Werken in de zorg topic

Goed dat je op je strepen bent gaan staan

1 like

Ja ik!

Dit ja! Ik werk op de medische unit in de maatschappelijke opvang en merk dat ik een goede weerstand heb opgebouwd zo onderhand haha.

1 like

Mag ik jou even PB’en?

Ja tuurlijk!

Ik loop nu 4 weken stage op een somatische afdeling, mijn eerste stage ook. Ik vind het heel leuk en interessant, maar wel lastig dat de mensen zo veel verschillen van elkaar qua diagnoses.
Zoveel indrukken ook de eerste week, heb mijn eerste vrije weekend alleen maar over stage gedroomd haha

1 like

Ook in werk in de zorg, maar dan in een ‘ondersteunende dienst’
Wel direct bij de zorg betrokken. Leuk om hier ook mee te praten!

Als er vragen over deze kant van de zorg zijn hoor ik dit ook graag.

Ik werk in een ziekenhuis op de technische dienst/medisch instrumentele dienst. Wij zorgen ervoor dat alles blijft werken zodat iedereen in de zorg zo goed mogelijk zijn werk kan doen.
Heel breed dus. Beetje vaag, maar anders ben ik al snel herkenbaar haha.

1 like

Ook een heel belangrijke functie binnen het ziekenhuis. Ben altijd blij als apparatuur weer gefixt is en ik iets weer kan gebruiken voor patiënten! :sunglasses:

Heeft iemand ervaring met Aethon?
Ik volg een paramedische studie en ben op zoek naar een bijbaantje. Zag een vacature voorbij komen dat ze paramedische studenten zochten voor ADL en dergelijke.

Fijn dat zo ook eens te horen!
Soms lijkt het altijd maar alsof wij standaard te langzaam zijn en alle apparatuur laten verdwijnen :sweat_smile:

1 like

Nou kan ik me voorstellen. Het is toch meer ‘‘achter de schermen’’ wat jullie doen, maar net zo belangrijk. Zonder apparatuur kunnen we niet, dus het moet goed functioneren.
Frustrerend ook wel lijkt me, krijgen jullie vaak geklaag van verpleegkundigen? :roll_eyes::innocent:

1 like

Niet doen is kut. Iig is mijn ervaring. Heel rommelig wat betreft communicatie tussen werkvloer en hen en het roosteren van hen is gewoon echt heel stom (een dag van te voren worden ingepland, geen overleg of even een belletje)

2 likes

Soms. Sommige verpleegkundige / ander personeel bellen wel eens meerdere keren per dag voor een naar onze mening kleine storing.
Meestal komt alles tegelijk, waardoor het voor kan komen dat bijv je ganglicht niet diezelfde dag is gemaakt.
Kapot OK licht gaat dan echt voor.

1 like

Oh echt? Zou echt niet in me opkomen om meerdere keren per dag te bellen voor kleine storingen. Heb ik ook geen tijd voor trouwens :joy: Denk dat jullie het druk zat hebben, en idd er zijn prioriteiten.

1 like

Het beste aan nachtdienst: je collega’s welterusten wensen, thuis pyjama aantrekken, tandenpoetsen, in een heerlijk bed stappen en te gaan slapen terwijl de wereld ontwaakt.

7 likes

idd. Ik herken t. Heerlijk

Ik heb wel een goede ervaring (ruim 4 jaar gewerkt). Het is een bedrijf wat heel snel groeide. Merkte wel dat ik zelf flexibel was en dat zij dat dan ook zijn. Heb op veel verschillende plekken gewerkt (thuiszorg, somatiek, PG, revalidatie), waarbij het in sommige huizen echt fantastisch was om te werken en sommige plekken verschrikkelijk.
Ken ook mensen die het verschrikkelijk vonden bij dit bedrijf.

1 like

Toen ik nog met het ov moest vond ik het ook echt een enorme lach waard dat mensen sacherijnig naar hun werk gingen. En ik eindelijk kon slapen.

1 like

Soms maak ik zulke heftige dingen mee op werk, de meeste gruwelijke dingen worden gewoon normaal. Mijn vriend doet zijn best om zich in te leven maar hij heeft echt 0,0 idee en dat vind ik soms zooooo lastig. (weg ivm herkenbaarheid)

3 likes