White privilege / racisme #2

BOREAAL BABYPAKJE :sob::sob: zouden ze ook nazistische nakomelingrompertjes of arische afstammelingspenen hebben :sob::sob::sob:

11 likes

Wat bizar ditā€¦ Ik word er echt onpasselijk van. Echt walgelijk gewoon. Een boreaal babypakje. Echt hoe de fuck kom je er opā€¦ ?!!

Heeft iemand hier toevallig ook het boek Maar dat mag je niet zeggen? Gelezen. Het is van Nikki Sterkenburg.

2 likes

Ah cute dit hebben ze afgekeken van de Lebensborn Vereniging van Himmler

1 like

Wow

Ik gebruik de term (neo)nazi en facist niet lichtzinnig omdat elke keer als je iemand een nazi noemt de betekenis devalueert dus als ik iemand een nazi noem doe ik dat omdat ik ze daadwerkelijk naziā€™s vind.
Na deze disclaimer: goh ze zijn wel openlijk naziā€™s he die net doen alsof ze dat niet zijn door te zeggen dat ze verbinden in liefde.
Echt om te kotsen.

Daarbij slaat boreaal als term nergens op want Nederland ligt helemaal niet in de boreale zone, wij hebben geen subarctisch klimaat.
Het enige juiste gebruik voor die term: Boreale zone - Wikipedia
Subarctisch klimaat - Wikipedia

16 likes

Boreaal? Jeetje man, waar gaat die partij heen met zijn uitspraken? Ik vindt dit echt ziek en misselijk makendā€¦ Ergens ook triest, wetende dat anno 21 eeuw deze berichten nog steeds gemaakt worden.

1 like

https://www.hln.be/binnenland/opvallende-kiescampagne-van-vlaams-belang-nieuwkomers-die-maken-we-zelf~ac232459/

Uit 2018

Die Tom Van Grieken deed ook zo een zwangerschapsaankondiging

En hier over diezelfde campagne

Dus nog letterlijk geplagieerd ook, blijkbaar gebruikt AfD het ook

1 like

Ja dit dus, enge gevaarlijke lui zijn het. En we weten het allang.

2 likes

Tipje: je kan Chanel Lodik / marketingvrouw haar boekpresentatie live volgen via de website van Pakhuis de Zwijger.

Edit: Chanel heeft ook een antiracismequiz en ze haalt ook het tripje van Sanny en de Huismuts aan; de witte redders.

18 likes

Krijg haar boek morgen eindelijk binnen! Kijk er echt naar uit, heb alleen al hier op het forum en op instagram al zoveel van haar geleerd!

Meer mensen die het boek hebben?

Ik heb vandaag het ebook gekocht, ben nog niet heel ver maar nu al super interessant, veel dingen die ik eigenlijk nog niet wist, of wel vaag wist maar bv niet de geschiedenis die erbij hoort. Ik vind het tot nu toe echt een aanrader!

1 like

Ja. Ik heb hem ook besteld en ben ook heel benieuwd. Het is alleen wel mijn kerstcadeautje, dus moet nog even wachten :sweat_smile:

1 like

Deze Tiktok deed me denken aan Shaaarā€™s ervaring met diversity day:

1 like

Ik heb dus een nieuwe baan en zoek als afscheidscadeau een boek wat precies dit uitlegt. Ik ben je diversiteit niet, zoek nieuw projectje.

9 likes

Oh een nieuwe baan! Wat goed! Je had al gezegd om deze reden niet heel lang te willen blijven, toch? Irritant dat er niets verandert. Ik zal mijn oren en ogen open houden voor een cadeau dat deze uitstraling heeft.

1 like

Jaa mega leuk. Er zijn zoveel redenen, maar dat ik me hier totaal niet thuis voel is er inderdaad een van. Hoofdreden is vooral dat ik ben gevraagd voor een nieuwe leuke baan, in een fijn team met betere vooruitzichten. Dus die beslissing was niet heel moeilijk.

8 likes

Aah wat vet en wat een goed teken dat ze je gevraagd hebben!

2 likes

Gefeliciteerd!! En love de pettiness :sunglasses::ok_hand:
Een paar maanden geleden was er toch een boek uit gekomen met allemaal ā€œgoedbedoeldeā€ opmerkingen van witte Nederlanders, ik weet zowel de titel als de schrijfster niet meer maar misschien is dat wat?

2 likes

Ja deze 365 Dagen Nederlander | Uitgeverij Pluim

Incl die prominente witte man die zich 3 x aan haar voorstelde, en de laatste keer haar ging uitleggen dat het in de NLse cultuur beleefd is om je voor te stellen :woozy_face:

2 likes

ā€¦

3 likes

Ik kan veel niet vertellen maar ik probeer te vertellen wat ik kan

Wij ā€œverzamelenā€ personen die actief willen bijdragen aan het doel. Wij kiezen dus zelf geen collegaā€™s in de zin van ā€œjij moet nu in het D&I team aan de slagā€. De collegaā€™s komen zelf naar het project toe. Op deze manier bouwen wij op elkaars ideeĆ«n en willen wij steun voor het project uitbreiden. Ook uitgebreid onderzoek gedaan bij vergelijkbare organisaties om het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Edit: en ik heb zelf een presentatie gegeven waarin ik de betekenis van de meest voorkomende D&I termen heb uitgelegd zodat iedereen over hetzelfde praat

1 like