- Ik ben totaal niet grappig en superkritisch als het gaat om andermans humor. Vooral zogenaamde edgy grapjes en sarcasmes vind ik vaak niet doordacht genoeg, waardoor ik met een stalen gezicht in gezelschap zit en vaak irritant reageer op een politiek incorrect grapje. Anderzijds lach ik wel hardop om mijzelf als ik iets vertel, brr!
- Ik zap gerust een hele autoreis lang op de radio, ongeacht de duur, om fragmenten van nummers te horen die ik leuk vind. Ik doe dit nu minder (en gebruik Spotify ), maar tot mijn beste vriendin eens extreem geĂŻrriteerd naar me schreeuwde dat ze het niet meer aankon, na anderhalf uur, om steeds van radiostation te wisselen, had ik het niet eens door.
- Ik deactiveer en activeer regelmatig mijn social media (zonder het aan te kondigen, zĂł irritant ben ik ook weer niet) en stap vaak uit whatsappgroepen zonder een duidelijke reden.
- Ik ben vaak warm en hartelijk, maar ook regelmatig koel en afstandelijk in mijn gedrag (geen knuffel geven, snel naar huis) en geef daar nooit uitleg over.
- Ik praat tegen anderen het liefst over frivole dingen en ben echt heel erg gesloten als het om mijn diepere en belangrijkere gedachten gaat. Ik denk dat ik best goede inputs weet te geven in diepgaande gesprekken en over persoonlijke onderwerpen en luister graag en volgens mij ook goed, maar ik praat spontaan zelden over mijzelf en ontwijk het ook vrijwel volledig. Ik zie mezelf best als een open boek, want ik houd niets geheim, maar ik heb gewoon nooit zin om mijn eigen gedachten en wat me echt bezig houdt te delen met anderen en volgens mij vinden veel mensen dat irritant.
- Ik maak nooit lijstjes en daarop inhakend: ik breng altijd veel te veel tijd door in supermarkten en koop daar altijd onnodige dingen.
- Ik ben heel koppig. Maar echt. Heel koppig.
- In een discussie kan ik heel fel zijn en mensen of ideeën met de grond gelijk maken als ik niet oplet.
- Ik kan verbaal ook cassant zijn.
Je snapt dat dit een topcombinatie van irritante eigenschappen is.
Ik doe aan wang- en lipbijten, dus mijn mond zit nagenoeg nooit in de normale stand. Ziet er niet uit.
Ik ben een moraal ridder.
Ik praat tijdens films en series.
Ik stel veel (wat als) vragen tijdens college
Ik verbeter taalfouten
Ik ga erg hard praten als ik ergens enthousiast over ben.
Ik kan heel goed doen alsof ik iemand aardig vind. Mensen zullen het niet snel doorhebben als ik ze stom vind, ook al vind ik ze bloedirritant.
Ik erger me best wel snel aan dingen en spreek dat ook vaak uit. Hierdoor kom ik waarschijnlijk soms echt over als een zeikerd, hoewel het wel ligt aan met wie ik praat. Mân vriend was laatst nog boos op me omdat ik zat te zeuren.
Ik ben conflictvermijdend, omdat ik graag de vrede wil bewaren en geen zin heb in drama. Anderzijds hou ik wel van andermans drama en, zoals iemand hier al een keer zei, stel ik wel eens zoân heel subtiele vraag die hopelijk uitdraait op het horen van roddels.
Ik ben echt een zeikerd met slapen en kan totaal niet tegen geluid als ik wil slapen. Ik heb altijd oordopjes in en word boos als iemand ook maar enigszins geluid maakt.
Ik weet er nog een:
Ik haat fysiek contact. Als iemand me ongevraagd aanraakt, of me aantikt ofzo krijg ik echt rillingen. Als vrienden me een knuffel ofzo willen geven weiger ik ook echt. Blijf van me af.
