Werken in de zorg topic

Fijn! Wij hebben nog niets gehoord helaas.

Staat er iets in jullie melding over dat de aanvraag is gedaan samen met de Nederlandse GGZ?

Ik werk in de GGZ en krijg ‘m morgen als het goed is! Hopelijk krijg jij m ook.

1 like

Oh wat goed! Wat voor werk doe je?

Wij zijn een relatief groot crematorium, dus zitten zonder corona op een vrijdag/zaterdag (drukste dagen) op gemakkelijk 12 diensten/crematies, de andere dagen is het ongeveer 7 a 8.

De eerste golf, was het extreem druk en zijn we zelfs enkele zondagen open geweest voor alleen crematies. En hebben ook crematies moeten uitwijken naar andere crematoriums.
Ik weet nog een moment dat we in totaal op 43 overledene zaten, die dus allemaal binnen 6a7 dagen gecremeerd moeten worden.

Nu, op dit moment maken we gebruik van de extra koeling en heeft onze eigen koeling de capiciteit van ongeveer 20 overledene bereikt.

Wat vooral het extra werkt maakt, is dat een corona overledene met extra bescherming verzorgd moet worden, wat weer extra tijd kost en noem maar op. Al die overledene willen ook rouwbezoek van een aantal dagen en een dienst.

Het is nog niet zó druk als die eerste piek, maar iedereen is wel moe, want de afgelopen maanden is het “gewoon” druk geweest.
Waar we nu ook mee te maken hebben, is de december drukte ( klinkt bizar haha, maar ook wij merken dat)

1 like

Ik werk als agoog op een gesloten psychiatrische afdeling! Jij dan?

1 like

Verpleegkundig casemanager in de forensische psychiatrie.

1 like

Yes bij ons ook! :partying_face:

1 like

Wat lief van je :heart:

Hoop dat ze er blij mee is. Ik krijg de mijne deze maand (totaal overdreven) en ga hem splitten met mijn broertje. Voor mij hopelijk de aanbetaling voor een invisalign beugel en voor hem een twee maanden vrij nemen van zijn bijbaan voor zijn stage met veel diensten :slight_smile:

8 likes

Leuk, ik werk op eenzelfde afdeling :hugs:

1 like

Oeh ik geloof het niet, zal het morgen eens nakijken. Bij jullie wel en maakt dat verschil?

Gaaf! Ik denk dat ik volgend jaar ook de overstap ga maken naar de forensische setting en ben zelfs aan het twijfelen om nog verpleegkunde te gaan doen. Zie alleen enorm op tegen nog vier jaar studeren maaaaar
 ik ben als vakantiekracht in de psychiatrie beland en best wel ‘verkocht’ haha. Voor mij een enorme switch (kom uit de gesloten jeugdzorg/detentie) maar denk dat ik nog wel wil blijven plakken in dit gebied van de zorg!

Ik hoop dat iedereen de bonus krijgt! :smiley:

@colalight tof! Werk jij als vpk of agoog/sociotherapeut?

2 likes

Als agoog. Nu al 11 jaar en sinds 2,5 jaar op de gesloten afdeling, gestart toen de afdeling geopend werd dus dat was leuk om mee te maken.
Ik wilde ook altijd in het forensische deel werken maar zit hier nu ook goed op m’n plek voorlopig! En ik wilde ook vpk gaan doen haha maar toch niet gedaan, misschien ooit nog maar heb nog geen volle motivatie ervoor.

Is je bonus er?!

Ja, veel ggz instellingen hebben het samen aangevraagd. Als het samen is geweest dan is het volgens mij toegekend.

1 like

Super tof! Als je meer wilt weten of het werk, je mag mij altijd berichten.

Ik PB je even met wat er op ons intranet staat.

1 like

Wij krijgen m met het salaris van deze maand!

1 like

Ahh fijn voor je! Je hebt het vast dubbel en dwars verdient.

Ik heb nog steeds geen idee of ik hem krijg. Af en toe staat er een vaag bericht op intranet over spelregels? (Grootste ggz aanbieder van nl) dus ik wacht het nog maar af

2 likes

Bij mij hetzelfde maar volgens mij is dat omdat het met GGZ Nederland is aangevraagd.
Hoorde zeggen dat het onduidelijk was ivm het uitbetalen van zzp’ers.

Edit: best grappig dat binnen de organisatie mensen dus ook op het forum zitten.

2 likes

Ik ben gek op m’n werk (ggz) maar heb nu pauze en heb een patiĂ«nt die zo op m’n zenuwen zit en zo persoonlijk word, ben blij als m’n dienst erop zit.

3 likes