Ohhw Robin Hobb is ook echt mijn allerlievelings ik viel in zo’n gat toen het klaar was. Misschien ga ik ze nog wel eens lezen, dan heb ik voorlopig wat te doen haha. Ken je iets vergelijkbaars?
Hahaha oh nee, uiteindelijk is het wel echt de moeite waard om door te lezen. Alleen sommige stukjes zijn inderdaad een beetje duister. Ik moet zeggen dat ik hun relatie sowieso mega intrigerend vond, ook door hoe het geschreven is denk ik.
Is ‘De schaduw van de wind’ van Carlos Ruiz Zafón een aanrader? Dat boek kom ik zo vaak tegen, nooit meegenomen want spreekt me niet echt aan. Hij stond nu bij de minibieb dus dacht dat is een teken. Nu ligt die dus op de keukentafel, maar ik weet niet, heb nog steeds een beetje een afkeer voor dit boek. Nergens op gebaseerd hoor.
Jaaa vind ik wel!
Oh ja mijn lievelings! Maar het moet wel je stijl zijn, beetje melancholisch en poëtisch geschreven maar zo mooi. En niet te poëtisch want ik haat het als mensen alleen maar moeilijke woorden gebruiken in één zin.
Ik heb een paar weken gratis Nextory en vind het overweldigend, waar moet ik mee beginnen?
Ik zou zeggen: met in het juiste topic posten
Niet echt wat ik net zo goed vond eigenlijk. Maar dat komt ook doordat ik het voor het eerst las toen ik 16 was en dat dan wel formative years zijn.
Ik denk dat ik the lies of Locke Lamorra ook wel goed vind maar dat zijn nu nog maar 3 boeken en is wel minder episch.
Ik vond die serie over die soldaat van Robin Hobb trouwens echt vreselijk.
@Foucher oh die serie klinkt ook interessant!!
Laatste dat ik heb gelezen/geluisterd op Nextory:
- In lichtjaren heeft niemand haast
- liefde in de grote stad
- de Fundamenten
- 7B
- Middernachtbibliotheek
- De crèche
- Ballade van slangen en zangvogels
- De heks van limerbricht
maar hij is sexyyy
Vraag voor mensen die Addie hebben gelezen, niet lezen als je nog niet bij de ontknoping over Henry bent @pastelzwart
Wat ik niet zo goed snapte, waarom is Luc dezelfde vorm voor Henry als voor Addie? Er is ook een stukje in het boek waarin uit blijkt dat hij zich aan iedereen anders toont nml. En gelet op het feit dat Addie hem zo heeft getekend vond ik het niet kloppen ofzo
Hoe is het Engelstalige (met name fantasy) aanbod van Nextory?
Haha ik ga doorlezen! Komt goed. Ik heb je spoiler niet geopend.
Oh, De fundamenten staat al een tijd op m’n lijstje! Wat vond je ervan?
Robin Hobb is ook mijn favoriet. Maar ik vond soldiers son juist wel heel leuk, vooral de opbouw naar het derde deel, en dat je echt ziet hoe de hoofdpersoon in het begin gewoon op de automatische piloot meegaat met wat hij heeft geleerd en steeds meer kritisch leert denken. Vond het thema kolonialisme ook interessant.
Wat vond jij er zo vreselijk aan?
Staat echt veeeeel Engels op Nextory (ruim 288000 luisterboeken en eboekn)! Ik lees zelf geen Fantasy maar heb even een screenshot gemaakt van het aantal fantasy boeken. Geen idee of daar dan ook tussen staat wat jij zou willen lezen hoor! Maar Nextory kan je vaak wel gratis uitproberen via een code van een influencer. Edit - als je een specifieke titel wilt lezen kan ik best even opzoeken of die erom staat!
Dit is dus alles in de categorie Fantasy (Engels)
@lumos [quote=“Feather, post:2011, topic:23806”]
Ik heb De Funadementen (Ramsey Nasr) geluisterd
[/quote] Daar staat m’n eerste review. Gek genoeg denk ik dus nog best vaak aan dat boek en ik heb 'm ook hardcover dus ik ga die denk ik nog eens lezen! Mixed feelings, het is echt meer een lang essay dan non fictie. Ik miste een handelingsperspectief (ik miste het ‘Hoe dan’) maar de gedachtegang van de schrijver vind ik ergens wel weer heel interessant.
Oeh heel fijn dankjewel! En daar kom ik nog even op terug, ben net pas thuis van mijn nachtdienst (normaal 7:00 vrij), dus nu eerst toe aan slaap haha
Over je spoiler, ik kan het stukje niet heel goed meer herinneren.
waaruit blijkt dat ze hem hetzelfde zien? Ik moet alleen denken (ik weet niet of dit er echt was of ik dit verzin) aan het moment dat Luc Addie meeneemt terug in de tijd naar zijn deal met Henry. En dan ziet Addie wel toch dat de persoon die de deal met Henry maakt dezelfde kenmerken heeft als haar Luc? Zijn ogen blijven gelijk dacht ik? Maar ik weet dit allemaal niet meer helemaal zeker.
Ik heb gisteren trouwens mijn goodreads doel gehaald! 25 boeken. Het laatste heb ik gisteren in één dag gelezen haha, you’ll be the death of me van Karen McManus. 3 sterren omdat het wel lekker las, maar ik het plot minder sterk vond dan van haar andere boeken (one of us is lying en one of us is next) en sommige dingen een beetje cliché waren/ook in haar andere boeken terugkomen. De schrijfstijl vind ik overigens wel heel leuk en ook hoe de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen vind ik vaak goed uitgewerkt. Ik heb ook The cousins en Two can keep a secret nog liggen van haar. Ik vind het perfecte boeken voor tussendoor. Ik zit er gelijk helemaal in, het is leesbaar geschreven en ik ben er zo doorheen.
Ben wel benieuwd
Ga je je Goodreads-challenge voor 2021 halen?
- Al gehaald
- Ja!
- Weet ik niet
- Nee
- Nee, maar ik ga mijn doel wijzigen en dan haal ik het wel
- Ik doe niet mee met de challenge
0 stemmers
O sorry, per ongeluk anoniem, nou ja dat is pech