Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij hadden ook geen bad, maar het action honden bad (of van de decathlon) paste precies in de douche. Is een klap groter dan de stokke maar wel ook makkelijk op te vouwen. en dan staat ie amper in de weg. Ze zijn 10€, en we deden er dan zo’n 3mnd mee.

2 likes

Voor zover ik weet kun je gewoon allebei geven? Ik merk ook niet dat mijn baby nou echt een voorkeur heeft hoor (groente/fruit). Wat zegt het cb erover?

1 like

Wij hebben dat badje en altijd met veel plezier gebruikt tot ze ruim een jaar was. Toen vond ze er niks meer aan en was het drama. Ze gaat nu in ‘bad’ in de douchebak, die is best diep bij ons en dat vindt ze weer geweldig. Dat Stokke badje is best klein, denk dat je beter naar iets groters kan kijken.

1 like

Je hebt ook een grotere maat van dat Stokke badje.

2 likes

Die raden aan beginnen met groente. Dus heb ik braaf gedaan.
Maar vind ‘t voor hem niet leuk, van die kale groentes zonder iets erbij zou ik ook niet blij worden, haha.

Ga denk ‘s-morgens wat fruit geven en rond etenstijd wat groente.

Thanks allemaal!

Hadden jullie echt afspraken gemaakt over de volgorde van de eerste kraamvisite? Dus bijvoorbeeld eerste eigen ouders dan schoonouders of is dat niet gebruikelijk?

Ik wilde eigenlijk eerst mijn eigen ouders maar die wonen verder dan schoonouders, mijn man vind daarom dat het niet moet uitmaken maar gewoon wie als eerste kan. Ik weet alleen niet hoe chill mij dat lijkt om niet als eerste iemand van mijn eigen familie te zien.

1 like

Hier staat niks trouwens over wat eerst introduceren. Maar qua ochtend/middag doen wij dat ook, fruit eerst en dan groenten.

5 likes

Ik heb deze. Prima tevreden over, maar ik weet ook niet of dit minder bang zou maken? Kan je hem niet lenen van iemand on uit te proberen?

Wij hadden er niks over afgesproken, alleen dat mijn man ervoor moest zorgen dat mensen niet zomaar de slaapkamer binnenkomen en dat ik niet elke dag mensen wilde. Toen hij er eenmaal was wild wij hem gewoon aan iedereen laten zien en het is ook zo mooi om opa’s en oma’s zo intens blij te zien. Dus maak je er niet teveel zorgen om. Als de baby er is, kan je dan altijd nog beslissen wat goed voelt

2 likes

Als jij als eerste jouw eigen ouders wil zien na de bevalling dan nodig je hen als eerste uit. Waarschijnlijk zijn zij wel bereid om snel tijd vrij te maken om jou en hun kleinkind te zien. Dan kunnen je schoonouders het volgende bezoekmoment komen.

De vorige keer had ik vanwege de lockdown geen visite. Nu wil ik eerst mijn eigen ouders. Ookal lig ik nog in bed (omdat dat moet of omdat ik dat chill vind).
Van mij mag mijn schoonmoeder (waar ik geen klik mee heb) wel even wachten totdat ik in staat ben (of zin heb) om rustig gedoucht en aangekleed op de bank te zitten.

3 likes

Nee we hebben gewoon beide gebeld, weet niet meer in welke volgorde en wie kwam die kwam :sweat_smile:
Nu woont mijn vader op 5min en is pensionada. Dus die stond er ook in 5’min haha. M’n schoonouders direct na hun werk. Maar andersom was ook prima geweest voor mij.

1 like

Wij het zelfde.
Niks afgesproken maar ik was met baby op de slaapkamer en man ontving visite in de woonkamer en overlegde dan per keer met mij waar ik mij prettig bij voelde.
Onze ouders kwamen om de beurt maar hadden een korte overlap omdat ze het leuk vonden om elkaar ook even te zien, ze deelden toch ineens een kleinkind, maar daar heb ik niks van meegekregen want dat was in de woonkamer dus lekker rustig voor mij en baby.

