Zeker weten. Wij liggen lekker tweede kerstdag op de bank met de voeten omhoog
Ik had vandaag weer eens een dag lesgeven staan voor het ROC (muziek) bij oefenstudio’s waar ook gewoon een mondkapje verplicht is in de grote ruimtes en gangen, en echt niemand die een mondkapje droeg of afstand hield. Studenten niet, collega docenten zelfs niet, de eigenaar en personeel ook niet. Een student vertelde ook doodleuk dat ze gewoon nog afgelopen week in de buurtkroeg had opgetreden ''ja die zijn gewoon open hoor, die trekken de gordijnen gewoon dicht. Heel het dorp zit er gewoon."
Denemarken heeft 10.000 besmettingen vandaag met positief percentage van bijna 5% (hoogste ooit)
(Omgerekend zou dat 30.000 besmettingen in Nederland zijn)
Altijd zo typisch dat het hele krankzinnige idee achter de monarchie is dat we heel erg ons best doen om doodnormale mensen een abnormale positie boven anderen te geven, maar op het moment dat zij dan fouten maken men hamert op het feit dat het “ook maar normale mensen zijn die fouten maken”. Er wordt zo selectief omgegaan met hun uitzonderingspositie. Je kunt niet lekker privileged zijn met je paleis en miljoenen en het volgende moment lekker normaal zijn als het je goed uitkomt en je fouten maakt waar je logischerwijs op wordt aangesproken.
Wij vieren kerst met 16 volwassenen en 3 kinderen. Het is 99% de laatste kerst van mijn beide schoonouders en gaan vlak daarna 5 dagen met z’n alle weg. Dus… tja wat zal ik er nog over zeggen. We houden ons inderdaad aan geen enkele regel… dat deed de kanker helaas ook niet…
Weet iemand hoe je je batchnummer tevoorschijn tovert bij je coronabewijs? Ik ga binnenkort naar Spanje en lees dat je ook een batchnummer moet kunnen tonen, maar die staat niet in de app en het moet ook Engelstalig zijn…
‘Op het vaccinatiecertificaat/bewijs moet vermeld staan: naam, data vaccinaties, type vaccin, het batchnummer, land waar vaccinatie is gezet, contactgegevens van de vaccinerende instantie en contactgegevens van de uitgevende instantie van dit certificaat of bewijs.’
En als je hem als papieren bewijs download?
Het staat in elke geval op het papieren prikbewijs
Ik kon dit inzien via Mijn RIVM als het goed is en wanneer je in de Corona check app internationaal aanklikt en naar je qr code gaat, op details klikt, staat daar alle informatie (uniek certificaatnummer etc.) Misschien helpt dit! Op mijn papieren versie stond het ook afgelopen zomer.
In je Corona Check app staat geen batchnummer, maar wel op het papieren prikbewijs en mijn.rivm.nl
Ja het klopt inderdaad dat het batchnummer is terug te vinden, maar ik kan geen Engelstalig certificaat maken waar echt al die info op staat… Bij de internationale QR code staat het batchnummer niet in de app en bij het RIVM kan je de batchnummers zien, maar krijg je geen Engelstalig document. De contactgegevens staan er ook niet bij.
Ik heb mijn papieren versie ook in het Engels kunnen printen, misschien volstaat dat? Anders weet ik het ook niet, sorry.
Ah interessant! Hoe heb je dat gedaan? Ik zie waarschijnlijk iets compleet over het hoofd
Maar heb je niet genoeg aan je coronacheck app en dat gezondheidsformulier dat je voor Spanje moet invullen?
Mijn internationale papieren bewijs was automatisch (onder andere) in het Engels, aan te vragen op CoronaCheck Print Portaal.
Ik ben recent in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Italië (werk) geweest en overal was mijn normale QR code app (CoronaCheck) voldoende of mijn papieren bewijs, eventueel aangevuld met een (online) gezondheidsformulier. Zelfs de Nederlandse app deed het overal zonder problemen.
CoronaCheck.nl
Oh ja ik had daar inderdaad ook een bewijs geprint voor toen ik naar Tsjechië ging, maar een batchnummer e.d. staat daar niet bij… Nou ja, dan ga ik er maar vanuit dat als ik hun formulier heb ingevuld en de QR code en losse batchnummers kan laten zien dat ze me wel geloven haha
Zag dit Twitter-draadje waarin benadrukt wordt dat het belangrijk is om die zelftesten zo kort mogelijk op de ontmoeting of feestje of welk sociaal iets dan ook te doen.
Wij hebben dus een beetje dezelfde situatie, m’n oma is heel erg achteruit aan het gaan en we hebben het altijd met de hele club gevierd. Dus dat gaan we nu ook doen. Ik zorg ook dat we de komende week nergens heen gaan en vrijdag en zaterdag doen we een zelftest, net als de rest.
Ik weet dat het niet mag, maar dit is de laatste kerst die ze bewust mee gaat maken en waar ze ons nog enigszins herkend, en we vinden die herinnering maken belangrijker