier op het forum lees dat mensen ruzie hadden met hun partner, een vriend(in) of familielid kan ik me daar weinig bij voorstellen, terwijl het soms juist heel goed zou zijn om wél boos te worden.
Ik ben een struisvogel en laat zoiets eigenlijk altijd gaan, om dan ‘s nachts in bed hele gesprekken in mijn hoofd te voeren, maar in het echt komt daar nooit wat van.
Nu heb ik die persoon al laten weten dat ik een gesprek wil en ik heb ook al dingen op papier gezet. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben zo bang dat ik gewoon weer die struisvogel ga zijn die het na een weerwoord van de ander laat gaan. Maar dat is in dit geval echt onverstandig, dus ik zal echt eens volwassen moeten zijn.
Goed dat je het gesprek aangaat! Ik ben het zelfde als jij en heb een keer iemand geconfronteerd. Ik had ook dingen op papier gezet en allerlei scenario’s voorbereid op basis van wat ik dacht dat diegene zou zeggen.
Tijdens het gesprek reageerde die persoon heftiger en anders dan ik had verwacht. (Dat kwam - vertelde diegene achteraf - door de manier waarop ik het bracht, en het kwam als een complete verrassing.) Daardoor heb ik dingen gezegd die ik niet had willen zeggen. Ik voelde die dingen wel, maar om een constructief gesprek te hebben, had ik ze beter niet kunnen zeggen. Ik denk dat ik achteraf beter van tevoren had kunnen bedenken wat ik uit het gesprek had willen halen en me daarop focussen. We verzandden in details die er achteraf gezien niet toe deden, en het ging me er uiteindelijk om dat diegene een bepaalde actie ondernam.
We zijn na het gesprek slecht uit elkaar gegaan en na een nachtje slapen en weer een hoop op papier zetten ben ik weer teruggegaan en hebben we het uitgepraat en goedgemaakt. Daarna was het eigenlijk weer helemaal zoals vanouds.
Ik zou dus aanraden om te bedenken wat je met het gesprek wil bereiken en dat steeds duidelijk voor ogen houden, zodat je niet in een discussie belandt die niets bijdraagt.
Het kan natuurlijk dat diegene juist heel fijn reageert, of zoals je hoopt. Dit is alleen op basis van mijn ervaring toen. Veel succes!
Bedankt voor je uitgebreide en behulpzame reactie, daar kan ik echt wel wat mee!
Ik kan daar ook niet tegen, maar gebruik wel een daglichtlamp. Ik zet hem schuin naast mijn laptop, zodat ik er niet in kijk, maar het licht wel op mijn gezicht valt. En merk echt verschil, heb echt meer energie.
Ben benieuwd… Ik heb een extra kaartje maar nog niemand die mee wil haha. Misschien alleen… maar dat vind ik nog spannender dan met mensen die ik niet ken.
Hé leuk wij doen zo te zien bijna hetzelfde werk
Ik struikel vooral over “each outcome”, outcome van wat? Daarnaast is het denk ik leesbaarder als je verwijzingen zoals this, these etc. zoveel mogelijk vervangt door hetgene waar je naar verwijst. (dus ipv ‘this intervention’, gewoon de naam van de interventie noemen).
Staat deze zin in de discussie van een artikel ofzo? Dan zou je het misschien zo kunnen verwoorden:
“In conclusion, the current study attempts to fill the knowledge gap regarding the effectivity of the ‘Stevig Ouderschap’ intervention for families with a non-Western migration background. The outcomes of this study provide* practical implications for improving the effectivity of Stevig Ouderschap. These findings may also be useful for improvement of future parenting interventions for families with a non-Western migration background. Improving parenting interventions for this population could lead to decreasing the prevalence of severe parenting problems, including child maltreatment.”
'*: Misschien is een ander woord dan ‘provide’ mooier hier, maar daar kom ik even niet op.
Heb ik hier net 10 minuten aan besteed in plaats van mijn eigen teksten te herschrijven? O jazeker.