1 like

wat ons betreft zijn allebei onze ouders even belangrijk, hij wil natuurlijk net zo graag het kind aan zijn ouders laten zien als jij aan die van jou
dus het was idd wie het eerst kon komen, maar wel pas toen we thuis waren.
in het ziekenhuis hebben we niemand gezien (maar ik weet eigenlijk niet of dat had gemogen met corona)

5 likes

Ah ja oke ik snap het

Mijn ouders wonen op iets meer dan 1,5u en die van mijn man in het dorp. Toen ik eenmaal bevallen was van K. maakte het me niks meer uit en was ik trots en zijn ze savonds allemaal gelijktijdig in het ziekenhuis langs geweest.

Bij R. was dat natuurlijk anders ivm bezoekregels en ik wilde sowieso eerst tijd met zn 4en. Mijn moeder paste op K. dus kwam met haar op bezoek in het ziekenhuis. Dag nadat we thuis waren mijn schoonmoeder en mijn vader dag daarna en dag daarna mijn schoonvader (die was werken toen mijn schoonmoeder kwam). Zij hebben zich geschikt naar mijn ouders, omdat die met meer reistijd zaten en zij makkelijker even langs kunnen komen natuurlijk. Als dat andersom was geweest hadden mijn ouders zich naar hun mogen schikken.

Ik kan me voorstellen dat als je in het ziekenhuis bevalt en moet blijven en daar nog bezoek regels zijn je van te voren dat even aangeeft. Vriendin kreeg een geplande keizersnede en mocht 1 bezoeker per dag en heeft toen om teleurstelling te voorkomen aangekaart dat ze eerst haar eigen moeder wilde zien. Ze zei ik ben bevallen, dus ik mag dat kiezen en dan wil ik gewoon mijn eigen moeder zien.

Maar idd wat @Avocadotoast zegt, waarschijnlijk laten ze Alles uit hun handen vallen en springen in de auto als je ze belt en zegt dat ze mogen komen :wink: en mochten ze pas de dag erna kunnen komen ofzo, kun je daarna je schoonouders vragen alsnog dezelfde dag te komen toch.

1 like

Hahaha ja mijn vader deed dit bij T.
Ik belde 15min (zal 9.30 geweest zijn oid?) nadat hij geboren was ofzo, en dat we dus niet thuis maar in het ziekenhuis komen. Hij metéén: “mag ik langskomen? Kunnen we komen?”
Het ziekenhuis is 15-20min rijden voor hem.
Dus ik zo: “nouuuu ik ga eerst even douchen en de kinderarts komt nog, dus ik bel je meteen als het kan!” Dus idd mega relaxed alles gedaan.
Rond 11.30 ofzo bel ik: “nou pap! Kom maar.”
Nog geen 2min later staat ie in de deur opening met in z’n kielzog m’n kneiter chagrijnige broertje.
“Huh? Hoe dan?”
Broertje: “hij is meteen gegaan toen jij belde vanochtend. We hebben TWEE UUR in dat cafetaria gezeten…” :joy::joy::joy::heart: De schat

47 likes

Hahahahahahaha dat is wel superlief en aandoenlijk!! En ook dat hij niet jou heeft laten weten dat hij er al was, maar gewoon in de cafetaria is gaan wachten tot je zou bellen dat hij mocht komen.

4 likes

Ja je zal je een beetje moeten aanpassen maar dat is prima. Het lijkt me vooral veel gezelliger voor ze als ze naast elkaar zitten ipv achter elkaar.

Volgende probleem is idd de auto, daar moet ik ook een andere voor. Heb een driedeurs up en dat is nu al gedoe om dr op de achterbank te krijgen en past onze wagen net in met de stoel/ bak op de voorstoelen.

Wat voor auto heb je waar de donkey in past? Ook een ‘ kleine’ auto?

Nee geen afspraken gemaakt, wist wel dat ik ze beiden zou bellen als de bevalling ver genoeg gevorderd was. Voor beiden is het 40 min rijden. Uiteindelijk vorderde de bevalling toch niet zo goed en is m’n schoonmoeder zelfs bij m’n bevalling geweest. M’n eigen moeder was er denk ik een half uur na de bevalling.

1 like

Maillots een do of een don’t?
Ik had er zelf vroeger een hekel aan omdat ze afzakten. Legging onder een rokje is misschien prettiger? Of heeft een maillot voordelen die ik niet zie?