Wat je even kwijt wil #39

Tip van de dag (en voor de nacht):
– Zoek op bol op ‘koelmat hond’ (ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/flinq-verkoelende-mat-voor-huisdieren-koelmat-90-x-50-cm-hond-kat/9300000003691191/?s2a=)
– Kies een mooie maat uit
– Ontvang koelmat voor je niet bestaande hond met een plaatje van de coolste (pun intended) hond ooit erop
– Ga er zelf op zitten/liggen
– Koude billen! En benen!
– Optioneel: doe er eventueel een kussenhoes om, al voelt ie dan wel iets minder koud.

10 likes

Nee ik had de afgelopen tijd werk waar ik van rond kon komen. Maar aangezien mijn grootste en vaste opdrachtgever weg is gevallen is nu alles onzeker. Heb nog wel wat kleine opdrachten maar die leveren niet zoveel op dat ik er van kan rondkomen en daarbij is het ook geen garantie dat er opdrachten binnenkomen dus als ik een maand niks krijg dan heb ik ook geen inkomsten.

Verhuizen wordt dus ook lastig zonder baan want ik kan zo geeneens huur of iets dergelijks betalen

Ik luisterde net die podcast van Ruud de Wild met Dinand Woesthoff en toen kreeg ik ineens de behoefte om oude nummers van Kane te luisteren.

Nu lig ik in de tuin op de loungebank met een biertje en Kane op m’n oren en overdreven mee te playbacken. Beter hebben de buren geen zicht op mij. Voel me echt weer 16.

Edit: ik wacht nu op iemand hier die zegt: sterkte. :joy:

14 likes

Is een quote ook goed? Een kennis zei ooit: als aids een geluid was, klonk het als Kane.

Hé, niet mijn woorden!

18 likes

Hahahaha nou op zoiets wachtte ik dus. Maar 16-year old me vond het geweldig. Die podcast met hem was ook… Zeer bijzonder.

1 like

Als je rood staat (250 euro +) bij de bank voor een aantal maanden en je bent daar uiteindelijk weer uit, hoe zit het dan met de BKR registratie? Blijft die voor altijd staan of verdwijnt die ook als je weer uit het rood bent? Ik zit te googlen maar kan het nergens vinden.

Edit: zie nu bij leningen dat het 5 jaar is, maar geldt dit dus ook voor rood staan?

Je hebt gewoon de mogelijkheid tot roodstaan? Verder voldaan aan de vereisten die je bank stelt? Als je de roodstand opheft komt er een einddatum in BKR. Die blijft 5 jaar staan, maar banken zien gewoon een einddatum bij bv een hypotheekaanvraag, dus dan is dat geen actief krediet meer.

Ja, ik kon rood staan bij de bank tot 500 euro en dat gebeurde af en toe. Wil het nu helemaal uitzetten want zit na te denken over een lease auto. Maar stel dat ik morgen naar ING bel om die functie uit te laten zetten dan komt er een einddatum bij te staan dat ik het dus vanaf 25-06 niet meer kan? Of staat er steeds een einddatum bij momenten dat ik in de plus stond of zo (maar lijkt me niet want dan zie je elke keer die data verspringen).

Zij melden het af bij BKR, maar dat kan wel een maand duren soms. Als een roodstand van 500 ook het verschil zou maken tussen wel een leasecontract en niet zou ik dit ook heroverwegen :no_mouth:. Ik kreeg m’n leasecontract gewoon met hypotheek en telefoonkrediet, weet even niet of ik toen ook nog rood kon staan? Zou goed kunnen van wel.

Edit: ik kon toen ook 500 rood staan en telefoonkrediet was 600 ofzo gok ik?

Ik weet nog niet of het iets uitmaakt, ik ben me nog aan het oriënteren op wat ik precies wil en heb verder nog geen aanvraag gedaan. Maar ineens dacht ik shit ik sta natuurlijk BKR geregistreerd voor dat rood staan en ik weet verder totaal niet wat voor impact dat heeft haha. Ik heb dat rood staan ook niet meer nodig dus ik zou het liever sowieso uit willen hebben. Heb trouwens ook een telefoon met BKR inderdaad. Ook een studieschuld maar dat staat niet BKR geregistreerd dacht ik?

Sorry heb echt de ballen verstand van dit soort dingen en niet echt iemand om me heen die er wel verstand van heeft.

Ik heb een leaseauto en kan 500 euro rood staan (sta eigenlijk ook regelmatig rood eind van de maand omdat ik niet met geld kan omgaan en hoge vaste lasten hebt) en bij mij heeft het niet belemmerend gewerkt aangezien ik wel genoeg verdiende e.d.

Ah oke, dus ze kijken daar niet heel streng naar? Ik heb morgen een afspraak bij een autodealer, maar het leek me zo genant als ik dan akkoord zou gaan met het leasepakket en ze me dan afwijzen ivm zo’n registratie.

Ik kijk naar My house en zou het liefst nu in New York willen zijn en naar een ball room gaan.

1 like

Mijn huisdier is opgehaald zodat ze niet in de sauna aka mijn appartement hoeft te zitten deze dagen maar ik vind het altijd zo saai als ze er niet is :neutral_face:

2 likes

Een vriendin vraagt altijd om haar kant op te komen (heel andere stad) en dat doe ik eigenlijk ook altijd. Gewoon geen respons als ik iets in mijn buurt voorstel. Ik ben het een beetje beu en vooral nu met die hittegolf denk ik: doeeeei.

1 like

Bij Leaseplan doen ze gewoon een check. Je moet loonstroken/bankafschrift aanleveren en ze doen een BKR check.

Wat is de reden dat je private lease overweegt? Ik heb het heel kort gehad (ivm wisseling baan…) en ik zou het oprecht nooit meer doen namelijk.

Dit heb ik met mijn Apple Watch. Net als ik lekker lig: 'TIJD OM TE GAAN STAAN!!" leave me be.

Bij mij in ieder geval niet! Studieschuld telde ook niet mee

Edit: en wil ook even kwijt dat ik het juist heel fijn en top vind !!

1 like

Bankafschrift van wat er maandelijks binnen komt bedoel je?

Ben wel benieuwd waarom je het niet meer zou doen! Ik heb een autootje maar de kosten lopen elk jaar op bij de APK en zuinig is ie helaas ook niet, dus kost me veel benzine (rijd 4/5 dagen in de week naar m’n werk). Ik vind een auto kopen een slechte investering omdat een auto altijd daalt in waarde en je natuurlijk flink genept kan worden bij de aankoop. Zit er daarom aan te denken een lease aan te gaan voor 24 maanden, a 300 euro per maand. Betaal momenteel 90 euro aan wegenbelasting en verzekering per maand (en dan laat ik de kosten van APK nog achterwegen), dus zou betekenen dat ik 210 euro echt in de maand erop achteruit ga al zal ik wel flink op benzine gaan besparen (van gem. 1/13 naar 1/25). Dat geld kan ik prima missen en het is in ruil voor een heel mooi autootje dus vandaar.

@August goed om te horen! Hoe sta je verder tegenover de lease.

Oh haha, zie nu je eigen edit :stuck_out_tongue:

Ik heb al weekend :partying_face:

2 likes