Tips, ervaringen & aanraders #5

Vind ik lastig omdat het bij ons elke keer mooi weer geweest is! Ik vind de binnenspeelmogelijkheden wel minder daar. Dan is Meerdal of Huttenheugte leuker maar due worden nu pas gerenoveerd

1 like

Wij hebben ook zoiets. En dat ding er voor is volgens mij tot ze iets van 15 kilo wegen (of was het 18…? Zoiets iig).

Ik vind het eigenlijk wel ideaal. Zoon vindt het ook heel prima, het is wel een lekker tafeltje voor ‘m.

1 like

Mocht tijd worden. Ik boycot de Huttenheugte nog altijd. Trauma door dat park :rage:

1 like

Zijn er meiden die een duo wagen hebben?

Ik ben zwanger van de volgende en ze zullen ongeveer 1 jaar gaan schelen. Nu hebben we een joolz geo en toen hadden we het idee als er snel een bij komt dat kunnen we die gemakkelijk uitbreiden met nog een extra bak of stoel. Alleen toen niet gerealiseerd dat je dan je boodschappenmandje kwijt bent en je baby zo ongeveer op de grond ligt.

Dus we zijn ons aan het oriënteren op een andere wagen. Ik neig naar de bugaboo donkey en m’n vriend naar uppavista duo.
De donkey vind ik er uitzien als een slagschip maar lijkt me wel gezellig dat ze naast elkaar komen te zitten. Andere is zo hoog en er zit dus altijd eentje ver weg en de ander zit tegen de rug van de ander aan te kijken.

Ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is?

Wij zijn er nog nooit geweest, staat nu wel op de planning want we zouden in de corona periode gaan maar ja, dat konnie. Maaaar alle cottages worden gerenoveerd en het zwembad ook en er komt een waterplayhouse voor de kinderen, echt tof! Eind oktober is dat klaar

@Ohappyday thank you

Oh waarom? Zat daar ook nog over te twijfelen!

1 like

Ganzen everywhere, dus ook ganzenpoep everywhere. Heel het terras van het huisje zat onder en op het park moest je echt zigzaggen tussen de poep.

Ranzige huisjes vol schimmel.

Heb toen ter plekke een klacht ingediend en toen kwam er een zuchtend raar mens langs die alles even aaide met een doekje (en haar vieze doekje op m’n net uitgekookte flesspenen gooide :rage:). Heb daarna zelf maar staan schoonmaken, maar was niet te doen.

Was onze eerste vakantie met de oudste (hij was toen 6 maanden) en we zijn twee dagen eerder naar huis gegaan van ellende.

Op onze klachtenbrief werd niet gereageerd.

Wij hebben op aanraden van hier de mountain buggy duet gekocht. De bugaboo donkey vond ik te lomp. In de winkel hebben we die uppababy Vista nog wel overwogen, ik vond hem heel fijn. We hebben het niet gedaan omdat we bij de eerste na 6 maanden alleen nog maar de buggy gebruikten en dan vind ik zo’n wagen echt te duur. De mountain bevalt tot nu toe goed maar de tweede is pas 1,5 week oud en heeft er 1x in gelegen dus echt goed getest is hij nog niet. De wiegbak is wel heel smal en klein trouwens.

1 like

Ahhh gatver, nou dan zit je daar ook niet fijn. Zo naar dat je hele vakantie dan verpest is.

Gadverdamme, daar kan ik ook echt niet tegen. Wat goor! Snap dat je hele vakantie daardoor verpest is.

De bungalow bij Beerze Bulten vond ik super netjes en modern! Misschien een aanrader voor iemand. Leuk vakantiepark met fijn zwembad en indoor speelparadijs. En voor droog weer een groot houten schip op water en zand om in te spelen. Het ligt in een bosrijk gebied, bungalows aan de zijkant heel rustig.

2 likes

Dank voor de duplo-tips! Ik ga eerst marktplaats maar eens in de gaten houden en de lokale facebooks :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vanaf wanneer geven jullie kikkererwten los?

N eet vaak kikkererwten (geroosterd met kruiden) omdat het één van de weinige gezondere dingen is die ze eet haha. Ze is nu 16 maanden maar ik geef het denk ik vanaf 13 of 14 maanden?

2 likes

Oh fijn! Doe je ze gewoon in de oven?

1 like

Ja soms wel, maar vaak ook gewoon in de pan een paar minuutjes zodat ze een beetje poffen.

1 like

Ik had voor B. een paar verjaardagskaarten met muziek gekocht bij de Action, die krijgt ze dan bijvoorbeeld op het aankleedkussen zodat de wilde paling dan even stil blijft liggen. Op zich wel een succes, maar kennelijk lag er gisterenavond nog één in bed waar dus om half elf ineens HAPPY BIRTHDAY uitknalde (ze ligt op onze kamer). Dat ding zat in m’n kussensloop (?). En bleef maar afgaan, m’n vriend hing half uit bed met die kaart en probeerde er van alles op te zetten. Uiteindelijk de kamer uit gelopen want hij hield niet op.

Nou ja op zich dus een tip, maar vergeet ze dan niet goed op te bergen 's nachts.

8 likes

Ik ben op zoek naar (houten) speelgoed dat in Nederland/Europa geproduceerd wordt. Heeft iemand tips voor goede sites? Ben vooral opzoek naar kleine cadeautjes voor december, zoals auto’s/sambabal/poppetjes etc

1 like

Grimms? Tender leaf? Ostheimer? Melissa & Doug misschien?

1 like

Grimms wordt in Duitslands gemaakt, Little Dutch is een Nederlands bedrijf en wordt denk ik ook in Europa gemaakt, ik zit nu even vast aan een stopcontact (kolven :stuck_out_tongue_winking_eye:), maar als ik zo klaar ben kan ik wel ff naar de woonkamer lopen om te kijken wat erop staat.

Hema heeft ook veel leuk klein houten speelgoed ook samballen, auto’s etc. Maar weet niet zeker waar dat vandaan kom… ligt hier wat muziekspeelgoed van dus kan dat zo ook wel ff checken.

Edit: bij Little Dutch staat het zowel op het houten speelgoed als op de pluchen dingen die wij ervan hebben niet. Het wordt in geproduceerd door Tiamo B.V., maar kan op hun site niet zo snel vinden waar ze dat doen.

Het houten speelgoed wat wij van hema hebben staat ook niks op over wat het is gemaakt.

Het houten speelgoed van Haba (niet verwarren met Hape) wordt ook in Duitsland gemaakt.

1 like

Ik las het zonder ‘kolven’ en mijn hoofd zat zo :exploding_head:

2 likes