dit doe ik. ik ben een langzame verhalenverteller, dwaal ook vaak af van het onderwerp en ga tussendoor nog bedenken hoe ik m’n zin ook alweer wilde eindigen.
mijn highschool boyfriend zei vroeger altijd al: waar is de clue? waar is de clue? op de melodie van jochem meijer
Ik praat heel zacht
Als ik een vork laat vallen ben ik al aan het vloeken, moet je nagaan hoe erg ik bezig ben als er echt iets ergs aan de hand is.
Moet om alles huilen
Dat ik me zo vaak erger aan m’n tenen. Ik heb die lelijke ondingen helemaal van m’n vader mee gekregen en ik zit dan soms boos naar zijn voeten te kijken.
Ik heb echt zoiets van jezus fysicus get over it.
Ik ben ongeduldig en hebberig, wil steeds meer en meer.
Deze drie samen geven wel een heel grappig beeld van een meisje dat een vork op de grond laat vallen, direct begint te huilen en vloeken, maar wel allemaal heel zachtjes.
Oooh ja ik vloek ook echt om letterlijk alles
-
Ik ben verbaal niet zo sterk, dus voor goede discussies moet je niet bij mij zijn. Ik heb wel een mening, maar weet dat meestal niet goed te verwoorden.
-
Ik ga confrontaties graag uit de weg, mede door punt hierboven. Ik ben niet zo’n held in het verdedigen van mezelf.
-
Ik kan heel chaotisch zijn.
-
Ongeduldig.
-
En ik ben een luie donder.
-
Ik vloek best veel.
-
Ik gebruik het woord ‘chill’ en ‘fucking’ heel vaak. Echt puberwoorden eigenlijk.
-
Ik heb altijd al meteen een oordeel klaar over iemand die ik nog maar net ken. Vaak netgatief. En ik houd stiekem ook best wel van roddelen.
-
Ik vertel graag mijn dromen in geuren en kleuren alsof ik aan het vertellen ben hoe mijn dag was.
Ik kan muziek die anderen hebben opgezet echt heel slecht tolereren. Het moet niet te opvallend zijn, en als het opvallend is en/of op mijn zenuwen werkt dan moet het gewoon ook uit. En nee niet zo maar NU! Dan wil ik mijn eigen (opvallende) muziek weer aan hebben staan. Wat voor die ander weer heel irritant is als je daar niet van houdt. :’)
Als ik naast je in de auto zit dan heb ik echt de neiging om me te bemoeien met hoe diegene rijdt en ik maak opmerkingen als ‘kijk uit, niet zo snel, dat was bijna rood, ik betaal niet mee aan een boete, wow eng die vrachtwagens hier’. Maar ik vind het vaak ook gewoon nodig, zoveel mensen rijden roekeloos en ik leg mijn leven in hun handen en ik kan die controle lastig uit handen geven.
Ik ben niet zo goed in zelf met originele ideeën komen of creatief iets bedenken, maar kan wel goed kritiek leveren op mensen die daar wel mee aankomen :’)
Ik heb iets met getallen als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk blijf ik continu op het scherm klikken tot ik bijvoorbeeld 1:23 of 2:34 zie staan. Ik reken ook elke nacht uit hoeveel uur ik nog kan slapen
Wow dit heb ik ook allemaal. Heel gek om zo te zien staan
Geluid van de tv/radio moet altijd op een rond getal staan, of een getal dat eindigt op een 5. Dus 10, 15 etc. Anders word ik zo geïrriteerd.
Lange lijst
- heb nog veel zelfmedelijden. Als iets niet gaat als ik wil, kan ik wel huilen…
- ik praat heel zacht; hoor het vaak en leidt tot irritatie bij andere
- ongeduldigheid; overal, maar moet wel zeggen dat het minder is als vroeger.
- ik doe vaak dingen tegelijk: anders verveel ik mij…
- als ik eenmaal een oordeel heb, vind ik het lastig om daar van af te wijken.
- soms kan ik grapjes of opmerkingen niet plaatsen. En dan wil ik het liefst uitleg tot in details haha
Ach iedereen heeft wel irritante dingen, hou ik mezelf maar voor😂
Vloeken, me leve.
Ik heb weinig inlevingsvermogen en vind snel dat mensen zich aanstellen (uiteraard ben ik ook zo hard naar mezelf toe). Ik ben dan ook die vriendin die je een ongemakkelijk een schouderklopje geeft als je moet huilen.
-
Ik onderbreek mensen constant, ookal ben ik dan wel oprecht geïnteresseerd.
-
Nummers afluisteren doe ik niet altijd aan, tot irritatie van iedereen om me heen. Dan zet ik halverwege een nummer weer een ander op. Of ik luister een nummer anderhalve keer.
-
Vaak wil ik wel iets zeggen, maar dan weet ik niet zo goed hoe. Ik praat echt vaak in wartaal. Maar een handjevol mensen begrijpt me. Ik gebruik ook andere mensen om ideeën die in mijn hoofd zitten ‘uit te werken’. Wanneer ik praat is het vaak gewoon voor mezelf, niet omdat het interessant is voor de ander.
-
Ik heb meestal maar twee standen: sloom of overenthousiast/hyperactief.