Nu ik de andere posts lees wil ik graag weer even over mezelf beginnen: dat door elkaar heen praten en wat jij zegt @Koffiebroodje niet kunnen inschatten wat een pauze is en wat einde van het verhaal, kan echt een bron van ergernis zijn tussen mij en mijn vriend. Hij is de langzaamste verhalenverteller op aarde (ok op zijn vader na die praat PRECIES hetzelfde), en hij laat heel vaak lange pauzes vallen. Dus dan denk ik ok klaar, ik reageer nu of ga nu verder met het gesprek, en dan begin ik te praten en een seconde later gaat hij weer verder. Of soms heb ik echt al een hele zin gezegd en wacht ik op reactie van hem, en dan pakt hij gewoon weer op waar hij gebleven was?? Alsof hij helemaal niet heeft gehoord wat ik zei? Zooooooooo irritant misschien moet ik het uitmaken.
Als ik ergens heel enthousiast over ben kan ik bijna niet meer stoppen met erover te praten en na te denken en ga ik er helemaal in op (beetje een hyperfocus misschien)
Ik kan heel ongeduldig zijn
Ik laat heel vaak schone afwas lang staan omdat ik geen zin heb om het op te ruimen
Oja ik ben echt een ramp met doppen ergens opdoen. Flessen drinken, tandpasta, foundation, je kunt het zo gek niet bedenken. Er zwerven altijd overal doppen rond waarbij ik geen idee meer heb waar het bij hoort.
Tegen mannen kan ik gigantisch ontzettend bot, grof en stom doen. Dit gebeurd iets te vaak en dan baal ik wel eens achteraf en voel ik me schuldig.
Oh eentje vergeten waar veel mensen zich aan ergeren bij mij: ik gooi altijd glazen om en knoei met alles. Een vriend van me had laatst zelfs een vuilniszak op de bank gelegd toen ik langs kwam en rode wijn ging drinken
DIT PRECIES vooral dat het inderdaad al-tijd Law & Order is
Hij vertelt zeker ook veel details? Dan heb ik helemaal de neiging om erdoorheen te praten. Want hallo kom eens tot de kern van je langdradig verhaal man!
Oh ik bedenk mij nog een irritante gewoonte trouwens. Als ik geen zin heb in discussie of als ik vind dat iemand te lang doorgaat over een onderwerp stop ik gewoon met praten. Dan reageer ik niet meer. En als mensen dan vragen waarom ik niet meer reageer, zeg ik ook gewoon dat ik er geen zin meer in heb. Alleen is dat al vrij snel want ik heb nooit zin in discussie. Ik wil gewoon lekker iets zeggen zonder tegenspraak .
Hierop inhakend:
- Ik snurk regelmatig.
Daar zat ik vroeger echt heel erg mee, trouwens, ik ben echt geterroriseerd door een vriendin waarmee ik op vakantie was dat ik ZOOO erg snurkte dat het ook met dopjes echt onuitstaanbaar was. We sliepen in een hostel en ik voelde me zo schuldig dat ik na twee nachten een sorrybriefje schreef en oordopjes kocht voor mijn kamergenoten (die overigens vet begripvol reageerden en chocolaatjes en briefjes met âHet maakt niet uit, ik snurk ook als ik gestrest/verkouden ben!â op mijn bed hadden gelegd, haahahah) en ik durfde niet meer bij anderen te slapen, want âwat alsâ. Gelukkig snurk ik sinds anderhalf jaar ineens vrijwel nooit meer, maar ik weet dat als ik het doe ik blijkbaar mensen heel erg irriteer.
- Hetzelfde!!!
Awhh, ja ik weet ook wel dat mensen er niks aan kunnen doen hoor. Ik doelde trouwens niet alleen op snurken, maar ook op praten/ muziek/ander geluid.
Ik heb juist het omgekeerde ! Op basis van sommige omschrijvingen denk ik echt âmet jou zou ik wel vrienden willen zijn!â
Mijn eigen irritante gewoontes:
- ik gebruik te veel Engelse woorden als ik praat
- ik onthoud altijd alles, en erger me aan mensen die dat niet kunnen
- ik doe 0,0 moeite om het te verbergen als ik je niet mag
- ik kan ontzettend lang van stof zijn (met veel herhalingen), maar erger me eraan als iemand zichzelf herhaalt, of als iemand me vraagt om iets nog een keer uit te leggen
- ik reageer super traag (en het liefst helemaal niet) op whatsapp-berichten en e-mails
Edit: en ik stel altijd alles uit. Zit nu al uren op de bank te denken âGa kattenvoer kopen, ga kattenvoer kopenâ (arme kat).
