Werken in de zorg topic

Overigens had ik vandaag echt een bizarre dag, de ene naar de andere bizarre casus. Ben emotioneel en geestelijk echt gesloopt (kan normaal alles makkelijk achter me laten maar vandaag niet)… Vind het soms wel jammer dat je er zo moeilijk over kunt praten met anderen want aan de ene kant natuurlijk patiënt geheim en aan de andere kant is t ook lastig invoelbaar voor mensen die niet in dezelfde sector werken :disappointed:
en ik moet eigenlijk echt nog een presentatie voorbereiden :’)

1 like

Hier gaan m’n haren altijd van overeind staan.

‘‘Nee, paracetamol werkt echt niet bij mij.’’
En dan hebben ze er 2 ingenomen over de hele dag :sweat:

4 likes

Even een rare vraag maar kun je auto rijden met die dingen? Ik heb laatste tijd beetje issues met mijn schoenen op het werk maar niemand draagt klompen bij ons

Ehhhh, ik zou het denk ik wel kunnen. Maar ik heb ze eigenlijk nooit buiten de deuren van het ziekenhuis gedragen, dus zeker weten doe ik het niet.

Ah ja jullie kleden je natuurlijk om in het ziekenhuis? Ik ga in mijn uniform vanuit huis al dus zou het irritant vinden om dan van schoenen te wisselen in de auto

Is dat tegenwoordig oke?
In mijn uniform tijd mocht ik er niet mee naar buiten, zowel vanwege de verantwoordelijkheid die je dan draagt als de hygiëne.

2 likes

Op mn vorige werk hadden we een soort uniform politie die dan bij de uitgang stond te controleren of niemand met zn vuile uniform het pand verliet :rofl:. Maar verschilt denk ik per werkgever?

Ik weet dat de werkgever van @Karl_Lagerfeld nog een van de weinige werkgevers is die dit op deze wijze doet. Veelal is het in de instelling omkleden.

Oh echt! Ja echt niemand kleed zich om in huis bij ons :thinking:

Nee bij ons is dat ook verboten. Je mag officieel je witte kleding niet eens mee buiten het ziekenhuis :face_with_monocle:

1 like

Ja ik heb ook bij jouw werkgever gewerkt voordat ik switchte haha vandaar. En ik vind de wasvergoeding ook erg weinig ( 15 euro ofzo) .

Als je vertelt dat ze een hoge bloeddruk hebben: ‘‘Oh dat komt vast omdat jij hier bent’’

Nee opzich ook wel begrijpelijk! En ook fijner met wassen.

Vind het soms ook wel vies om dan in mijn auto te stappen met mijn broek, vooral omdat ik best vaak op de grond ga zitten op de badkamer ofzo

Ja daar hoor ik meer mensen over! Maar eigenlijk geen idee wat andere werkgevers daarvoor betalen? Ik vind namelijk wel dat je veel uniformen krijgt bij ons dus dan kun je de was een beetje opsparen

Ik hoor dat veel mensen juist te weinig uniformen hebben en zodoende regelmatig 2 uniformen moeten wassen ipv een volle machine.

Bij mijn werkgever krijg ik 6 uniformen ( persoonlijk op naam dus) en hun zorgen voor een professionele reiniging.
En 2x per week wordt het weer aangevuld. Ik heb er geen kosten aan.

Lang geleden toen we 's avonds nog zelf de koffie e.d. moesten serveren. ''Doe mij maar een borrel hoor zuster!! :smiley: ‘’

Ha-ha…:roll_eyes:
Die grap wordt trouwens ook nog gemaakt als je met de medicijnkar komt.

2 likes

Hebben jullie iets voor dag van de verpleging gehad? Ik ga zo naar een congres van mijn organisatie.

‘Kom je mij vergiftigen?’ Als ze een paracetamol krijgen…

2 likes

Een m.epal (yoghurt) beker en een fruitkweekset.

1 like

Een bol.com-bon en op de dag zelf was er taart en mochten we gratis koffie/thee halen bij het restaurant in het ziekenhuis. Maar toen werkte ik niet :wink:

1 like