Werken in de zorg topic

Patiënten vinden koude handen vervelender dan warme handen. Denk niet dat het een probleem is.

Als ik patiënten over het algemeen aanraak heb ik handschoenen aan.
Goed, dit zijn ook zweetdingen maar de patiënt zal hier niks van merken.

Ik weet niet welk beroep je precies op het oog hebt. Maar ik zelf draag bij de meeste dingen handschoenen zelfs als dat volgens protocol niet zou hoeven. Maar je zou eventueel ook een botox behandeling aan je handpalmen kunnen laten doen als je klamme handen je zo belemmeren in je leven/beroepskeuze!

En voor fysiek patiëntencontact kun je je handen eventueel wassen.

Ik wil even spuien:

Ik zou eigenlijk afgelopen week gestart zijn met een nieuwe opleiding ( een managersopleiding).
Dit was een van mijn eisen toen ik had gesolliciteerd bij een andere werkgever en ze mij niet kwijt wilde. Nu is deze hogeschool dus blijkbaar niet in staat om digitale lessen te organiseren voor dit vak waardoor de start nu uitgesteld is naar oktober en dan is het nog mits er genoeg aanmeldingen zijn,anders wordt het mei 2021. Daar kan mijn werkgever natuurlijk niets aan doen.
Maar deze opleiding was echt mijn stok om te blijven, een nieuwe uitdaging waar ik zo aan toe ben en ik kan met deze opleiding de baankansen krijgen die ik wil.

Ik baal zo dat ik nu moet wachten en het feit dat ik niet zeker weet of het in oktober wel doorgaat helpt ook niet echt.
Ik heb door de coronacrisis wel nieuwe kansen gekregen waardoor ik nu voorlopig niet aan het bed sta maar leiding geef, maar ik mis voor mijn gevoel echt een stukje achtergrond om te functioneren zoals ik dat wil, buiten het aansturen van de afdelingen.Ik wil breder kunnen kijken naar vraagstukken, procesmatig iets kunnen bedenken en beredeneren vooral in overleggen met managers/directie en RvB.

Ik kan ook niet naar een bieb gaan om informatie te gaan zoeken want alles is dicht ivm corona.
Soms zou ik echt willen dat ik dit hele opleidingsstuk opnieuw kon doen, had ik dit allemaal veel eerder gedaan.

@Broodrooster @Jetje @Karl_Lagerfeld @Canaria Dank jullie wel!
@Karl zo’n behandeling is misschien wel een optie inderdaad, thanks

Misschien dat je via linkedin learning of skillshare oid een cursus kan volgen? Dan kan je alsnog dingen leren, op je eigen tempo

1 like

@soarin @Molotov goed plan, ik ga eens kijken naar de opties. Ik volg wel online al wat dingen via goodhabitz dus het begin is er.

1 like

Omg ik heb het aanbod gecheckt en er gaat een wereld voor mij open!
Ik ga morgen even vergelijken en verder zoeken maar ik ben in mijn nopjes.

3 likes

Ik heb een baan en heb over het salaris kunnen onderhandelen. Moest tijdens de onderhandeling wel vertellen waarom ik meer moest verdienen dan m’n ex klasgenootje/vriendin die ook op die afdeling werkt wat ik echt gewoon belachelijk vond maar goed. Heb alleen niets meer gehoord sinds vorige week het gesprek zelf terwijl ik per 1 juni begin wat ik wel irritant vind.

Edit: heb dus m’n gewenste salaris gekregen

1 like

Bij mijn gesprek wilde ik onderhandelen, maar kreeg te horen dat het niet mogelijk was en ze al een ingevuld papier had liggen. Toen ik eenmaal m’n contract kreeg stond er wel een trede hoger op, had er verder niets meer over gehoord.

Ik vind dat zo raar dat er gewoon nul ruimte vaak is om te onderhandelen. Maar wel fijn dat er gewoon een trede hoger is gegeven haha

Voor diegene die via het ziekenhuis / HBO-V aan Hogeschool een opleiding volgen hè, zou je zeggen ja dat kun je combineren met een baby?
Ik bedoel fulltime werken en onregelmatig is het probleem niet, maar qua studie tijd er naast?

1 like

Qua studie vond ik het in fases soms even goed plannen. Maar ik heb het naast met een baan van min. 32 uur gedaan ( gehele studie in eigen tijd dus) en ik vond het prima te doen. Ik ben vorig jaar afgestudeerd.

1 like

Jaaa door de hele corona toch eens gaan denken over omscholing! En heb t me eens in t ziekenhuis bekeken en bedacht. Dus ga eens wat informatie inwinnen.

@anon95960165 ik leer vrij makkelijk door het ook te doen! :nerd_face:

@TheOne we babbelen snel even :grin:

4 likes

In mijn duale hbo-v groep zaten wel een paar moeders, met wisselend succes. Het ligt eraan of je genoeg zelfdiscipline hebt, goed kan plannen en ook wel een beetje hoe makkelijk je kindje is. Maar als je het echt wilt, dan kan het zeker!

1 like

Zitten hier meiden die een managementfunctie hebben of actief betrokken zijn bij HR/vacatures van managers in de zorg?

@Zomerjas ik denk er ook over om de opleiding hbo-V duaal of deeltijd te doen.

Hoeveel jaar deden jullie er over en wat is voor jullie de studiebelasting gemiddeld per week? Werken jullie er ook bij als verpleegkundige of heb je er een andere baan naast?
En welke vooropleiding heb je?

Ik stuur je even een PB!

Oooo lees dit nu pas!
Ik ga eens kijken of dat hier ook mogelijk is (ondanks Corona).

Twijfel alleen of ik nu niet eerst misschien beter de MBO variant kan doen, aangezien ik echt 0 kennis meer heb in wiskunde-biologie-nask haha.
Aan m’n bachelor in het toerisme & luchtvaart heb ik natuurlijk niks :joy:

Ik wil sowieso meteen werken als verpleegkundige, leer het snelst door het te doen.