Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij zijn vorig jaar in Duitsland in een fabriek met winkeltje van Nemmer geweest. Echt superveel houten speelgoed, van kleine dingetjes tot hobbelpaarden en poppenhuizen. Geen idee of het online verkrijgbaar is maar zeker weten geproduceerd in Duitsland dus! Ze verkochten ook artikelen van het merk Goki.

1 like

janod is volgens mij helemaal Frans!

1 like

Vanaf welke leeftijd vieren jullie Sinterklaas? L. is net 2 jaar en mijn schoonouders begonnen er gister over. Vorig jaar niks gedaan, maar nu zit ze ook in de peutergroep op het KDV en ik denk dat ze dit jaar daar wel iets doen. En dus moet je er dit jaar wel iets mee aldus de schoonouders.

T was vorig jaar net een maand 2. We zijn toen niet naar de intocht gegaan (die was ook niet want Corona, maar waren dat ook niet van plan), maar hij kreeg er ontzettend veel van mee! Via kdv, maar ook dankzij opa en oma. Snapte het concept goed en zong de liedjes uit volle borst mee hihi.
Ik vond het echt ge wel dig! Echt zoā€™n leuke tijd! Had het niet verwacht zo jong al, maar wij vonden het dus erg geslaagd.

Oh en, dit jaar gaan wel ALL in. :joy:
Pieten pak. Wortel in de schoen. Brieven die opgestuurd worden (Joe, thanks opa), alles :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Wij hebben het vorig jaar klein gevierd, als in alleen met zijn 3en. K. was toen bijna 1,5 en op de opvang waren ze er ook mee bezig, daar gaat ze 3 dagen per week naar toe. Ze heeft iedere zaterdag thuis haar schoen mogen zetten en ook op de opvang. Doordat ze er op de opvang zo mee bezig waren, snapte ze het idee van schoen zetten heel goed. Op 5 december hebben we met zijn 3en gegourmet en daarna een cadeau gegeven (keukentje). Of ze toen echt snapte waar dat vandaan kwamā€¦ dat denk ik niet.

Opaā€™s en omaā€™s wilden vorig jaar wel graag iets geven in december, dus we hebben toen gezegd dat we dat prima vinden maar dan niet te gek en gewoon zelf keer aan ze geven dat ze ook weten van wie het komt. Mn schoonouders betalen ons abonnement op Hemelrijk en hebben nog een boek gegeven, van mijn moeder kreeg ze wat voor bij het keukentje en van mijn vader muziekinstrumentjes en een taartje voor bij het keukentje.

Nu is ze bijna 2,5 in december en snapt ze het denk ik een stuk beter. Haar zusje is bijna 1 dit jaar en zal het nog niet echt snappen. Twijfel nog hoe we het dit jaar vieren, misschien bij mijn vader want de dochter van zijn vriendin heeft ook kleine kinderen. Maar neig naar dat we het weer klein vieren met alleen ons vieren, want kleine 2 weken later ook eerste verjaardag R. en anders is het met ook nog kerst een week later echt een overdaad aan cadeauā€™s en dingen.

3 likes

Ik snurk echt vreselijk de laatste weken. Kan iemand pls zeggen dat dit over is zodra de baby geboren is? Want mn vriend is al aan het kijken naar een extra bed :cry:

1 like

Nope, in mā€™n kraamweek heb ik ook nog sick hard gesnurkt (mā€™n man had het opgenomen, de klootzak). Maar daarna wel er van af!

Hahahaha hier ook een ronkende beer. Het is lang heftig geweest, nu na een jaar neemt het af zegt hij :rofl:

oohhh neee ik heb m nu maar voorgelogen dat dat meteen weg is zodra je bent bevallen

3 likes

Gaat hij toch op een ander bed liggen, lekker ronken hoor. Wij liggen nu om en om op een matras soms, als ons kind onrustig is in de nachten of als eentje snurkt.

Thanks, kende ik nog niet! Ga er naar kijken :slight_smile:

1 like

Gelijk vanaf het begin. Ze was toen bijna een jaar, maar snapte er niets van. Vorig jaar was ze bijna 3 en toen was het wel echt leuk.

1 like

Hahaha mijn vriend slaapt nu ook met oordopjes in door mijn harde gesnurk :joy:. Heeft het uiteraard ook opgenomen. Gelukkig werken de oordopjes voldoende voor hem.

1 like

Ik heb ook een filmpje van de kraamweek van K. dst we met zn 3en op bed liggen en zowel K. als ik liggen te snurken hahaahahha. Maar daarna was het net als bij @Unquestionable over!

Als het aan mij ligt nooit.
Ik ga opteren voor kerst want ik vind sinterklaas kut.

2 likes

Ik zit beetje in dubio of ik nu met oefenhapjes naast groente ook gelijk fruit moet gevenā€¦

Vind ā€˜t zo ā€˜strengā€™ om hem alleen groente te geven, maar ik was vroeger zelf ook geen makkelijke groente-eter, dus ben daar een beetje bang voor.

Hij is 5,5 maand, gaat nu dus nog om oefenhapjes.
Erg van harte gaat ā€˜t er allemaal nog niet in. Nu wortel en bloemkool geprobeerd. En een beetje banaan, ging ook niet van harte.

Wat deden jullie?

  • beginnen met alleen groente
  • beginnen met alleen fruit
  • beginnen met groente en fruit

0 stemmers

1 like

Ik vraag me ook altijd af in hoeverre dit nou echt helpt. Qua oefenhapjes at mijn zoontje alles en was gek op bepaalde dingen (bloemkool, mango) maar nu met 1,5 gruwelt hij juist van die dingen. Dus het zijn gewoon hele rare wezens, die kinderen.

1 like

Wij hebben de donkey en ik vind die echt heerlijk rijden! Maar ja, hij is wel groot. Je past gewoon door deuropeningen hoor, maar soms is dat even manoeuvreren. En veel winkels moet je echt even goed rekening houden met de looproute of de wagen maar even ergens aan het begin van de winkel laten staan.
Maar hij rijdt soepel, kinderen vinden het gezellig naast elkaar en past in onze auto('s). :+1:

1 like

Heeft iemand met de Stokke Flexi Bath? Wij hebben geen bad en N is heel bang om in haar babybadje te gaan. Afgelopen maanden gaat ze met ons onder de douche. Dat is geen drama meer, maar leuk vindt ze het ook niet. Nu heeft ze laatst bij opa en oma wel in het grote bad gezeten en dat vond ze na even wennen best leuk. Ik vraag me af of ze zoā€™n opvouwbaar badje dan ook leuk, of in elk geval minder eng, vindt.

1 like

Wij hebben ook geen bad en ze vinden in bad gaan hier helemaal fantastisch. Nu hebben wij een opblaasbadje dat precies in onze douche past:

Wij hebben deze in onze douche:

Ik vind het ideaal. Alleen opbergen is een dingetje. Dus als wij douchen dan ligt ie bovenop onze regendouche :sweat_smile: we hebben er dan geen last van, en hoeven m ook niet steeds leeg te laten lopen en weer op te blazen

3 likes