Tour de France

Hoe kan je nou de saaiste drol uit het hele peloton supporten? Ik vergeet ook gewoon steeds dat ie bestaat.

Eigenlijk hoopte ik dat Carapaz bij hem zou doen wat Froome bij Wiggins deed en Thomas bij Froome maar vooralsnog ziet het daar helaas niet naar uit

1 like

Ja wordt er altijd al onrustig van als ik dat zie, moet er niet aan denken erdoor te moeten fietsen. Laat staan nu met Corona.

Eigenlijk support ik Sowieso elke niet witte Europese rijder. Paar jaar geleden deden er rijders uit Eritrea Mee, was ook leuk.

Minder Europeanen graag

Wat een achterlijk publiek ook. Doe dan in ieder geval een mondkapje op… zoveel mensen zonder of eentje die onder hun kin of neus hangt.

Lijkt me niet chill dat je daar doorheen moet rijden met van die gekkies die over je heen staan te krijsen.

2 likes

Dubbelpost, maar Kevin Reza heeft zich goed laten zien vandaag😁

1 like

Oeh ja eens!

Wielrennen schijnt ook heel groot te zijn in Afrika en er zijn ook landen waar ze echt interessante (qua parcours) koersen organiseren. Geloof dat ze een paar jaar geleden een plannetje hebben opgegooid om meer WT teams daar wedstrijden te laten rijden met uiteindelijk WT wedstrijden als doel, maar dat is alweer een stille dood gestorven.

1 like

Ze hadden het er vandaag ook even over volgens mij. Het zit hem in dat als het een beetje goed gaat, ze dusdanig op handen gedragen worden in eigen land, dat ze de overstap naar Europese wedstrijden niet maken.

(Aldus Stef Clement)

Ja ik hoorde het idd, jammer maar geef die jongens eens ongelijk.

Ik vind Quintana altijd een hele saaie, nietszeggende renner (net als Bernal haha), maar sinds hij dit seizoen bij een andere ploeg zit vind ik hem ineens een stuk leuker rijden. Hij is ook echt goed volgens mij, ben benieuwd waar hij gaat eindigen.

2 likes

Oh ik las een artikel van de week dat juist zei dat het heel lastig is voor Afrikaanse rijders om aan goed materiaal te komen, met visas uit te komen en op het zelfde niveau te kunnen trainen.

Tot een paar jaar geleden was er een zuid Afrikaanse ploeg die ook andere Afrikaanse rijders in dienst had, maar die is ook uit een gevallen.

Klopt, daar moest ik ook al aan denken toen hij dit vertelde. Maar ik denk dat het voor iemand als Stef Clement die net uit het peloton komt meer ontwetendheid is dat ook in het wielrennen POC drie stappen harder moeten zetten om dezelfde kansen te krijgen als witte Europeanen.

Er zijn nu veel Colombianen, maar ook die moesten het eerst met veel minder middelen doen. Nu worden ze door de grote ploegen opgepikt, maar dat is ook wel eens anders geweest.

1 like

Ja die ploeg is echt zonde idd! Paar sponsors verder is dat die ploeg die nu NTT is. Ze rijden geloof ik nog wel op een Zuid Afrikaanse licentie en (heb t even opgezocht) ze geven op hun website nog wel aan dat ze als doel hebben to help people in Africa to move forward with bicycles en dat ze nog banden hebben met die organisatie die oorspronkelijk sponsor was (Qhubeka) maar qua renners is het een beetje een allegaartje. Ze hebben ook zo gauw ik kan zien maar 3 Afrikaanse renners in dienst (en 1 Japanner), waarvan 2 witte mannen.

1 like

Ja ik zal t artikel even zoeken, was we interessant. Ging ook in op het verschil tussen Colombianen (en de Ecuadorian) en de Afrikaanse rijders, qua kansen.

Colombia is ook een heel stuk rijker en ontwikkelder dan Eritrea natuurlijk, en wielrennen is er ook echt een hobby, je ziet genoeg mensen op echt goeie fietsen voorbij komen. En qua visa is het ook veel makkelijker voor ze.

3 likes

Waar blijft Dumoulin nou? :cry:

Ja geen goeie dag voor ‘m

Zou Tom ipv klassement nu voor dagoverwinningen gaan komende weken?

Vrees dat Tom in dienst van Roglic gaat rijden. Al is dat wel top voor m’n eigen klassement online hahaha

Snel weggezapt na de etappe. Alsof Danny Nelissen nog niet erg genoeg is, hebben ze Michael Boogerd er ook nog eens bij gezet :nauseated_face:

3 likes

Ahw jongens dit soort dingen vind ik dus zo mooi he, hoe intens gelukkig zal hij vanavond in zn bed liggen

13 likes

Wat een heerlijke etappe weer! En ik gun het Hirschi zo ontzettend dat hij deze pakt

Ja echt een spannende etappe dit. Lijkt me echt leuk om die marie blanche eens op te fietsen (op een normaale tempo hahaha).

En wat kan die hirschi dalen zeg