Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Beestenbos is boos was een soort Game of Thrones met dieren. Zegt genoeg. Ik heb die gespieste muizen nog op m’n netvlies staan.

5 likes

Die intro muziek duurt zooo lang iedere keer haha. Toevallig dat ik laatst een stukje aan het kijken was op yt.

Karbonkel ja! Mijn zus had me verteld dat hij in het riool woonde, en dat als je op de wc zat hij je kon grijpen… raden wie er niet meer naar de wc durfde :roll_eyes:

Leuk zo’n zus :frowning:

2 likes

Ik vond deze scène echt heel eng. Ik heb echt heel lang niet meer in het donker over straat gedurfd en droomde ook dat ik bij een bepaalde brug in mijn dorp veilig zou zijn, maar ja in de film werkt dat ook niet. Ik heb denk ik tot minimaal mijn 12e altijd extra snel naar huis gefietst in het donker en zeker als ik iemand anders dacht te horen. Het was gewoon een film voor alle leeftijden dat snap ik nog steeds niet. Kwam dus van deze dubbelvideoband De Avonturen van Ichabod en meneer Pad. In het Engels The legend of Sleepy Hollow.

1 like

Iemand ooit Return to Oz gezien? Een vervolg op The Wizard of Oz, maar veel creepier.

Vooral deze scène is me bijgebleven. Die krijsende hoofden :scream:
1 like

Omg die tweede video, horror :scream::scream:

Ik herinner me ook nog een creepy Alice in Wonderland verfilming :sob: Scarred for life. Die poppen, urgh.

Deze scène :scream: Nog steeds stress als ik ergens een sok zie rondslingeren. Sokken met tanden, whyyyyy.
1 like

Ha, die keer toen mijn ouders in slaap waren gevallen in de zetel en ik wat ging rondzappen :sob:
1 like

Een aflevering van Geef Nooit Op. Nu is Peter Jan Rens sowieso al een engnek, maar die aflevering ging over doedelzakken en er gebeurde iets griezeligs. Weet alleen niet meer wat. Sindsdien gruwel ik van doedelzakmuziek.

De Skeksis uit The Dark Crystal :sob:

1 like

De eerste keer dat ik de Leeuwenkoning zag, ging de VHS-casette stuk tijdens een van de laatste scènes (wanneer Scar Simba weer probeert te vermoorden).

Mijn god, het heeft 2 weken ofzo geduurd voor ik het einde bij een neefje kon zien. TWEE WEKEN GRUWELIJKE NACHTMERRIES!!

1 like

Die film was echt doodeng.

1 like

Ik heb een herinnering en dat is me altijd bijgebleven maar ik ben er nooit achtergekomen waar het van was. Een groep jongens was aan het zwemmen in een meer en volgens mij werd 1 van hen een beetje gepest of uitgedaagd. Hij dook naar de bodem en toen bleef hij vastzitten aan een ketting ofzo. Dat is het enige wat ik weet, komt dit bekend voor voor iemand? :stuck_out_tongue:

Blinker ?

Jaaa Deze ken ik, hoe dat ooit een kinderfilm heeft kunnen zijn

1 like

Jaaaa! Thanks. Ik vond dat zooo spannend.

Oh ja, het dappere broodroostertje!

Ook eng (zeker dat einde als al die apparaten de lucht in gaan):

Arme, arme autootjes:

1 like

JA! :sob: https://www.youtube.com/watch?v=w9Mcl39UD14

1 like

In deze film zat ook een scène met het broodrooster en een bloem die zijn reflectie zag en dacht dat hij een vriendje had gevonden. Zó zielig :sob: