Werken in de zorg topic

Sneakers, liefst met een beetje een goed voetbed en een stofje dat makkelijk schoon te maken is. Ik draag nu (verplicht) klompen en daar ben ik nog niet zo’n fan van.

het gaat om het gebaar, ik vind het een leuk idee!

1 like

Dat is ook wel mijn eigen irritatie van de thuiszorg, de onzekerheid over je uren en daardoor veel diensten te moeten werken. Maar de sfeer is er gelukkig niet negatief door!

Jaa klopt dat is het ook!
Intern kom je veel makkelijker aan je uren

Het gaat om het gebaar, dat wordt al erg gewaardeerd! Dat gezegd hebbende, we krijgen vaak al chocolade of taart, dus iets anders en wat ‘originelers’ is wel leuk. Thee zou bij ons enthousiast worden ontvangen, dat geven collega’s die weggaan ook wel eens. En wat ook een onverwachte hit was, waren de verse saucijzenbroodjes van de bakker die een patiënt had laten bezorgen tijdens de koffiepauze, maar dat wordt wel erg prijzig denk ik :joy:

1 like

Bij ons is eigenlijk alles wat eten en drinken is wel populair :joy:

3 likes

Ik kan mij hier ook melden. Ik studeer HBO verpleegkunde. Werk nu naast mijn opleiding bij een epilepsiecentrum en ga in februari beginnen aan mijn eerste ziekenhuisstage. Ik vind het wel super spannend, ik heb nu zo’n beeld dat je in het ziekenhuis meteen wordt afgezeken als je iets niet weet en dat de sfeer een stuk minder gezellig is. Ben heel benieuwd of dit beeld bevestigd wordt of juist veranderd.

3 likes

Ligt er heel erg aan welk ziekenhuis. Ik heb in 3 verschillende gewerkt (waaronder 2 academische ziekenhuizen), daar viel het allemaal erg mee, vond het niet naar of afzeikerig. Ik vond juist in wat kleinschaligere stages waar de mensen al tig jaar werken er een vervelende sfeer hangen dan in het ziekenhuis. Weet je al welke afdeling het gaat worden?

Soms schaam ik me echt een beetje voor de manier waarop mijn collega’s omgaan met clienten :no_mouth:

Oh dat is wel echt naar. Is het iets waar je ze op aan kan spreken? Hoe doen ze precies met clienten dan?

Sommige mensen zijn echt verzonken in hun dementie en praten niet meer. En dan gaan ze tijdens een verschoning over die mensen praten/roddelen onder het mom van ‘snappen ze toch niet meer’.

Echt??! Wauw… Ik zou twijfelen om daar toch wel iets mee te doen richting een leidinggevende.

1 like

Ja dat zou ik ook het liefst willen. Of diegene er direct op aanspreken maar dat is voor mijn positie in het team als leerling echt niet verstandig en dan kan ik het ook echt schudden de rest van mijn tijd hier

Ik zou het inderdaad niet tegen iemand direct doen nu je nog een leerling bent. Helaas kan dat inderdaad tegen je werken… Heb je een prima band met de leidinggevende van de afdeling? Ik lees net toevallig dat je dat niet hebt met je begeleider, dat is jammer!

Wow ik ken iemand die vroeger op de PG had gewerkt en die vertelde dat ze door personeelstekort mensen 2 inco’s aantrokken en in de bovenste maakten ze dan gaatjes. Urine werd dan door beide broekjes opgevangen. Zo hoefden ze de mensen minder vaak te verschonen :disappointed:

En elke dag alleen “kop en kont” wassen en op de baddag werden ze dan van top tot teen gewassen. Daarna de pyjama aan, want door de inspanning hadden ze echt een “rustdag” (géén pyjamadag hoor!) nodig.

Wat dat betreft hebben wij het heel luxe op werk. 3-4 personen op 16 cliënten.

Gatverdamme, ik moet hier gewoon bijna van huilen.

Ik draag sneakers of calzuro’s (soort klompen)

Ik loop nu een korte stage in het ziekenhuis. En wilde even zeggen dat ik respect heb voor alle mensen die in de zorg werken. Jullie verrichten keihard werk, petje af!

1 like

Nou, ik sprak laatst het bezoek van mijn patiënt. Ze hadden gebeld omdat hij incontinent was en verschoond moest worden. Prima, ik dat gedaan, bedanken ze me dat ik zo snel kwam. Dus ik zeg ‘joh, graag gedaan maar geen dank, dit is mijn werk.’
Komt er daarna een heel verhaal over dat hun moeder in een verpleeghuis zit, dat ze daar twee (!) verschoonmomenten per dag hebben en maar één douchemoment per week (i.v.m. weinig personeel), dus dat ze haar regelmatig aantreffen in een plas urine. En dat ze het daarom zo luxe vonden dat ik na twee minuten aan het bed stond en gelijk tijd had om die meneer even te verschonen. Ik vond het zo sneu, werd er echt verdrietig van toen ik dat hoorde.

1 like

Net een nachtdienst achter de rug. Ik schaam mij wel een beetje. In heel land er bijna code rood mbt de longpatienten, maar ik heb de hele nacht niets gedaan. :joy: