Werken in de zorg topic

Ik heb vandaag een pees aangeraakt in een voet, was echt interessant en een beetje vies…

2 likes

Haha vertel.

Patiënt met een diabetische voet, het hele voetbed ligt hierdoor open en ik moest wondzorg doen. Ik moest een gel in de wond doen met m’n vinger waardoor ik de openliggende pees aanraakte. Vond het best fascinerend dat we er zo vanbinnen uitzien. Zo vies wittig en rubberachtig bijn

2 likes

Ik zie alweer waarom ik nooit in het ziekenhuis zou moeten werken :face_vomiting: Ik ben niet eens zo vies van mensen/dingen (hygiëne in de ggz laat bijvoorbeeld vaak te wensen over maar daar heb ik dan weer niet zo snel last van), maar zodra ik bij iemand naar binnen kan kijken op een plek waar dat normaal niet zou moeten kunnen, is de lol er toch wel vanaf haha.
Knap dat je het hebt gedaan hoor!

1 like

Haha het went hoor! De eerste keer vond ik het vooral vies maar nu ik meerdere keren naar binnen heb kunnen kijken :stuck_out_tongue_winking_eye: vind ik het vooral interessant

Ja kan ik ergens wel begrijpen hoor! Ik denk dat wonden sowieso wel interessant kunnen zijn. Heb je vaak dit soort dingen? En waar werk je (als je dat wilt zeggen natuurlijk)?

Ik werk in een ziekenhuis op de chirurgie afdeling, dus heb als ik op de vaat kant staat het meerdere keren op een dag, soms ook necrotische tenen

5 likes

Voor het eerst dat ik het weekend in ga en mij zorgen maak of een patiënt na het weekend nog in leven is.
Gelukkig alles gedaan wat ik nu kon doen en volgende week weet verder beleid bepalen.

Nadeel van werken in de zorg is het overnemen van allerlei virale luchtweginfecties van de patiënten. Komt regelmatig voor dat ik patiënten op de SEH zie wanneer ze nog onder verdenking staan van een virusinfectie en dit uiteindelijk wel blijken te hebben en ik het regelmatig ook overneem. Nu helaas besmet met de influenza :mask: Je probeert je zo goed mogelijk te beschermen, maar het is soms zo hectisch dat je geen volledige maatregelen kunt nemen.

1 like

Ik doe PGB werk dus thuis bij kinderen ik vind het werk heel erg leuk. Ik mis soms wel collega’s in die zin dat ik vaak alleen kan overleggen met ouders

Helaas geldt het bij mij niet. Na zes jaar nog maar weinig succes :sweat_smile:

Ik ook, heel erg.

Ik had afgelopen week avonddienst en ook zoveel Influenza A op de SEH. Bij veel preventief met kapje op naar binnen, maar ook genoeg zonder gezien. Lijk tot op heden de dans te ontspringen :sweat_smile:
Officieel was de griep epidemie nog status quo, maar afgelopen week hebben wij het wel echt veel meer gezien.

1 like

Jaa! Wij zagen in de laatste week juist ook een toename van influenza patiënten. Daarvoor viel het bij ons allemaal mee.

Komende week zal wel de berichtgeving komen dat het is gestegen haha. De inluenza-zalen zijn in ieder geval alweer open

1 like

Hij is leuk!

Werkt er hier toevallig ook iemand op de OK?

Ik werk sinds 2 weken in de thuiszorg. Nou had ik vanmiddag een nieuwe cliënt en ze was meteen erg negatief, ik was te jong en nadat ik gestofzuigd had en n praatje gemaakt had zei mevrouw eigenlijk meteen dat ze wil dat ik weg ga, “ik ben niet goed genoeg.” Nou weet ik dat ik dat niet op mezelf mag en moet betrekken maar vind dat stiekem toch best lastig haha

Als dit nog een keergebeurd zal ik als ik jou was het aangeven bij je leidinggevende. Ik kan hier zelf zo slecht tegen, als je zo goed kan zeuren dat iemand niet goed genoeg is doe het dan lekker zelf, Joe!

3 likes

Ik heb al contact gehad met mijn leidinggevende en zij heeft weer contact opgenomen met de cliënt. Mijn leidinggevende vond het ook niet netjes en gaf mij het recht om te gaan gelukkig, want wat de client allemaal over me zei was op zn zachtst gezegd niet zo aardig haha, ik krijg een nieuwe cliënt.

4 likes