Werken in de zorg topic

Ik heb sinds ik op een covid afdeling werk medische klompen van sanita. Maar ik heb eigenlijk best nog wel pijn aan mijn voeten en mijn hielen zijn ontzettend droog geworden (incl kloven). Ligt dat nou aan mij of is herkenbaar?

Eindelijk naar de kinderafdeling morgen. Kan niet wachten. Ben benieuwd want ben baby’s en mama’s gewend hihi! Als t kon ging ik daar nog werken maar helaas ik woon nu in Belgie en daar is mn obstetrie diploma niks waard :(… of dan moet je vroedkunde doen, maar daar zijn er echt teveel van dus kans op een baan is dan nihil.

Ben nu wel ff klaar met de covid, gaat hier de goede kant op zitten rond de 40/50 covid patienten in t hele zkh :grin::slight_smile:.

Hier hetzelfde, pijn in voeten en onderrug door die dingen en droge voeten. Gelukkig nu even van de cohort af en lekker op mijn gympies.

Oh dat is wel fijn zeg! Wij zitten richting de 70 helaas :frowning:

1 like

Siliconen hielbeschermers helpen wel bij kloven

Heb je met zo’n houten zool of leer? Ik heb zelf klompen met zo’n gummyzool:


ik kreeg altijd rugpijn van die anderen.

Droge hielen heb ik helemaal geen ervaring mee.

Same! Ik draag ze nu een half jaar maar alleen maar pijn en likdoorns. Ik heb nu weer skechers gekocht.

1 like

Mijn werk heeft iets nieuws op onze protocollenwebsite:

Het heeft wel iets schattigs, wat gaan ze doen als ik een like geef? Krijgt dan iemand een schouderklopje? Is er aan het einde van het jaar een nuttigste-protocol-van-het-jaarverkiezing? Krijgt de maker van het meest nutteloze protocol een uitbrander? :grin:

16 likes

De ggz organisatie waarbij ik werk heeft de zorgbonus voor iedereen aangevraagd alleen is er tot nu toe nog steeds geen duidelijkheid over of wij hem krijgen. Ik hoor dat andere ggz organisaties hem wel al toegezegd hebben. Zijn er meerdere mensen die nog aan het wachten zijn op duidelijkheid hierover?

Ik wacht er ook nog op en werk in de ggz, het laatste nieuws was dat het in januari word uitbetaald

1 like

Denken jullie dat er een code zwart gaat komen? en zo ja worden jullie daar mentaal op voorbereid of krijgen jullie mentale zorg?

Ik heb anderhalf jaar lang klompen gedragen maar kon er nooit aan wennen. Sinds ik weer Skechers draag heb ik veel minder last van pijnlijke voeten/rug en vermoeide benen. Droge hielen had ik zelf niet echt maar ik hoor collega’s daar wel eens over klagen.

Hoe gaat dat op dit moment eigenlijk? De zorg is toch vaak een vakgebied waarin veel burnouts voorkomen. Merken jullie op dit moment al bij jezelf of collega’s en is daar eigenlijk wel ruimte voor? Ook omdat verpleging die positief getest is nu toch soms moet doorwerken. Ik merk in een normale situatie al dat collega’s veel te lang door gaan omdat ze teveel verantwoordelijkheid voelen.

Ik denk dat iedereen dat zo lang mogelijk wil vermijden zolang het kan. Hopelijk nu met de feestdagen achter de rug en de vaccinaties in aantocht dat het niet nodig is.

Er is in mijn ziekenhuis nu een code-zwart-commissie ingesteld die gaat nadenken over hoe we dit moeten gaan aanpakken, en een belangrijk onderdeel van het plan is al ondersteuning vanuit psychiatrie/psychologie/geestelijke verzorging voor debriefings en dergelijke nadat zulke beslissingen genomen worden.
Vanaf het begin komt het geestelijk ondersteunend team (psychologie en geestelijke verzorging zitten daar in geloof ik) regelmatig langslopen op de afdelingen om een praatje aan te knopen, overal hangen telefoonnummers die 24/7 mag bellen als je er doorheen zit, er heeft maanden een psycholoog dagelijks bij onze overdracht gezeten die af en toe insprong bij heftige situaties en mensen apart nam om te babbelen.

Maar het blijft natuurlijk pittig, zeker voor de verpleegkundigen op onze afdeling die al vanaf maart continu covid-afdeling zijn geweest, de dokters rouleren toch wat meer door naar andere taken.

2 likes

Ik kreeg net de te horen dat begin januari de zorgbonus wordt uitgekeerd bij ons!

2 likes

Ik hoop dat het niet zo ver gaat komen. Denk dat ik het moeilijk zou hebben om mensen te zien overlijden terwijl ze het met een ziekenhuisopname mogelijk hadden gered. Nu worden deze keuzes ook gemaakt natuurlijk, maar de mogelijkheid is er altijd nog. Hoe moeilijk een opname soms ook te regelen is. Ik weet dat er binnen de organisatie wel mogelijkheden zijn tot begeleiding. Er is ook wekelijks een digitaal overleg waar je bij aan kunt sluiten etc. Vrees wel dat dit naar verloop van tijd terug te zien gaat zijn aan het verzuim onder zorgpersoneel @pepernoot

1 like

De data voor mijn Corona vaccinatie zijn gepland!

13 likes

Zelfde. Wat ik begreep is het wel aangevraagd maar nog geen duidelijkheid of het wordt uitgekeerd. Weet wel vrienden in de GGZ die het in december al kregen.

1 like

Mijn podoloog raad het af omdat je niet goed afwikkeld