Haha nee! Ben bang dat ze er gewoon echt klaar mee is ineens. Vanavond wilde ze niet eens proberen.
@SophieRose ja dat ga ik wel nog even proberen! Mocht het niet lukken is het zonde van het geld maar het is het proberen waard.
Haha nee! Ben bang dat ze er gewoon echt klaar mee is ineens. Vanavond wilde ze niet eens proberen.
@SophieRose ja dat ga ik wel nog even proberen! Mocht het niet lukken is het zonde van het geld maar het is het proberen waard.
Heb je iets leuks qua activiteiten wat je kan geven? Ik weet het ook echt niet voor T van 7. Ze krijgt nu kaartjes voor een kinder musical van mijn schoonouders, kaartjes voor de efteling van mijn ouders. En bij ons een wafelijzer😂 stond echt op haar verlanglijstje.
Oh wauw wat een goede ik ga er gewoon Efteling kaartjes van kopen
Zag ook een aanbieding van de k.ruidvat deze week voor 31 euro een winterefteling kaartje
Vinden ze vast ontzettend leuk en ik ook
Even out of the box hoor, maar een andere fles? Misschien is de smaak niet eens zo zeer anders van de vernieuwde samenstelling, maar wel de dikte? Andere speen erop proberen?
Goeie, niet aan gedacht! Ga ik morgen proberen.
Iemand een tip voor een dik Voorleesboek met korte verhaaltjes en/of gedichtjes? F. is net 2 jaar. We lezen nu het boek met 365 verhalen van Dikkie Dik.
Zit nu vooral te kijken naar Annoie MG Schmidt, maar heeft iemand toppers?
Van Annie MG Schmidt zou ik dan Ziezo aanraden!
De verhaaltjes zijn net ietsje langer dan in Dikkie Dik en het meeste is op rijm, dus met een leuke kadans erin. En lekker maf.
Was als jong kind één van mijn lievelingsboeken en nu voor mijn dochter weer.
Edit: en misschien staat er nog een goede in de post van @lijnewiets !
https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-16/26963/1130
Dit was vroeger 1 van mijn favorieten, een soort mega Annie MG Medley met Floddertje maar ook onbekende verhalen
Een vijver vol inkt is hier al 6 jaar een hit.
Oh dat klinkt wel heel logisch ja! Gaat om een tweeling inderdaad.
Ik maak me er ook nog niet heel erg zorgen over, het is meer Frustratie . En dan hoor ik gisteren het zoontje van vrienden zinnen van 4 a 5 worden zeggen (hij is 1 maandje ouder) en dan denk ik toch wel even ‘he, waarom zeggen jullie nog niks. ’. Sowieso stom om te vergelijken, maar automatisch doe je dat toch.
Ik heb geloof ik weleens iets over ‘vertraagde’ spraakontwikkeling gelezen in het blad van de NVOM, misschien kun je er online iets over vinden of het artikel opvragen?
Hoeveel dagen ben je alleen met hem? Ik alleen op woensdag en ik doe hetzelfde als jij denk ik. Ze tijgert de hele woonkamer door en hier en daar ligt wat speelgoed (ik duim altijd alles op als ze slaapt, ook bij de dutjes) en we gaan vaak ff nog naar buiten, rondje wandelen. Meer vind ik ook eigenlijk niet nodig, ze is drie dagen op de opvang, dus de dagen dat ze thuis is bij mij of mijn man mag het lekker rustig aan.
Lievelingsboek!! Wij lezen onze baby elke avond een gedicht voor uit dit boek
Inderdaad fietsen en babyzwemmen, verder naar de bieb, eindeloos wandelen en langs vrienden op wandelafstand als dat uitkomt, naar de babyschommel in de buurt, naar de kinderboerderij, een paar boodschapjes doen met baby in het karretje, kinderliedjes opzetten en samen dansen (bv zo’n afspeellijst op Spotify van miniclubs van hotels haha, die vallen altijd in de smaak). Als een liedje bevalt, pakt ze vaak dingen die ze tegen elkaar kan slaan of haar sambabal en wipt ze op en neer.
