Mijn kat en een doosje met dierbare sieraden (niet heel kostbaar maar allemaal gekregen op bijzondere momenten).
Omdat een familielid letterlijk alles verloren heeft tijdens een brand, ben ik hier erg bang voor. Ik heb daarom van alles een back-up in de cloud. Ik heb nog een doos met fysieke herinneringen, dus die zou ik meenemen. Al is die best zwaar, dus in de praktijk denk ik niet dat dit echt het geval zou zijn (ik heb dingen wel ingescand e.d.), dus ik denk dat het dan gewoon mân portefeuille, gsm en laptop worden. Omdat die dingen gewoon het handigst zijn om nog te hebben (pasjes) of duurder zijn om aan te kopen (laptop).
Mijn kat en knuffel. En vriend mocht hij aanwezig zijn. Prioriteiten he
Mân kind. En mân telefoon als dat lukt, dan heb ik gelijk mijn pinpas en rijbewijs.
Ik ga er vanuit dat mijn man zichzelf naar buiten krijgt. Moet ook wel want hem kan ik niet tillen
Kat, laptop en een bak platen (kan ik mijn laptop direct bij stoppen)
Laptop, oplader, telefoon, externe hardeschijf, paspoort, pinpas, creditcard, mijn sieraden en mijn vriend en de rest kan ik allemaal vervangen.
Ratten, laptop, telefoon, portemonnee. Mân ouders nemen de honden maar mee.
Moet wel lukken, laptop ligt standaard naast mân bed waar ook de laptoptas staat, telefoon zit vastgelijmd aan mân hand en de ratjes zijn ook dichtbij.
Alles wat niet vervangbaar is, dus fotoâs, laptop en externe harde schijf vanwege de bestanden.
Wij hadden ook een keer brand in de flat. Dus ik had 2 katten naar buiten gejaagd omdat die moeilijk doen met mandjes en de ander ( die toen nog niet buitenkwam) in een mandje gepropt ( zat onder de krassen) en ik was de enige die dat had gedaan! De rest van de buren had zoiets van "oh de brandweer is toch al hier, te valt allemaal wel mee " etc. Maar die woning ( schuin onder me) was volledig uitgebrand. Ben uiteindelijk met mn kat om de hoek gaan zitten want ze werd helemaal leip van de die sirenes en mn andere kat kwam bij ons chillen. Dus nou moet ik me in het vervolg niet alleen om mn eigen dieren zorgen maken maar ook die van de eikels die om me heen wonenâŠ
Voor het geval dat ik niet dezelfde oplader kan vinden.
Helemaal niks.
Toen ik nog alleen woonde heb ik een tijdje erg levende dromen gehad. Stond ik ineens om 3 uur s nachts in het portiek omdat âik weg moest. NUâ Sloeg nergens op maar heeft me wel aan het denken gezet: ik had helemaal niks meegenomen.
Sindsdien heb ik ervoor gezorgd dat mobiel, bril en tas grijpklaar liggen. En dat alle belangrijke fotos gescand zijn en op minimaal 2 plekken liggen. Oh en alle bonnetjes van dingen staan in de cloud, voor de verzekering. Verder heb ik niks met emotionele waarde. Ik hoef dus nergens om te denken.
Ik heb trouwens ook alles voor mn ouders gescand. Die zie ik er gerust voor aan om uit een brandend huis een foto-album te willen redden.
Onbegrijpelijk!
Wow!! De kat grijpen was echt mijn eerste reactie! Op zich heb ik wel begrepen dat de brandweer heel goed is in huisdieren redden (die gooien gewoon je meubels opzij tot ze je kat hebben, dus waar ze zich ook verstoppen vinden ze ze wel) maar er moet wel hĂ©Ă©l grote nood zijn wil ik zonder mijn beesten naar buiten rennen⊠Ze komen ook niet buiten dus ze moeten echt ergens in en mee, want als ze in de chaos per ongeluk buiten komen zijn ze gewoon weg. En toen dit gebeurde was mijn vriend er niet eens, want die krijg ik gewoon geen brandend huis uit zonder zijn kattenbabyâs hoor.
Ik heb serieus niets dat niet vervangbaar is behalve mijn vriend en mijn knuffel en wat familiesierraden. Fotoâs staan bijv. ook allemaal in een cloud, zelfs kinderfotoâs.
Natuurlijk zijn er wel spullen waar ik dol op ben, maar uit eindelijk is alles vervangbaar. Mijn ouders zeiden vroeger ook altijd: âhet zijn maar spullen.â als ik iets kwijt was. Heerlijk gevoel.
Ik moet ook maar eens een back up maken van sommige fotoâs merk ik hieraan. Dus harde schijf mee. Ik zou als ik de mogelijkheid heb ook proberen mn visjes mee te nemen. En verder de schelp die ik heb geĂ«rfd van mijn overgrootmoeder.
Mijn huisgenote en mijn laptop; anders gaat er twee jaar aan werk verlorenâŠ
Mijn poes/poezen en laptop + telefoon + sd-kaartjes
De vogels, externe harde schijf en mijn doos vol oude dagboeken. Als ik wat meer tijd zou hebben zou ik ook mijn portemonnee, camera, laptop en telefoon meenemen.
Mijn hondjes, telefoon, laptop en fotoboeken.
Ik kan echt niets bedenken behalve mn vogels en mn vriend heeft hetzelfde.
En dat terwijl ik niets gebackupt heb, maar het meeste staat op een laptop die ik al een half jaar kwijt ben en ik vind het allemaal wel best, hecht er niet zoveel waarde aan.
Wij slapen trouwens links in het huis, midden is het houten trappenhuis en rechts echt best ver pas de vogels. Dus de kans dat ik ze daadwerkelijk kan redden acht ik best klein.
In mn vorige huis mochten de reiskooitjes van de vogels nooit in de bovenberging want die moest ik kunnen pakken bij brand.
Mn vriend heeft wel eens brand gehad in zân huis en op de kat na hadden ze niets meegenomen.