Werken in de zorg topic

Ik denk dat het bij zo’n specifieke vacature met opleiding wel strenger die eis hanteren. Omdat het wel een stap meer is dan VP op een algemene afdeling.

1 like

Vroegah had je echt wel specifieke ervaring nodig voor de SEH aangezien je echt wel een basisniveau moet hebben die je niet op school leert. Maar er is zoveel tekort dat je als vpk vrij spel hebt. Dus proberen kan nooit kwaad.

1 like

Ik denk ook met name op de SEH dat je die ervaring wel echt nodig hebt

1 like

Om als SEH verpleegkundige aan de slag te gaan heb je wel echt ervaring nodig. Het is pittig werk, kan ontzettend druk zijn op de seh en je moet ook meer verrichtingen kunnen.
Denk dat je als gewone vpk in het ziekenhuis snel aan de slag kan, er is een fors tekort. Merk dat in het ziekenhuis waar ik werk dat er regelmatig bedden worden gesloten wegens personeelstekort.

2 likes

Ja precies. Ik ben dan wel verpleegkundige, maar werk in de geriatrische revalidatie. Volgens mij kan dat niet verder weg staan van de neonatologie :sweat_smile:

Maar ik hoorde al dat het best goed gaat en die sonde er voor het ontslag eruit gaat.

Even een ergernisje: elke dag update ik m’n vriend hoe het gaat. En elke dag moet ik de saturatie “het zuurstofgehalte in het bloed” noemen. Als ik het per ongeluk saturatie noem snapt ie er direct niks meer van. De saturatie wordt uitgedrukt in een percentage, maar de (liters) zuurstof ook. Dus dan zeg ik: ze zit nu op 40% zuurstof en dan is ie helemaal van slag, want HET MOET TOCH TUSSEN DE 92 EN 100 ZIJN?!?

3 likes

SEH vraagt inderdaad wel wat meer werkervaring, maar dan alsnog zou ik zeggen dat diegene het gewoon moet proberen. Ik zou het niet zo zien als ‘onderhandelen’, maar meer als kijken wat er misschien nog mogelijk is via een andere weg. Ik denk dat er in de praktijk veel meer kan en ik zou dus niet denken dat je direct ongeschikt bent wanneer je niet aan de eisen voldoet, want het tekort gaat nieuwe verpleegkundigen denk ik juist meer mogelijkheden geven.

1 like

Pff gisteravond avonddienst van hel gehad. Het is weer zo druk en vol op de afdelingen bij ons. Ook hele zieke kinderen en geen plek op de kinder ic.

Toppunt van de avond dat we op geen van de afdelingen meer monitor-plekken hadden. Kind wat er in moest (met eigenlijk al IC indicatie, maar natuurlijk geen plek). Dan vraag je je toch echt af wat voor kwaliteit van zorg je levert. En wij verpleegkundige blijven maar rennen en overwerken he.

Resultaat nu is dat ik gesloopt ben omdat ik allemaal rare dromen had over het werk en daarna niet meer kon slapen omdat je je dan toch druk gaat maken of je niet fouten hebt gemaakt omdat het gewoon te druk is geweest en te weinig personeel.

Ja, en dan komt ook alles in een keer. Vorige week was het uitgestorven.

Ik had dit weekend weer moeten werken, maar ze hadden gevraagd of ik mijn diensten kon verschuiven naar volgende week. maar als het zo blijft denk ik dat ze mij in het weekend ook wel nodig zullen hebben.

1 like

13 likes

Nou de leegloop is begonnen, de 2e collega heeft een andere baan. De 2e binnen de maand januari.
Ik ben heel benieuwd hoeveel er nog volgen.

Hopen dat ze snel een nieuw iemand aan nemen!

Nou aangezien we ook fors moeten bezuinigen en daardoor in het midden van een reorganisatie zitten vrees ik. Daarnaast zijn er nu zoveel vacatures overal dat ik het donker inzie.

ik ga eind deze maand beginnen met mijn eerste stage in het verpleeghuis en nu vroeg ik me af; wat voor schoenen dragen jullie? Waar kan je nou lang op staan/lopen?

Sowieso geen stoffen schoenen :sob:
Ik had op mijn vorige stage gewoon leren sneakers aan die lekker zaten.

Ik werk altijd op sneakers, liefst inderdaad leren. Stof is niet aan te raden inderdaad :sweat_smile:

ja ik zat zelf te denken aan nikes, maar welke weet ik nog niet. Inderdaad niet stof/suede want je weet maar nooit wat er op komt, en anders zijn je schoenen verpest haha

Precies hetzelfde!
Ook merk ik dat collega’s erg snel bang zijn uren kwijt te raken als de routes leeglopen en daardoor een negatieve sfeer heerst

Sneakers!

Hahaha die kennen we allemaal

1 like

Ik draag eigenlijk altijd sneakers als ik mijn uniform broek aan heb. En als ik een spijkerbroek aan heb ook wel eens laarsjes.