Verder: spulletjes uit de keuken pakken om mee te spelen (bv zo’n plastic tang of kleine doorzichtige plastic bakjes met droge pasta of rijst erin en shaken maar). Ik knutsel ook wel eens met haar; dan maak ik handafdrukjes met geschikte babyverf en teken er dan dieren mee of ik maak vingerafdrukken en maak daar wat mee. Heeft ze zelf nog niet veel aan natuurlijk, maar het is een leuke activiteit. Daarna uitgebreid de handjes schoonmaken. En soms maak ik er kaarten van, dan gaan we die daarna samen posten. We kunnen nu ook een spelletje spelen, kiekeboe met een doek. Ik doe die doek over mijn hoofd, dat van haar of dat van een knuffel en vraag: ‘Waar is mama/baby/knuffel nou?’ en dan trekt ze de doek eraf en ligt ze in een deuk. Soms doe ik haar lekker lang in bad met badspeeltjes en masseer ik haar uitgebreid in met babyolie.
Oh ja, ik ben laatst naar de Intratuin geweest, naar de kerstdorpen die er staan. Ze vond de lichtjes en bewegingen heel interessant. Oh, en bellenblazen, kan ook binnenshuis. Vindt ze prachtig.
Edit: maar ik denk dat het vooral voor mezelf leuk is, die afwisseling, baby’s zijn denk ik snel tevreden en kunnen honderd keer hetzelfde boekje lezen of spelletje spelen en het nog leuk vinden. Soms zelfs nog leuker vanwege de voorspelbaarheid.
2 ( soms 3) dagen, en dan mijn vriend de andere dagen. Al gaat hij sinds kort 1 dag per week naar zijn grootouders.
Edit: het is net omdat hij de hele tijd bij ons dat ik me afvraag of dat wel genoeg is. Al merk ik wel dat hij dat na een druk weekend wel nodig heeft om even te bekomen.
@banksy Dank je, zoveel fijne ideeën, zitten leuke dingen tussen! Muziek vindt hij geweldig, dan staat ie te ´dansen´. Meestal is dat iets dat mijn vriend (die muzikant is) met hem doet, maar ik moet dat gewoon zelf ook doen. Zo´n doosje met rijst om zelf muziek te maken gaat hij geweldig vinden! En kiekeboe vindt hij ook leuk om te doen. Zit hij daar ineens ´verstopt´ achter een hydrofiele doek/slab/trui/deken/… en moeten wij kiekeboe zeggen .
Sorry voor de dubbelpost. Dat is wat @Koda en @Beervis ook al zeiden. En dat vind ik fijn om te lezen, stelt in ieder geval gerust. Ik wil hem natuurlijk ook niet te veel prikkels geven.
Ik denk het eerlijk gezegd wel hoor, over een paar maanden als mijn dochter wat groter is en op de fiets kan zou ik inderdaad wat sneller naar de kinderboerderij gaan ofzo. Maar nu is zo’n woonkamer al een groot avontuur volgens mij Sowieso vind ik dat er eigenlijk niet eens zo heel veel tijd is, met slapen (hier 8-9 en 12-14 vaak) en drinken/eten
Dat laatste is ook waar inderdaad. Hij slaapt (helaas) niet zo lang, maar een lange uitstap is moeilijk. Ik ga proberen hier thuis af en toe wat kleine andere dingetjes aan te bieden (zoals een bakje rijst etc). En af en toe een gerichte wandeling te maken ipv een blokje rond. En voor de rest hem lekker laten doen op zijn vertrouwde plekje hier. Dank jullie wel .
Ik merk zelf dat mijn baby echt tot rust komt van dagjes thuis. Hij vindt dingen doen ook wel heel leuk maar hij oogt toch rustiger en slaapt beter als we lekker veel thuis zijn.
Nu ik weer een draagdoek heb voel ik me ook wat vrijer. Ik kan op de fiets naar de stad of een andere plek en daar met de draagdoek of draagzak lekker rondlopen.