-
Overal waar ik me begeef wordt het een zooi. Doe echt mijn best om dit te voorkomen.
-
Ik doe er vaak lang over om bovengenoemde zooi op te ruimen. Zie het vaak zelf niet meer.
-
Bij het werken in projecten heb ik twee trekjes die anderen vervelend vinden, maar ik zie dat dan weer als goede eigenschappen: Ik kom altijd nog met een (vaak half geformuleerd) nieuw perspectief of super afwijkend idee. Tegelijkertijd ben ik iets te (oké: veel te) kritisch op het werk dat we hebben gedaan.
-
Als ik honger heb of slaaptekort heb, ben ik heel chagrijnig
Ik ben helemaal niet galant of sociaal beleefd. Ik zal bezoek niet zo snel vragen ‘wil je iets drinken?’ En neem ook nooit iets mee als ik ergens op bezoek ga of zo. Mijn moeder probeert me dat soort dingen nog steeds aan te leren maar het komt gewoon niet in me op.
Mijn non verbale communicatie is heel sterk en ik kan mijn onvrede of ongenoegen over dingen niet verbergen.
Ik ben heel direct en heel eerlijk. Sommige mensen vinden dat heel grappig maar ik krijg zoooo vaak blikken van vriendinnen die dan zo beschaamd naar beneden kijkend hun hoofd schudden
Ik wil altijd overal bijhoren en sta het liefst in het middelpunt van de belangstelling. Altijd.
Ik ben vaak opzoek naar bevestiging en betrap me erop dat ik tijdens presentaties wel eens vragen stel om zelf slimmer over te komen.
Lange termijn denken wil er niet in bij mij.
Ik heb snel een vooroordeel klaar over mensen en als ik me eenmaal een mening gevormd heb vind ik het lastig diegene nog anders te zien.
Ik denk vrij pessimistisch, zie in elk plan wle bezwaren en heren op de weg. Probeer ik wel wat bewuster in te zijn.
Ik draag mijn hart op de tong en volgensmij ook op mijn hoofd. Ik verbloem niets en elke emotie valt aan mijn kop af te lezen.
Ik wil ook wel heren op de weg zien ipv beren hoor kom maar doorr
(Haha geintje ik weet natuurlijk wel dat het een typfoutje van je was)
Hahaha mijn telefoon is positiever dan ikzelf Kom maar door met die heren op de weg!
Procrastinatie. Ik stel altijd alles uit tot het laatste moment.
Oh en nog een gelukkig 2001 allemaal!
Ik ben vaak in mijn hoofd bezig met hele andere dingen dan mijn gesprekspartner. Soms ook geen idee meer waar het gesprek over ging.
Ik kijk graag meteen op Mn telefoon als er een berichtje binnenkomt. Ook als ik met iemand sta te praten.
Ik knak. Met Mn vingers, nek, knieën, alles…//
- Ik ben zelf heel loyaal naar vrienden toe en ik vind loyaliteit ook erg belangrijk. Maar als iemand mij iets flikt ben ik zo ontzettend beledigd/teleurgesteld dat ik dit heel moeilijk kan vergeven en nooit vergeten. Meestal is de vriendschap voor mij dan ook voorbij.
- Ik ben altijd eerlijk en moet moeite doen om niet altijd en overal mijn (ongevraagde) mening te geven.
- Ik irriteer me dood aan mensen die een discussie met mij aangaan over iets wat ze zelf niet eens zeker weten, of aan mensen op de uni die met aannames lopen te strooien zonder zich te hebben ingelezen. Think before you speak!!!11!1
- Als ik een meningsverschil heb met een persoon die dicht bij me staat wil ik dit tot op het bot uitgesproken hebben en mijn visie uitleggen totdat diegene me helemaal begrijpt, zo niet dan blijf ik het maar aanhalen.
- Ik kan er niet tegen als ik honger heb, of het te warm of te koud heb. Ik kan dan ook gewoon niet functioneren en word dan ontzettend chagrijnig. Ik ga dan ook altijd voorbereid op pad met 10 kilo eten, extra kleding etc. Als ik weet dat ik 2 uur niets heb gegeten en ik heb geen eten bij me, word ik onrustig en moet en zal ik ergens iets te eten halen omdat ik weet dat ik niets meer met mezelf kan aanvangen als ik honger krijg.
- Ik heb last van FOMO, dus ik wil altijd alles doen, overal bij zijn en geen moment missen wat zorgt voor een wekelijkse onmogelijke planning waarin ik mezelf in allerlei bochten wring om niets te missen. Hierdoor ben ik altijd moe.
- Ik ben mega impulsief. Als ik vrienden een maand niet heb gesproken, kan het zomaar zijn dat mijn leven er in die maand tijd totaal anders uit is gaan zien en dat ik in de tussentijd 10 grote levensbeslissingen heb genomen. Mijn vriend vindt dit vooral vervelend omdat hij houdt van wat meer constantheid in zijn leven en mijn vrienden voelen zich dan soms buitengesloten dat ik ‘grote dingen’ niet met hen gedeeld heb. Sorry guys, als ik iets in mijn hoofd heb dan moest het liever gisteren dan vandaag gebeuren dus geen tijd hiervoor