Werken in de zorg topic

Bij ons wordt het uitgekeerd met salaris van november en ik kreeg een brief dat ik het dit jaar niet krijg.

Vandaag toevallig! :grin:

1 like

Ik geef dus les aan mensen die worden opgeleid tot verzorgende IG en of verpleegkundige en vraag mij dus af of jullie nog leuke websites weten die ik kan gebruiken voor mijn lessen. Ik neem aan dat ik dit hier wel mag posten.

Ooh, waarom krijg jij hem niet dan, als ik vragen mag?


Wij kregen vorige week bericht dat het rond half november uitgekeerd zou worden, dus ben benieuwd.

Haha, vorige keer zou ik mogelijk invallen en ben ik ingewerkt. Op basis van die week heb ik de bonus gekregen, echt belachelijk. Dit jaar heb ik echt helemaal geen bijdrage geleverd :sweat_smile: behalve dan het verzorgen van een arts-assistent op de cohort afdeling.

https://libguides.hanze.nl/ebp

Ik kan je aanraden om gebruik te maken van de libguides die gemaakt worden door de universiteiten of hogescholen. Ik geef zelf ook les aan deze doelgroep.

Libguides zijn goed startpunt om meer informatie te vinden in databanken en andere relevante websites. Als er een bibliotheek is bij je onderwijsinstelling kun je daar ook terecht met informatie gerelateerde vragen. Vaak hebben ze zelf ook een libguide. :grin: laat maar weten of je ergens naar op zoek bent.

1 like

Haha zo, dat was gratis geld :yum: Maar begrijpelijk dat je dan deze keer niet krijgt.

Ik moet zeggen dat het voor mij - verzorgingshuis voor dementerende ouderen- eigenlijk een fijne periode is die corona. De bewoners krijgen door minder bezoek, en bezoek op het eigen appartement ipv in de gezamenlijke huiskamer, veel minder prikkels te verwerken. En doordat we heel anders moeten werken bij een uitbraak, is er op de een of andere manier veel meer een op een tijd met de bewoners. Gelukkig hebben de meeste mensen zelf niet door dat er minder bezoek komt, omdat de echt naaste familie wel gewoon mag komen.

1 like

Nu je het over dementie hebt. Ik heb gisteren de bijzonder kwetsbare documentaire ‘Wei’ gezien, van Ruud Lenssen. Echt een aanrader als je ergens een verloren uurtje hebt. Heel mooi in beeld gebracht.

2 likes

Ik kan hier misschien nog wel iets uit extraheren maar ik geef les aan mbo’ers. Ik zocht dus vooral bruikbare teksten of websites (bijvoorbeeld te gebruiken voor een lees- of schrijfopdracht).

1 like

Ja dit begreep ik al, oa van die documentaire laatst over een gezin met een broer die meervoudig gehandicapt is en opbloeide tijdens de eerste golf. Meer regelmaat, hij ging niet meer uit logeren bij zijn zussen, etc. Heel bijzonder om te zien.

Mijn opa is vrij helder maar fysiek minder, hij heeft het wel zwaar gehad. Dan ben je 92 en komt er opeens niemand meer langs. Hij kan nog wel facetimen (!) maar ook dat is na 5 minuten wel klaar. Vond dat wel echt verdrietig.

Ik ben zo blij! Vanaf februari ga ik weer als leerling-vpk aan de slag. Ik dacht echt dat het niet meer zou lukken zo kort van tevoren, maar ik heb echt geluk gehad dat ze nog leerlingen zochten in mijn regio. Later hoor ik nog op welke afdeling ik ga werken, al maakt me dat eigenlijk niet zoveel uit, ben allang blij dat ik geen stage hoef te doen voor €250 per maand :’) En het is in de richting waarin ik later sowieso al wil werken, dus hoop dat ik via daar meteen een leuke werkplek kan vinden voor na mijn diplomering.

20 likes

Ah zo! Dan snap ik het. Zijn vakbladen dan misschien een idee? Nursing wordt veel gelezen bij ons. https://www.nursing.nl/ of deze
Tijdschrift Archive - TvZ

1 like

https://www.movisie.nl/

Ik vind dit een fijne website. Deze gebruiken we in de gehandicaptenzorg ook regelmatig om wat op te zoeken en tijdens mijn opleidingen SAW en MWD werd ie ook vaak aangehaald. Het is niet specifiek gericht op de opleidingen die jij noemt, maar er worden sociale vraagstukken behandeld die denk ik in elk beroep in de zorg aan bod komen. Ook kun je onder de verschillende thema’s doorklikken naar andere websites over dat onderwerp. Heel interessant!

1 like

Lol bijna mijn hele opleiding geteerd op Movisie :joy:

1 like

Ons ziekenhuis gebruikt de Thor robot om covid kamers te desinfecteren, is binnen een half uur gedaan, wel alleen overdag en een deel vd avond. Zal ongetwijfeld een dure aanschaf zijn maar hiervoor Is dacht ik niet meer personeel voor nodig.

1 like

Oh, die ga ik morgen eens kijken. Dankjewel!

1 like

Haha herkenbaar. Welke opleiding doe je?

Zo hard gejankt om deze docu. :pleading_face:

1 like

Zo leuk. Ik zag gisteren patiënten die ik echt al een jaar niet gezien had. En de meeste zeiden: aah zo leuk om jou weer te zien en ze waren echt helemaal blij. Was echt fijn want had een kutdag, werd bijna emotioneel haha

4 likes

Ik ben benieuwd wanneer er een akkoord komt over het nieuwe ggz cao. De inzet vanuit de vakbonden klinkt niet slecht dus ik ben nieuwsgierig wat er uit komt

2 likes