- Kom vaak te laat.
- Veel Engels en andere millenial achtige woorden door mijn woordenschat.
- Ik verbeter mensen vrij vaak terwijl ik zelf ook niet super goed ben met taal.
- Verbaal vrij sterk en ik ben denk ik niet leuk om mee in discussie te gaan.
- Vrij vergeetachtig.
- Ik houd van mensen die doorpakken. Zeg je A? Dan doe je A. Het liefst direct.
Oh jongens dit was echt een leuk topic om door te lezen haha. En duimpje (deze of course ) voor iedereen hier want ik vind irritante gewoonten/eigenschappen al een tikje minder irritant als iemand zich er bewust van is. Niks zo vervelend als mensen die ontkennen dat ze irritante gewoonten hebben.
Ik heb terwijl ik zat te lezen een lijstje over mezelf gemaakt en ik vind het nu toch wel een klein wonder dat er nog mensen zijn die met me om willen gaan haha
Ik praat onbewust vaak te hard (waardoor een heel restaurant kan meegenieten van mijn reactie op het privé verhaal van een vriendin).
Ik maak vaak (sarcastische) grappen ten koste van anderen en stop dan net te laat.
Ik kan niet tegen situaties waarin iemand bijv boos of verdrietig is en doe alles af met een grap.
Ik hou ervan om dingen alleen te doen en hou er niet van om persoonlijke dingen te delen waardoor vriendinnen/familie meer dan eens beledigd zijn omdat ik ze iets niet verteld heb of hen niet heb meegevraagd. (Deze vind ik zelf wel medium irritant, want hallo laat me lekker.)
Ik ben een controlfreak en haat het intens als op het laatste moment de plannen wijzigen of dingen niet gebeuren zoals ik ze in mijn hoofd heb. Ik verander dan echt in een heks.
Zet mij in een ruimte met 50 mensen waar ik er 2 van ken en ik klap volledig dicht. Hoe sneller ik dan naar huis kan hoe liever. (Ja gisteravond was echt leuk ja.)
Als mensen boos op mij zijn terwijl ik me van geen kwaad bewust en dus niet boos terug kan doen klap ik dicht en ga ik huilen.
Ik ben super super competitief. Op elk denkbaar vlak. Ik ben berucht bij spelletjesavonden met vriendinnen, maar ook bij iets als een cadeautje kopen of iets uitwerken voor mn vrijwilligerswerk wil ik de allerbeste uit de geschiedenis van de mensheid zijn.
(Ergste is ook nog dat ik eigenlijk niks kan en dan ook zelden daadwerkelijk iets win of ergens de beste in ben.)
Ik kan het niet uitstaan als mensen geluid maken als ze eten, of het nu smakken of iets heel hards eten is. Echt, als blikken konden dodenâŠ
Ik ben heel goed in namen onthouden, maar welk gezicht dan ook alweer bij die naam hoorde weet ik pas na een keer of 5.
Ik ben ook #teamberenopdeweg (ik noem het ook wel: team ik-vertel-anderen-graag-hoe-stom-en-volkomen-onhaalbaar-hun-âideeĂ«nâ-zijn)
En verder ben ik liever lui dan moe, heel kritisch op zowel anderen als mezelf en vrij ongeduldig aangelegd.
Ik kan niet wachten. Ik haat wachten. Ik zeg met zin niet dat ik ongeduldig ben, want op bepaalde vlakken ben ik juist heel geduldig. Maar ja okee op de meeste vlakken niet. Als mensen mij een verhaal vertellen denk ik al heel snel: uhu, ja, okee, get to the point etc
Ik heb best wel snel (te) veel zelfmedelijden
Ik stel altijd alles uit. Zelfs leuke dingen.
Team ik praat alsof ik een microfoon heb ingeslikt (zo hard)