Wat neem je mee als je je huis moet ontvluchten?

Mn vriend, telefoon, portemonnee en als ik eraan denk paspoort.

En ik ben altijd bang dat zo iets s nachts gebeurd en aangezien ik half naakt slaap, denk ik regelmatig na over wat ik in zon situatie moet doen en of ik wel tijd heb om iets van kleding/badjas aan te trekken :grimacing:

1 like

Mā€™n knuffel waar ik al 30 jaar mee slaap. En mā€™n laptop want ik heb geen cloud back up.

Ik zou als het in de nacht is mijn vriend wakker maken en dan meteen onze kat pakken. De materiƫle zaken kunnen me dan echt niks schelen, maar als ik de kat draag zou het een leuke bijkomstigheid zijn als mijn vriend mijn telefoon en laptop zou meenemen :thinking:

2 likes

Sowieso mijn kat. Hij is het belangrijkst. En daarna de sieraden van mijn oma en een schilderij dat van mijn opa en oma is geweest.

Hangt ervan af hoeveel tijd ik heb? Heb ik 5 minuten; mijn kat en de carrier, trouwfoto oma en sieraden van oma en doos oude fotos, autosleutels en paspoort (woon in het buitenland en ambassade is super ver) want dit ligt toch allemaal samen. Hop alles in de auto en weg

Als ik echt maar 30 seconden heb de kat en autosleutels en weg

Gin mijn kat en Gin de drank. Als ik dan toch mijn huis moet zien afbranden, dan maak ik er toch liever een feestje van. Mocht ik tijd over hebben neem ik haar favoriete mandje mee. Mijn vriend red zichzelf wel

3 likes

Haha heet je kat echt Pakistan? Hoe ben je op die naam gekomen?

Hahaha wow dit is wel een hele rare auto correct maar daar moest dus pakken staan. Ik zou meteen onze kat pakken :joy:

1 like

Ik zou absoluut mijn knuffel meenemen. Ik zou het echt heel kut vinden als dat ding weg is. Verder hecht ik heel weinig waarde aan de andere dingen die ik heb merk ik. Misschien een aantal fotoā€™s.

Ben zelf het enige levende ding in huis, dus mezelf. Maar ook laptop, privƩ tel (werktel can burn in fucking hell) knuffeldier van toen ik baby was en ringen van oma. Voor de rest is alles vervangbaar!

Ik denk wat sieraden, fotoboeken, en laptop. Verder is alles vervangbaar

Mijn hond en misschien wat sieraden. Ik zou wel echt super hard balen van mijn vintage meubels die ik met veel liefde bij elkaar heb gespaard. Het dressoir waar mijn tv op staat heeft vroeger bijvoorbeeld altijd op de kamer van mijn vader gestaan dus dat heeft veel emotionele waarde. Maar voordat ik die mijn huis uit krijg is alles al in vlammen opgegaan ben ik bang haha

In mijn gebouw gaat het brandalarm zo vaak af, meteen over alle 5 de verdiepingen. Eerste reactie is het alarm uitzetten. Ik denk dat ik het vrij laat door zou hebben als er een keer wel echt brand is. Zou dan alleen mā€™n telefoon meenemen omdat dat toch altijd aan me vastgekleefd zit. En mijn bril, want met -6 kom je anders niet ver.

Ik was als kind zooo bang dat er ā€˜s nachts brand uit zou breken. Elke avond verzamelde ik alle knuffels die mee naar buiten moesten in bed en had een heel plan om ze allemaal het raam uit te gooien als het moment daar was. Geen idee waar dat vandaan kwam.

1 like

Mn externe harde schijf

Mijn caviaā€™s en mijn parkiet absoluut. Mijn vissen kunnen helaas niet mee natuurlijk.
Verder mijn portomonee en mijn camera. En die externe harde schijf die LuckyLucy noemt vind ik ook wel een heel goed idee. Oja, als ik toch digitaal bezig ben, kan gelijk ook mijn ereadertje nog wel in mijn broekzak.

Kat.
Ik denk niet dat ik aan veel meer denk als ik moet vluchten.

Kindje(s), hond en kat.
En als het nodig is Mn vriend maar ik hoop dat die zichzelf wel kan redden

Mā€™n vriend, telefoon en laptop. En mn handtas (heb net een nieuwe gekocht namelijk waar ik best zuinig mee ben haha)

Heel stom maar ik kan niet echt iets bedenken. Al mijn fotoā€™s liggen bij mijn ouders of staan ergens in een cloud -net als alles op mijn mobiel-. Ik hecht weinig waarde aan mijn kleding, schoenen en tassen etc. We hebben geen huisdieren. Ik denk dan alleen mijn knuffel. Ook mijn laptop vind ik niet belangrijk genoeg en is vervangbaar. (Ik doe daar geen werk op oid en heb bijna alles op een backup in de cloud als het belangrijk is)

Zou het dan belangrijker vinden dat er snel eventuele hulp komt en dat wij heelhuids het huis verlaten.

Mijn hond staat echt op nr.1 en voor de restā€¦ alles is vervangbaar.