Werken in de zorg topic

Ik kijk zo op tegen dit weekend. De afdeling ligt vol. Ook met vrij veel complexe patiënten. We staan alleen met zo weinig personeel. Ik weet niet hoe ik dit weekend door ga komen.

Wat naar zeg! Op wat voor afdeling werk je? Bij ons is het best wel rustig sinds een week.
Succes dit weekend

Ik werk op een kinderafdeling. Op de afdeling waar ik nu sta liggen er op het moment alleen maar baby’s. Allemaal tegelijk voedingsmomenten/medicatie etc. Zo frustrerend je hoopt alleen maar dat ze snel hun fles leegdrinken zodat je naar de volgende kan die al ligt te huilen in bed.

Ah wat naar @Zomerjas. Erg vervelend altijd die tekorten in de zorg. Bij ons is de zomerperiode elk jaar weer een drama, veel op vakantie, zieken etc

Even iets anders; dat vroege opstaan daar zal ik waarschijnlijk nooit aan wennen :see_no_evil:

1 like

Misschien niet het juiste topic indien dat het geval is geef maar een gil dan verwijder ik het weer.
Hebben jullie ervaring met een bbl/duaal opleiding gerelateerd? Ik wil graag een andere richting op dan het werk wat ik nu doe maar ik ben 24 en ik zie het niet zitten om voltijd te gaan studeren. Vraag me alleen wel af hoe je een werkplek moet zoeken zonder ervaring. Misschien dat een van jullie hier ervaring mee heeft of me misschien wil pb’en.

Mijn tip: gewoon solliciteren. Ik heb net mijn verzorgende opleiding afgerond, ben 29 jaar, via bbl. Ik ben binnengekomen daar door vakantiewerk en gewoon gevraagd of ze leerlingen wilden aannemen.

Ervaring maakt vaak niets uit als je gewoon in het eerste leerjaar kunt starten. Ik heb eerst verzorgende bbl gedaan en daarna verpleegkundige bbl en ben 28. Hbo plekken zie ik niet aangeboden vanaf het eerste jaar, dat is vaak toch pas vanaf het derde leerjaar instromen (dus of al niveau 4 of eerste twee jaar regulier) geloof ik en dan duaal. Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen.

Ik heb HBO verpleegkunde duaal gedaan. Het ziekenhuis waar ik nu werk is helaas gestopt met deze variant.

Ik weet wel dat het VUmc bijvoorbeeld HBO verpleegkunde duaal aanbiedt, maar volgens mij is daar de sollicitatieronde van dit jaar al geweest. Hier kun je vanaf het eerste jaar starten. Er zijn een aantal ziekenhuizen die wel vanaf het eerste jaar een duale plek aanbiede. Ik weet alleen niet in welke omgeving je zoekt.

Ik heb trouwens voordat ik ben begonnen aan deze opleiding iets totaal anders gedaan. Als je vragen hebt hoor ik het wel!

Ja ik ben in september begonnen met opleiding verzorgende IG. Ik heb gewoon naar verschillende organisaties een e-mail gestuurd met wie ik ben en dat ik graag een opleiding wilde doen, of ze een BBL plek hadden. Ik had vrij snel een BBL plek gevonden.
Ik heb hiervoor trouwens 10 jaar in een supermarkt gewerkt. Net als jij een totaal andere richting.

Veel zorginstellingen bieden nu werk/leerovereenkomsten aan! Dan moet je gewoon solliciteren bij de instelling. Zal wel moeten lukken nu met alle personeelstekorten.

Ik ben zelf ook aangenomen als leerling verzorgende IG studeerde hiervoor human resource management dus is ook totaal een andere sector. En al 27 :weary:

Ik heb HBO verpleegkunde duaal in het VUmc gedaan, was er erg over te spreken! Je mag me er altijd iets over vragen :slight_smile:

Nou mijn dag is vandaag geëindigd jankend voor de pakken inlever machine die het niet meer deed.

Echt wat een dag. Zo ongelofelijk druk. Ik heb zorg geleverd waar ik geen veilig gevoel bij had. Alleen maar gerend en heel veel taken niet goed uitgevoerd. Zelfs de hoofdverpleegkundige heeft gehuild… En de kinder ic en neo mogen opnamestop doen vanwege code rood en wij moeten maar gewoon lekker door. Hele complexe kinderen op de afdeling omdat de kinder ic en neo zo snel mogelijk hun kinderen willen uitplaatsen.

Sorry voor mijn klaagmodus. Ik hou normaal heel veel van mijn werk. Maar de laatste tijd is het echt niet leuk.

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Helaas hoor je zulk soort verhalen de laatste tijd er vaak.
Las vandaag nog een artikel over een verpleeghuis in Amsterdam die onder verscherpt toezicht staat, mede door onderbezetting van personeel en bezuinigingen (ze hadden daar alle teammanagers wegbezuinigd en alle teams zelfsturend gemaakt…)
Hoop dat het op jouw werk binnenkort beter gaat!

1 like

Is er hier iemand zzp’er in de zorg? Ik ben zelf maatschappelijk werker en wil mezelf hier meer in gaan verdiepen alleen ik kan op het internet niet heel veel vinden? alleen voor de zorg als in verpleegkundige, maar niet als maatschappelijk werker…

Ik werk nu als dokter als zzp’er, er is hier een ‘zzp/ondernemers-topic’, daar kun je best veel nuttige dingen in vinden, maar ik weet zelf niks over zzp’en als maatschappelijk werker.

1 like

Nou volgens de koning krijgen we in 2020 meer tijd voor de cliënten in de zorg. Ben erg benieuwd. Eerst maar eens zien dacht ik zo.

1 like

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.
Ik had dat met een vriendin die psychotisch was en ik zelf werkte op een acute opname afdeling.
Als het je lukt en je je veilig voelt hoop ik dat je het kan en durft te bespreken.

1 like

Kun je dat van tevoren aangeven bij je begeleiding? Misschien valt het allemaal reuze mee, maar het is fijn als iemand al weet dat ze je een beetje in de gaten moeten houden. Het is echt helemaal niet raar om in het begin al die emoties terug te krijgen (had ik zelf al van mijn oma die 10 jaar daarvoor op de IC is overleden), het is een heftige omgeving om in te werken, maar het went wel snel.

1 like

Hebben jullie ook meegedaan aan de enquete van V&VN over big 2?

Hoe staan jullie erin? Werken jullie bijvoorbeeld als of met niveau 6 verpleegkundigen?