Wat je even kwijt wil #57

Gecondoleerd met je manflu! :pray:t3: Ik steek een kaarsje voor je aan :heart:

2 likes

Gewoon heel snel vragen of iemand het leuk vindt om koffie te drinken/te wandelen/iets anders te doen en als het antwoord ‘ja’ is ook direct een datum prikken! Want waarom zou je eerst dagen (of weken) gaan zitten chatten? Op basis van iemands profiel en wat berichtjes heen en weer weet je al wel snel of je wat gemeenschappelijke interesses hebt of niet en je hebt in principe niet veel te verliezen :slight_smile: Ik heb nu twee leuke meiden ontmoet via Bumble en bij allebei hebben we echt binnen paar dagen na de match en na korte gesprekken al afgesproken en dat beviel bij allebei heel goed. Hopelijk komt er voor jou ook nog een leuke match/leuk contact uit.

4 likes

Wat heerlijk die Kruidvatreclame!! Denk dat ze voor de ex-man inspiratie hebben gehaald uit het Leed dat Een Relatie Heet-topic.

10 likes

wat voor boek is het dat het zo oud is?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ah dat is wel stom! Voor heftige geurtjes douchegel vind ik Treacle Moon fijn trouwens (vooral de geelgroene)! Blijf je ook wel goed ruiken imo. Koop je wel gewoon bij de Kruidvat dus dat is wel een minder middelmatig luxe ~experience~

2 likes

Ik zou zo graag t gezicht van diegene willen zien die m opgehaald heeft

30 likes

Ja maar ik wou hem :sob: janken

3 likes

Nu het hier toch over kerstpakketten gaat: mijn kerstpakket kwam net in een mailtje zag ik, digitale vvv bon. Ben heel blij met de bon, maar vorige jaren werd er een code om een bon te bestellen thuisbezorgd in een mooie cadeauverpakking met een boodschap van het management. Zo’n mailtje (met cheesy fijne feestdagen plaatje van Google) is toch een beetje minder feestelijk ofzo.

1 like

Ik heb nog nooit een kerstpakket gehad, echt janken want ik vind het echt zo leuk. Mijn vriend is ZZP’er dus hij krijgt ook niks. Meh

1 like

@kali Een bakboek. :sweat_smile: Ik heb een lichtelijke verslaving aan bakboeken. En als ze enige historische waarde hebben vind ik ze al helemaal interessant.

Het is dit boek:

Een Amerikaans kerstkoekjesbakboek uit 1949 en het is alsof het al die tijd in de kast heeft gestaan, of in ieder geval op een droge schone plek. Het boek heeft geen geur en is gelukkig niet muf.
Als ik een bakboek tweedehands koop (wat soms niet anders kan omdat het bijvoorbeeld heel oud is) kom ik weleens kruimeltjes of vlekken tegen. Maar dit boek is van binnen perfect, het lijkt nooit echt gebruikt te zijn. De bladzijden veren terug als je bladert en zijn nooit gevouwen geweest door te lezen, echt bizar. Geen smetje, geen stof, niks. Ik heb er 16 dollar voor betaald maar zie exemplaren met vlekken voor een veelvoud daarvan, dus ik heb het idee dat de verkoper niet goed wist dat dit een redelijk uniek boek is.

Ik weet al wat ik als eerste wil gaan bakken (chocolate drop cookies). En ik ben blij met het feit dat alle gebruikte ingrediënten ‘gewoon’ zijn. Kaneel, bloem, suiker, eieren, kruidnagels, dat soort dingen. Dingen die ik altijd in huis heb. :smiley: Gewoon lekker simpel. Dat is echt een voordeel met dit soort oude boeken.

Met bakboeken van deze leeftijd heb ik over het algemeen meestal 3 uitdagingen:

• De maateenheden zijn soms gek. Chocolade wordt in ‘square’ gemeten (hoe groot is dat vierkant dan? Gelukkig heeft Google daar een antwoord op en is 1 square chocolade 1 ounce, wat weer 28,3 gram is).
  • De hoeveelheden zijn voor hele grote gezinnen. Als ik voor het eerst een recept probeer hoef ik geen ‘4 dozen cookies’ maar is 1 dozijn voldoende. Voor ik ga bakken moet ik dus even rekenen.
  • En de bakvormen (voor zover die gebruikt worden) zijn niet altijd gespecificeerd. Met koekjes valt het meestal wel mee, maar als er bij een plaatkoek om een ‘tray’ wordt gevraagd, is het handig om te weten hoe groot die bakplaat is. Een paar centimeter te groot of te klein en je baktijd (en resultaat) is dus anders. Dat is een kwestie van uitproberen de eerste keer, zelf notities maken en die met een papiertje toevoegen aan het boek of zelf noteren in een schriftje.

Gelukkig vind ik dat gepuzzel leuk. :sweat_smile:
Enne; hoe leuk is die cover. :heart:

68 likes

Ik vraag me heel random af hoe het nu met minister Bruno gaat

10 likes

ohhh ja die kaft is prachtig! :heart_eyes:

2 likes

Ik stel me dit voor:

7 likes

Bruins? Die is denk ik blij dat hij al dat gezeik niet hoeft aan te horen.

4 likes

Ik heb Tony’s gekregen van een collega wat heel lief is.

Maar het is chocola met fucking munt :sob: :sob: :sob:

7 likes

Stuur maar dooorrrr

5 likes

Heb het helaas al aan iemand anders zonder smaak gegeven!

12 likes

Gadverdamme man, hadden ze je net zo goed After Eight kunnen geven.

Ik heb vanmiddag lekker uitgebreid geluncht met een hamburger, aardappel wedges en een glas bubbels, toen ik mijn kinderen nog van school moest halen😅 (iets met vanaf morgen vervroegd kerstvakantie dus het er nog even van nemen). Ik zei nog zo dat dit ook gelijk mijn avondeten was, maar ik heb dus net ook nog pizza besteld. Living the good life✌🏻

15 likes