Bedoel je in de thread of Jesy Nelson?
De afspeellijst van spotify uit die thread, sorry!
Het zijn niet alleen de videoclips maar ook de artiesten zelf. Gwen Stefani waande zich iemand uit de cholo-cultuur in luxurious, een paar maanden deed ze aan kawaii in What you’re waiting for. Witte sound maar verkleed zich in andere culturen.
Witte artiesten die zich een zwarte sound aanmeten en waarvan je gewoon niet wist dat ze wit waren.
Er stond voor mij persoonlijk niemand tussen waarvan ik niet wist dat ze wit waren, maar het is zeker problematisch. Hoe leuk ik Gwen Stefani altijd heb gevonden… haar hele image is gejat van andere culturen. Vooral haar obsessie met Harajuku blijft nog steeds zo raar. Hoe zij echt zo’n entourage had van Japanse meiden (/personages) die altijd de achtergrond hadden bij alles wat ze deed.
Goed voor jou!
Er staan niet alleen witte artiesten in, ook zwarte en Aziatische artiesten die samples uit andere culturen gebruiken. @papierhier
Ik vind Ariana Grande ook echt een goed voorbeeld. Zij switch heel vaak van mixed, naar Latina naar Aziatisch. Ze is dus van Italiaanse afkomst. Ik dacht altijd dat ze Latina was.
Even over Pink, zij heeft toch gemixt bloed, een van haar ouders is donker. Is het dan alsnog storend wanneer zij urban muziek maakt(te)?
Pink’s ouders zijn toch gewoon heel wit?
Maar ook in het hypothetische geval dat ze wel bicultureel en white-passing was geweest gaat het om: maak je muziek waar je een link mee hebt, die je respecteert of ben je culturele invloeden aan het misbruiken voor een hitje.
Ik denk dat je dat verkeerd onthouden hebt. Haar ouders zijn allebei wit. Dus ze heeft geen ‘urban’ achtergrond.
Pink is wit, moet ook zeggen dat LA Reid haar in dat genre gepusht heeft. Maar ze werd vaak als light skin zwarte vrouw gezien.
@Shaaar @SayMyName @Daelyss Oh wat suf ik dacht dat echt! Vond het vroeger altijd zo leuk dat zij gemixt was net als ik. Maar dat is ze dus helemaal niet.
Edit: @Shaaar bedankt voor de edit. Ja ik snap je.
wow
Inheemse Nederlanders die uitsterven en autotochten die krimpen jeetje echt wow .
Steeds als je denkt dat het niet meer dieper kan zinken hè…
Aah wat zielig en erg😂
Inheems nog wel. Die forummers willen zo graag onderdrukt zijn
Ik word wel bang van die (J)Fvd types bah. Ik check dat Insta account even en lees de comments en zie veel leeftijdsgenoten uit mijn stad die zich inzetten voor die Jfvd en dan van die Nederlandse vlaggen in hun bio hebben. Bah wat is er misgegaan bij die mensen