Werken in de zorg topic

Onze organisatie heeft het iig voor de medewerkers hh in de thuiszorg inderdaad ook aangevraagd.

Hier ook! En lekker 13e maand erbij, wordt een goede maand.

2 likes

Ja bij ons is dat dus nu echt een verhitte discussie dat mensen die langdurig zijn vinden dat ze toch recht hebben op de bonus

Mensen die niet gewerkt hebben in de Corona tijd maar al langdurig ziek zijn? Waarom zou je er dan recht op hebben? :face_with_monocle:

Bij ons in de ggz is het geloof ik wel aangevraagd maar gok niet dat we het krijgen en dat lijkt me prima. Hebben geen besmette patiƫnten gehad, alleen verdachte.

Je hebt toch niet gewerkt en dus ook niet harder hoeven werken :sweat_smile::unamused:. Kijk, als ik hem krijg vind ik het mooi meegenomen maar ik heb niet met clienten gewerkt; maar de roosters. Dus dat was in het begin (en vooral nu ook) meer werk en overwerk/weekenden.

Zo was er bij ons discussie toen er cadeautjes kwamen dat de mensen die thuiszaten het ook wilden en wel verwachtten dat iemand dat thuis kwam brengen :grimacing:.

Ik heb een collega die covid heeft.
En heel eerlijk gezegd vind ik het haar eigen schuld.
Ze ging lekker feestjes af en zorg leveren zonder chirurgisch masker voor terwijl de organisatie voorschriften had voor de zorg levering.
Hierdoor moeten wij nu alle cliƫnten extra in de gaten houden op covid klachten.
Als verpleegkundige zou je toch wel beter moeten weten denk ik danā€¦

Je zou je verbazen hoeveel mensen dit soort voorzorgsmaatregelen in de wind gooien. Ik werk met een 5g gekkie die nu naar zijn huis in Aruba zit (vraag mij af of hij hierna 10 dagen in quarantaine gaat zitten). En altijd zā€™n fucking neus boven zā€™n masker draagt.

1 like

Ik snap het echt niet. Je werkt met kwetsbare ouderen of hele zieke mensen en dan ga je zo om met de regels.
Ik zou me kapot schamen als ik haar was

1 like

Het is een mannelijke collega die zichzelf graag hoort praten. Ik werk voornamelijk met psychotische mensen en heb hem al meerdere keren verteld dat zijn 5g verhalen niet helpen bij onze patiĆ«nten die vaak toch wat paranoĆÆde zijn.

2 likes

Ik zou hem bijna een aluhoedje cadeau doen :rofl:

1 like

Waarom greep organisatie dan niet in bij het niet dragen van de mondneusmaskers? Mensen zijn zo dom af en toeā€¦

Omdat de toezicht binnen de thuiszorg niet goed te doen in.
Wij werken vaak zelfstandig binnen de wijk en zien niet altijd collegaā€™s.
Ik weet niet altijd wat mijn collega doet of waar ze is

Nee okƩ, das waar! Dacht intern of iets, dan is t beter te overzien. Maar alsnog echt achterlijk van collega om zo om te gaan met haar cliƫnten

1 like

Maar bij zwangerschapsverlof vind ik het wel lastig. Stel je had in maart verlof dan ben je nu waarschijnlijk weer aan het werk en is het op sommige/veel plekken nog steeds extra hard werken met de tweede golf (en wie weet wat er nog komt). Dan vind ik het wel een beetje dubbel, want een tweede bonusronde zal er niet komen. Kan me wel voorstellen dat het dan niet eerlijk voelt.

Er komt toch nog ā‚¬500 in het voorjaar? Ik neem een beetje aan dat ze dan gaan kijken of je nu gewerkt hebt.

Oh dat wist ik helemaal niet!

Ja, dat is ook weer zo. Ik ben blij dat ik die keuze niet heb hoeven maken haha

Ik wil een uitvaartbonus :sob:

2 likes

Ik las ergens dat er al collegaā€™s zijn waarbij zorgpersoneel juridische stappen onderneemt, omdat ze die bonus niet hebben gekregen (omdat ze dus bijv. gedurende de eerste golf met hun baan zijn gestopt). :tired_face:

Denk dat het niet heel slim was om de werkgevers te laten bepalen wie het wel en niet krijgt. Nu is de werkgever de gebeten hond. :unamused:

5 likes

Geen idee hoe het juridisch zit, zag een brief namens de vakbond voorbij komen richting die werkgever. De werkgever bepaalt of je tijdens die periode je uitzonderlijk hebt ingezet, dus ja super subjectief natuurlijk.

Maar het is natuurlijk wel super scheef allemaal, want wij hebben iemand die in mei in dienst kwam wel meegeteld en iemand die in mei terug kwam van verlof ook, juist omdat we geen verschil wilden maken. Maar daardoor kun je ook weer scheve gezichten krijgen, omdat de piek bij ons echt in maart en april lag.

En iemand die in april bij ons is weg gegaan, daar heb ik niet eens meer aan gedacht dat we haar misschien mee hadden moeten tellen. :flushed: Hopelijk regelt haar nieuwe werkgever het voor haar.

Maar goed, dit krijg je er dus van. :face_with_raised_eyebrow:

1 like