Werken in de zorg topic

Tony’s reep en thee.

1 like

broodtrommel met het logo van het zh + chocola + chocolade popcorn (overigens niet te eten)

1 like

Ik ook tony’s en thee!

nog nachtzusters aanwezig?


Ik ben nu deze aan het lezen. Interessant! Tot nu toe wel een aanrader! Gaat dus over artsen, verpleegkundigen en andere disciplines uit de zorg die een verhaal vertellen over een patiënt die hen is bijgebleven. Zet je zelf ook echt aan het denken…

5 likes

Ooh, daar ben ik benieuwd naar! Ik ga eens zoeken

1 like

Ik heb het die ene patient boek ook en als iemand hem in Rotterdam wil kopen voor 5 euro kan dat. Ik heb hem 1x gelezen en na het fatshamende stukje van de bariatrisch chirurg wil ik ervan af. De rest van het boek is wel mooi.

Hmm dat stuk heb ik nog niet gelezen :thinking: Ben benieuwd…

Ik merk juist dat ik ontzettend gaar word van alleen maar dag- of avonddiensten. De afwisseling houdt me juist scherp. Het lukt me na een aantal dagdiensten echt niet meer om op tijd te gaan slapen. Avonddiensten braken me ook compleet op toen ik nog met mijn ex woonde, omdat ik ondanks een slaapmasker en oordoppen alsnog elke ochtend wakker werd als hij opstond. Echt waardeloos was dat.
Nu vind ik het heerlijk, en nachten gaan ook altijd wel prima eigenlijk (dan deel ik mijn slaap meestal op in tweeeën, vast niet goed maar voor mij werkt het wel).

@kaasfondue Ik zou hem wel willen overkopen! :slight_smile: Ik zal je even een pm sturen.

Ik heb totaal geen moeite met dag en avonddiensten, maar de nachtdiensten vind ik echt vreselijk. Wij hebben er ook meteen 7 achterelkaar met maar paar dagen compensatie erna. Ik zit nu in de 4e nacht en ben kapot. Overdag slaap ik behoorlijk slecht en weinig. Het helpt ook niet echt met een kleintje thuis die ook aandacht nodig heeft.

Ik trek de nachtdiensten ook slecht. Nu kreeg ik de keuze; 3x1, 2x2 of 1x3. Ik heb zelf gekozen voor 2 x 2 in de maand, maar met baby inderdaad en überhaupt dat overdag slapen ben ik echt kapot.
Dit is mijn 2e nacht nu, morgen slaap ik van 08.00 tot 13.00 en dan ga ik ‘s avonds tegelijk met de baby, dus rond 20.00 naar bed :sweat_smile:.

1 like

Ik heb het boek niet, maar ik keek wel de bijbehorende video’s van Volkskrant en die waren echt zo interessant. Bij de onderstaande moest ik wel even slikken, het zijn ook best zware verhalen maar wel heel mooi. (alleen die camerabeelden met dat inzoomen en uitzoomen…waarom? Zo irritant)


2 likes

Ik heb het juist andersom. Na nachtdiensten slaap ik zo 8-9 uur, maar na avonddiensten kan ik slecht in slaap komen. Zeker als ik drukke SEH diensten heb gehad en midden in de nacht thuis kom.
Maar ik heb geen kleintje thuis :wink:

Dit heb ik inderdaad ook. Ik vind weken met enkel dagdiensten of enkel avonddiensten vermoeiender dan dat ik wekelijks 2 dag en 2 avond heb, bijvoorbeeld.
Nachtdiensten vind ik wel de horror, want ik slaap overdag echt slecht.
Ben dan ook blij dat ik er maar 2 in de maand hoef.

1 like

Binnenkort is het een jaar geleden dat een patientje is overleden waar ik veel voor heb gezorgd. Ik ben ook naar de uitvaart geweest.

Nu zit ik er over na te denken om ouders een kaartje te sturen rond de sterfdag, maar vraag me af of dat wel gepast is. Wat denken jullie?

ja. lief juist.

1 like

Ja lief, doen!

Mag ik ook in dit topic over mijn jeugdzorg-ervaringen? :grinning:

1 like

Ja, dat wordt vast en zeker gewaardeerd! Heel lief!

1 like

Hoe gaan jullie om met de hoge werkdruk, onderbezetting en cao?

Ik vind het erg moeilijk dat een aantal dingen, cao technisch,in mijn voordeel liggen maar ik mijn directe collega’s een hoop werk lever, in tijden van onder bezetting…

Geld technisch deed ik het ook (dus bijvoorbeeld wijziging binnen een x aantal uur) maar steeds laat vroeg weigeren deed ik niet.