Nee als de postbode komt lig ik onder de bank te rillen van angst.
Jongens ik hou niet van ongevraagd bezoek, that’s it. En veel introverte mensen met mij. Ik vind het jammer dat het direct als ‘raar’ wordt bestempelt en sla daar een beetje van aan. Niet iedereen staat daar nou eenmaal op te springen. En als jij (en heel je kantoor) dat wél leuk vindt; good for you.
Ik denk dat de meerderheid hier niet van ongevraagd bezoek houdt, en al helemaal niet als het je baas is. Maar in dit geval gaat het waarschijnlijk helemaal niet om bezoek toch? Dat vond ik raar aan je reactie, dat een gebaar wat lief bedoeld is direct zo negatief wordt opgevat. Niet dat je introvert bent of niet van ongewenst bezoek houdt.
@LastYoungRenegade ik heb een tijdje bij de post gewerkt en kerst was mijn favoriet, met al die gezellige kerstkaartjes! Maar goed, ik moest ook alleen sorteren, en het niet langsbrengen.
Als ik merk dat het een beetje klikt, vraag ik vrij snel om af te spreken, meestal na een dag of 2 chatten. Meestal als ik dat niet doe, bloedt een gesprek na max een week wel dood.
Introvert zijn is echt niet zo raar of speciaal hoor. Miljarden mensen zijn het. En geen bezoek willen ontvangen lijkt me weinig met introvert zijn te maken hebben. Het is geen kwestie van graag alleen zijn of niet maar van hoe je dingen ‘verwerkt’ toch, inwendig of uitwendig. Vind het altijd zo storend als gedaan wordt alsof je een eenzame uitzondering bent in een wereld die je niet begrijpt en niet op je afgestemd is. Is ook wel een wat achterhaald cliché toch, de wereld is prima voor introverten. Niemand verplicht je jezelf de hele tijd voor de grote massa te uiten. En ja ik zie mezelf ook als introvert.
Wow mijn collega haar kinderen zijn geweigerd voor noodopvang komende week omdat ze thuiswerkt. Het werk zegt juist: wij zijn een essentieel beroep en wij moeten op je kunnen rekenen komende kerstweken. Ze geven haar zelfs een verklaring van essentieel beroep(geen idee wat dat is). De noodopvang zegt nog steeds: nee. Mijn collega zegt: ik kan onmogelijk 2 overleggen achteralkaar op 1 dag doen als die meiden beneden zijn, dan breken ze de tent af. Mijn werk zegt: we rekenen op je. Mijn leidinggevende bespreekt het nu met HR
Jij gooit enkele achterhaalde clichés over introvert zijn erin en dan OMG JEZUS als je reacties krijgt. Alsof het aan die anderen ligt dat dit gesprek er nu is en niet aan jou
Ik vraag me oprecht af of de noodopvang mag weigeren als ze de verklaring heeft. Mijn werk is ook een essentieel beroep en wij werken ook (veelal) thuis en ik kan mij niet heugen dat ik ooit zoiets heb gehoord van mijn collega’s die de verklaring lieten zien.
Ik geloof wel dat het een voorwaarde moet zijn dat beide ouders en essentieel beroep hebben.
Ja hier ook idd, beide ouders een essentieel beroep die niet thuis kunnen werken. (Brief basisschool en gemeente)
Mijn werk zegt vrolijk: je werkt op een school dús heb je recht op opvang. Ja, dat blijkt dus niet zo eenvoudig te zijn…
Ik zou gewoon aangeven dat je het liever niet hebt, het is je huis en je prive leven. Een baas heeft daar niks te zoeken. ondanks dat hij het wellicht goed bedoelt en iedereen persoonlijk te bedanken voor het jaar, ik zou het ook niet zo graag willen.
Precies de reden waarom ik altijd alles lekker op mijn bureau laat zetten.
Ik heb door het topic hier vanmiddag ook eindelijk aangemeld op Bumble. Ben benieuwd of het voor mij ook gaat werken. Nu in mijn nieuwe woonplek lijkt het me wel chill om ook hier vriendinnen te hebben.