Werken in de zorg topic

Oh dat is shit, die blauwe komt altijd in m’n ogen. Heb ze gelukkig maar steeds 1,5 tot 2 uur op en dan weer even niet en dan weer een ronde.

Denk dat je ze inderdaad dan aan het vastplakken komt.

1 like

Andere vraag: tapen jullie je handschoenen vast? Ik zie dat steeds in filmpjes van de IC waarbij ze zich aankleden. Ik doe dat dus nooit? Wij moeten nog steeds na elke cliënt/zorghandeling onze handen ontsmetten en nieuwe handschoenen aantrekken. Gaan ze dan na elke wissel hun handschoenen opnieuw (laten) vasttapen?

Ik geloof dat ze dubbele handschoenen dragen. Dus de onderste/eerste tapen ze vast aan de jas en zijn je “schone handen” en dan daaroverheen doen ze de handschoenen aan voor contact met de patiënt. Als je die vuile dan uit doet heb je minder kans je schone mee te trekken omdat die zijn vast getapet.

2 likes

Wij tapen ze niet vast. Wel maak ik met mijn duim een gat in de jas onder de manchet. Hier steek ik dan mijn duim door en daarover doe ik handschoenen. Op deze manier blijft je pols bedekt en kan de jas niet oprollen.

1 like

ja hoi ben ik weer.

Ik heb een dilemma: ik had vandaag een gesprek op de afdeling traumatologie en dinsdag ga ik hier een dagje meelopen (ik werk op dit moment overigens niet). Werd ook gebeld door de afdeling CTC in een ander ziekenhuis, waar ik 12 mei pas een gesprek kan hebben. CTC staat bij mij veel hoger dan de traumatologie, dus dan moet ik 3 weken wachten. M’n moeder zegt, ja als ze je willen op de trauma moet je dat gewoon aannemen en dan weer ontslag nemen want dat kan dan nog makkelijk in je proefperiode, maar ik zie dat niet zo zitten. Weer sociaal/nieuwe mensen leren kennen, afdeling leren kennen en vind dat ook niet netjes naar hen toe, blablabla. Daarnaast vond ik het gesprek ook helemaal niet zo leuk - ik ga dinsdag dus zeker nog wel een dagje meelopen maar wel veel liever de CTC doen. Qua geld… ja ik woon nu bij m’n ouders thuis tijdelijk en geef toch niets uit en kan dat dus ook nog wel even volhouden maar ik weet het dus gewoon niet zo goed. Ander punt wel is: ik kan ook niet aangenomen worden bij de CTC natuurlijk en dan zit ik wéér zonder iets. Wat is jullie mening wat het beste is om te doen?

(Ik heb elk ziekenhuis overigens ook al gebeld of ze nog mensen nodig hebben voor in de zorg bij corona maar dat is dus niet (meer) het geval).

Ik ben het wel een beetje eens met je moeder denk ik! Dan ben je nu iig bezig, misschien vind traumatologie leuker dan je nu denkt en heb je ook wat mocht het niks worden bij ctc… Word je daar wel aangenomen dan zou ik het niet vreemd vinden als je dan in je proefperiode weg zou gaan eigenlijk. Soms moet je wel een beetje egoïstisch zijn vind ik.

Kun je ctc niet bellen en het uitleggen met de vraag of je eerder op gesprek kan komen?

Lastig! Kun je de CTC afdeling niet bellen met de vraag of je niet eerder op gesprek mag. Je zou ook bij de trauma kunnen starten en als je bij CTC bent aangenomen niet meteen weggaan maar na enkele maanden.

1 like

Ga je bij CTC ook nog een dag meelopen? Anders zou je kunnen proberen om dat wat eerder in te plannen, zodat je bij beide afdelingen even sfeer kan proeven?

Zelf vind ik het belangrijk dat ik me goed voel op m’n werkplek, dus als je zelf al zegt dat CTC je veel meer trekt, dan zou ik wel daarop wachten. Mocht dat toch afketsen, zijn er vast nog andere vacatures!

Er zijn trouwens echt best wat mensen die in hun proeftijd al afhaken, dus ik zou het ook het overwegen waard vinden om wel op de traumatologie te starten. Snap dat het voor jou vervelend voelt om dan eventueel in je proeftijd op te stappen, maar dat komt echt wel vaker voor.

@Karl_Lagerfeld @TheOne @Broodrooster @Vesta

Thanks voor de reacties! Misschien essentieel detail: in het andere ziekenhuis wil ik ook de IC opleiding doen, deze start in april en ik heb hier pas over 2 maanden een sollicitatiegesprek voor op de afdeling ivm covid. De CTC wordt heel vaak als voorwerkafdeling gebruikt in dat ziekenhuis. Ik had inderdaad ook al gevraagd of het gesprek eerder kon en kon meelopen maar beide gaat liggen, ook weer ivm covid.

Maar ik ga dinsdag meelopen, vragen wanneer ze het uiterlijk willen weten en indien ik ja zeg is het sowieso pas 2 weken verder voordat ik aan de slag kan bij de trauma. En anders stop ik inderdaad maar in m’n proeftijd hoe lullig ik dat ook vind haha.

1 like

Pff op m’n werk is de helft van de bewoners al positief getest op covid. En nu is er ook nog verdenking van Noro. Die arme mensen…

Ik kijk nooit naar mijnbigregister.nl maar moest van mijn werk mijn herregistratiedatum opzoeken. Er stond een hele willekeurige datum in met als jaartal 2031?!? Vorige herregistratie was in 2017 dus ik snap niet hoe ze aan die +14 komen als het maar 5 jaar geldig is.

Kan ze nu niet meer bellen, maarre heeft iemand dit ook toevallig meegemaakt?

Volgens mij hoeft er nu niet verlengd te worden!

Zou dat de reden zijn dat ze de datum hebben veranderd? Ik denk zelf dat het een foutje is, want ik hoef me pas in 2022 te herregistreren. Die datum ligt ver genoeg in de toekomst om te laten staan, lijkt me. Tenzij ze verwachten dat de coronacrisis tot 16-05 2031 duurt :scream:

Bij mij staat er ook 2030 (ik moest eigenlijk verlengen voor juli dit jaar). Ik heb ook een brief gehad met dat verlengen nu niet meer hoefde ivm corona, en dat ze na verloop van tijd dat allemaal weer op gingen starten. Ik denk dat dan de jaartallen wel weer terug veranderen.

1 like

Dit staat er in dat artikel: " Sommige zorgverleners zien tijdelijk in ‘Mijn BIG-register’ een fictieve herregistratiedatum die ver in de toekomst ligt."

1 like

Heeft er iemand ervaring met het invullen van een icf schema?

Ja ik, als ik je kan helpen laat maar weten!

Edit: wel al even gelden maar ik kan altijd meekijken!

1 like

Oké in het eerste mailtje van HR stond: we zijn bezig met de administratie, kun jij je herregistratiedatum opzoeken?

Ik: 2 mei 2032, maar klopt niet want ik moet me in 2022 herregistreren.

Krijg ik een mail terug: normaal is een registratie 5 jaar geldig. Ivm coronacrisis hoeven zorgverleners zich tijdelijk niet te herregistreren. Daarom staat er bij sommige mensen een fictieve datum in de toekomst. Plus nog een linkje naar meer info.

Ze doet net of ik de/een vraag heb gesteld terwijl zij in de eerste instantie vroeg om mijn uiterste datum :joy:

2 likes

x