Wat neem je mee als je je huis moet ontvluchten?

Vriend en ik hebben discussie op het moment. Of eigenlijk niet want we weten allebei niet zo goed wat we zouden willen meenemen behalve de katten en laptop/portomonee/telefoon want de rest is wel vervangbaar.

Stel dat je nu word gedwongen om je huis te ontvluchten voor wat voor reden dan ook. De kans is heel groot dat niks het gaat overleven dus wat je achterlaat ben je kwijt.

Wat neem je mee?

2 likes

Haha ik denk hier heel vaak over na!

M’n kat en m’n honden (dat zijn echt prioriteiten nummer 1) en m’n externe harde schijf, daar staan al m’n foto’s op. Als er dan nog tijd is: de klok die van m’n opa en oma geweest is en een of ander bouwwerk dat m’n vader lang geleden gemaakt heeft. Verder is alles wel vervangbaar, ook al hebben de meeste spullen wel emotionele waarde

Lastig… ik heb geen huisdieren dus dan zullen het voornamelijk materiële zaken zijn. Dus dan zeg ik: laptop (ook ivm foto’s), portemonnee, telefoon en foto-albums

De honden en de konijnen uiteraard, en meer zullen we met z’n tweeën niet kunnen dragen…

Ik woon sinds kort samen, en heel veel van mijn spullen staan nog thuis-thuis dus dat is mooi als hier brand uitbreekt. Meer dan mijn telefoon, laptop en de kittens zou ik niet mee hoeven nemen hier. Allerbelangrijkste zijn mijn kittens trouwens, daarna telefoon, dan laptop.

Laptop + herinneringen doos
hecht niet zo veel waarde aan de rest (kleding enzo, kun je toch allemaal nieuw kopen)

Laptop, telefoon, kaartjes die ik heb gekregen met lieve woorden, een boek dat van een overleden vriendin is geweest, polaroid foto’s. Maar ik vraag me af of ik tijd heb om dat allemaal te pakken als er brand uitbreekt in 24m2 haha

Mn knuffelbeer die ik heb sinds mn geboorte :biggrin:
(En het liefst nog een paar andere knuffels, prioriteiten in het leven)

1 like

Mijn notitieboekjes, telefoon, portemonnee en als het lukt misschien ook nog mijn laptop.

Laptop en telefoon denk ik

Mn kinderen, telefoon, en als ik tijd heb een ets die mn vader gemaakt heeft en die altijd bij mij opa en oma gehangen heeft.

Mijn kat, mobiel en laptop. Als dat gaat. Maar mijn kat staat overduidelijk op 1.

Zeker mijn knuffels en backup van mijn laptop. Foto albums staan nog bij mijn ouders, scheelt weer sjouwen haha. Ik heb nog een klein doosje met wat spulletjes erin die me herinneren aan vroeger, kaartjes en hangertje van oma. Maar weet eigenlijk nu niet uit mijn hoofd waar die staat :eek: goed om even op te zoeken en in mijn nachtkastje te zetten.

Mn vriend :stuck_out_tongue: en mijn telefoon, laptop en portemonnee

Zolang ik mijn drie katten maar bij elkaar kan sprokkelen, die zijn het belangrijkst. Het liefst dan ook nog laptop (foto’s inderdaad), telefoon (nog meer foto’s) en portemonnee (pasjes). :biggrin:

Mijn katten. Verder zou ik natuurlijk graag foto’s enzo meenemen maar die heb ik niet op een handige manier opgeborgen. Liefst ook mijn telefoon maar in principe ben ik best braaf met dingen backuppen op mijn Google Drive dus er gaat niet echt iets belangrijks digitaals verloren. Als er iets minder haast is, een paar dozen met dingen van vroeger.

Ik heb trouwens een keer gehad dat er een serieus alarm in het gebouw afging en we echt snel naar buiten moesten. Toen had ik binnen 1 minuut de kattenmand uit de gangkast gehaald en mijn kat erin geworsteld om naar buiten te gaan. Was achteraf wel trots op mijn daadkracht. Mocht de kat ook nog eens in de winkel verderop in de straat binnen zitten toen we het gebouw lang niet terug in mochten want de buren vonden hem allemaal zo zielig hahaha.

3 likes

Als het echt maar 1 ding mocht zijn dan zou ik gaan voor mijn portemonnee met pasjes omdat het mij zo’n gekut lijkt om dat allemaal weer opnieuw te moeten aanvragen en dan kan ik ook alvast het nodige kopen.

En daarna gris ik mijn laptop en telefoon mee.

M’n man

En als er tijd is doe ik m’n badjas aan, telefoon plus pasjes, laptop en foto van m’n oma.

Als eerste men kat! En dan laptop (goede reminder dat ik alles dringend eens in een cloud moet opslaan), telefoon, portemonnee, maar dit zit standaard allemaal in men handtas… dus samengevat: kat + handtas

Het liefst zou ik heel men interieur willen meenemen, ik zou hier over nog verdrietiger zijn dan dat al men kleren weg zijn :cry:

M’n kat sowieso. Ik droom hier heel vaak over? Dat ik dan buiten sta met mn kat die zich los probeert te worstelen en dat ik hem dan maar in de auto stop ofzo