Ik heb volgens mij toen op t afschrift alles zwart gemaakt buiten inkomen en afschrijving hypotheek, want ze moeten wel kunnen testen of ook je woonlasten niet te hoog zijn. Je moet ook eigenlijk eerlijk zijn over je studieschuld, maar dat kunnen ze niet testen.
Ik had een contract voor 3 jaar, 10k km per jaar. Ondanks dat ik dichtbij werk woonde was dat zó weinig. Moest daar constant rekening mee houden. Dat stond me ontzettend tegen. Verder heb je uiteindelijk na 2/3 jaar een bak met geld betaald en je hebt helemaal niks. Veel van die leasecontracten hebben ook een verzekering waar geen schadeverzekering inzittenden in zit: teringdom.
De autoverzekering is zo duur als je ‘m zelf maakt en je kunt ook een klein autootje hebben met hele lage wegenbelasting. Nu ik weer een eigen auto heb, vind ik dat wel echt veel prettiger. Tuurlijk heb je afschrijving en onderhoud, maar lease is duur en dat geld moet je ook betalen en kun je niet opzij zetten om na het contract een andere auto te kopen.
Als je het toch doet: zorg dat er een schadeverzekering inzittenden op zit en dat je ergens leaset met een keurmerk!