Werken in de zorg topic

Zijn hier meer mensen die momenteel 2 banen hebben in verschillende zorginstellingen? Ik vind eigenlijk dat ik ervoor moet zorgen dat ik nog maar bij 1 instelling werk om kruisbesmetting te voorkomen, maar krijg niet al mijn diensten geruild en ik moet natuurlijk ook wel mijn uren maken bij beide instellingen. Bij mij gaat het om stage en een bijbaan met vast aantal uren. Weet iemand of ze er mee bezig zijn om hier ook maatregelen voor te treffen?

Ik weet dat het bij veel instellingen een eis is nu; 1 baan in de zorg. Precies om de reden die je geeft. Ik weet dat ze op mijn opleiding mensen hebben laten kiezen tussen stage of werk…

Ja dat snap ik volledig. Ik zal in dat geval ook altijd voor stage kiezen, maar ik kan mijn werk ook niet zomaar afzeggen aangezien ik een vast contract heb 8 uur in de week. Als ik ontslag neem heb ik natuurlijk ook een uitwerk periode. Daarom hoop ik dat er maatregelen komen hierover, zodat ik tijdelijk kan stoppen met mijn werk, ondanks dat ik een vast contract heb.
Het voelt namelijk ook niet goed om bij beide te blijven werken.

Zijn er intern geen afspraken over gemaakt of heb je al overlegd met je leidinggevende? Ik denk namelijk dat je niet gelijk ontslag hoeft te nemen maar dat er best iets te regelen valt! Ingewikkelde tijd dit

Bij alle AH supermarkten mag je bij het laten zien van je werknemerspas als eerst volgende naar binnen (mocht er een rij staan). Vind dat echt zo lief! Als je dan voor of na je werk boodschappen moet doen dan hoef je niet nog te staan wachten.

3 likes

Serieus? Heb net nog 15 minuten moeten wachten voor de ah. Maar wij hebben geen pasjes op ons werk helaas. weet ook niet of ik het zou durven om zo’n rij te skippen en vind het misschien ook een beetje overdreven denk ik

Haha ik zou dit dus niet durven idd :woman_shrugging:t3:

1 like

Is er iemand toevallig die de toelatingstoets/kennistoets voor zij-instroom geneeskunde aan de U* VA (V* U en L* UMC hebben dezelfde toets overigens) heeft gemaakt? Of is er iemand die iemand kent die de toelating gedaan heeft?

1 like

Ik heb sinds kort nachtdiensten en ik vind het moeilijk met eten en drinken? Ik merk dat ik rond 4/5 uur wat buikpijn krijg en misselijk word. Volgens collega’s hebben veel mensen dit in het begin omdat je lichaam niet gewend is eten binnen te krijgen in de nacht? Maar is dit echt zo? Ik kan geen hele dienst zonder eten eigenlijk :woman_shrugging:t3:

het ligt er bij mij aan wat ik eet, als ik veel koolhydraten eet dan gaat 't ook fout. Veel eiwitten o.a. yoghurt/kwark doe ik het altijd wel goed op.

1 like

Oh dat buikpijn en evt diarree etc is heel normaal. Probeer voordat je gaat werken goed te eten en dan tussendoor toch wat lichte dingen zoals een cracker of een mager belegd boterham. Of een soepje.

1 like

Ik heb dat ook, krijg echt buikpijn en opgeblazen buik :frowning:
Ik eet vaak dingen met fruit en yoghurt enzo, at eerst boterhammen en pannenkoeken maar t maakt eigenlijk geen verschil. Buik is gewoon overstuur in de nacht :frowning:

1 like

@Karl_Lagerfeld ik eet altijd crackers en rijstwafels. Met kaas of runderrookvlees. En een soepje. Maar idd altijd last van mijn buik, opgeblazen gevoel etc.

1 like

Ja ik moet zeggen dat ik ook al gezonde snacks geprobeerd heb, kh arm brood en wat fruit enz. En ook een keer het tegenovergestelde dus echt een hardcore warme maaltijd die over was uit het restaurant en gebak enz.

Ik hoop wel dat het overgaat

Ik eet altijd gewoon avondeten samen met m’n vriend als ik net wakker word, dan om 1-2 uur als ‘lunch’ een tosti of iets in die richting en dan vlak voor ik naar huis ga ontbijt ik met havermout zodat ik niet overdag wakker word van de honger. Ik kan 's nachts echt onbeperkt slechte snacks wegwerken, heel slecht in deze coronatijden waarin het hele ziekenhuis vol ligt met snoep en cake en chips etc.

2 likes

Het enige kutte is dat ik door het onbeperkt snacken dus ook onbeperkt ga drinken. Ik word bijna standaard om 9 uur weer wakker omdat ik nodig moet plassen. En tegen 11 uur vaak ook nog een keer :sob:

1 like

Ik eet snachts niks meer. Eerst wel gedaan maar dit werkt nu het beste voor mij. Heb ook eigenlijk geen honger meer ook. Maar snap dat dit wel erg afhangt van je werkzaamheden en hoeveel nachten je in een reeks hebt. Kan bij mij soms heel rustig zijn of je bent (vooral in het weekend) de hele nacht aan het rijden.

Ik heb morgen m’n arbeidsvoorwaardengesprek en ze hebben een voorstel gedaan qua salaris welke 2 treden onder mijn eerdere salaris ligt :’). Ik heb echt geen zin in die onderhandeling al heb ik echt een hele reeks argumenten maar ik hoop dat ze gewoon zeggen ‘o, dat heb ik over het hoofd gezien, je begint gewoon in je oude schaal/trede’ (maar er zitten ook fouten in t voorstel, ondertekend met de datum 7/2/2020 + er staat dat ik fulltime aan de slag ga terwijl dat niet het geval is?). We gaan het meemaken.

Succes vandaag!


Ik zal zo blij zijn als dit hele gebeuren voorbij is. Er zijn zoveel medewerkers ontwricht, niet normaal. We gaan weer een dagje brandjes blussen en ziekmeldingen en overnames regelen :sweat_smile:.

1 like

Ik las dat mijn voormalig werkgever aan alle Nederlandse medewerkers gratis psychische ondersteuning aanbied vanwege de invloed van Corona.