Tips, ervaringen & aanraders #5

Hoe oud is je kindje? Mijn dochter was 1 jaar en 8 maanden toen ze de Veloretti kreeg (ook die driewieler) en dat ging al prima.

Ik heb een Veloretti maar daar is ze nog te klein voor. Ze is nu bijna 1,5 :sweat_smile: Maar wel kleiner van stuk volgens mij. Ik mis geen fietsje met duwstang omdat als ik ga wandelen met haar, ik haar zelf laat lopen en anders in de kinderwagen. Anders op marktplaats eerst een duwstang fietsje zoeken? Veloretti kan altijd nog natuurlijk.

Vraagje, hoe doen jullie het met oppas? Mijn vriend is heeeeel beschermend over zijn dochter en ik eigenlijk bij elk kreetje / huiltje staat hij naast haar bed. Met als gevolg dat hij nooit een oppas heeft gehad en het nu al helemaal niet meer wil / durft.

Blijkbaar is hij tot nu (ze is 3,5) niet in de situatie gekomen dat het nodig was, en in theorie hoeft het nog steeds niet maar het zou wat dingetjes wel iets makkelijker maken.

O en edit: we hebben geen oppas in de familie wat dat betreft dus het zou dan wel iemand van buitenaf moeten zijn

1 like

Wij hadden een buurmeisje van 15/16. Eerste keer zijn we gewoon ergens vlakbij heen gegaan en na paar keer durfden we ook wel wat verder weg. Ook een fijn idee dat haar ouders thuis waren de eerste keer dat wij ver weg waren, mocht het echt niet gaan.

1 like

Fijn dat je je ervaring wil delen, dank je wel. Nog een klein vraagje: zijn de kindjes wakker geworden die eerste keer?

Ik twijfel nu even over de eerste keer of het in de avond was. Volgens mij zijn wij in ons eigen dorp gaan lunchen terwijl ze wakker was. Zo kon ze de oppas leren kennen. Leek me niet fijn als ze wakker zou worden en er een voor haar vreemde zou zijn om haar te troosten.

Ze werd regelmatig in de avond wakker namelijk. Wij hebben toen ook gezegd als ze echt verdrietig is en je krijgt haar niet terug in slaap, geen stress neem haar mee naar beneden. Voor niemand leuk als het alleen maar drama/huilen is en het is niet alsof we iedere avond oppas hadden, dus jammer dan als ze een keer wat later sliep. Heb de oppas dus ook wel eens om 22u spelend met haar aangetroffen. Maar ook avonden dat de oppas het makkelijk had en ze niet wakker werd. Hebben haar ook op het hart gedrukt niet stressen als ze verdrietig is, gebeurt ons net zo goed.

Hebben nu tijdje geen oppas gehad want was afgelopen 1,5 jaar natuurlijk weinig waarvoor we weg moesten en de enkele keer dat het voorkwam stond oma natuurlijk te springen :wink: willen het binnenkort wel weer gaan doen als we klaar zijn met verbouwen (en de rust er dus weer is). Zou dan wel denk ik weer eerst overdag weggaan als ze wakker zijn, zodat het geen vreemde is.

1 like

Ik wil duplo kopen voor mijn zoontje maar ik heb geen idee waar te beginnen.

Dit bijv? Duplo Mijn eerste auto creaties. Of is het slimmer om iets anders te kopen? Ik zie op marktplaats ook veel maar daar raak ik helemaal het spoor bijster.

1 like

Ik heb toen 3 zakken duplo voor €25 gekocht op marktplaats. Hier gaat ook alles door elkaar, ook als we eens nieuw krijgen. Dus echte sets hebben wij niet :sweat_smile:

Maar goed, ze bouwen hier toch het allerliefst een grote toren

1 like

Bekijk LEGO DUPLO Opbergdoos - 10913 op: https://www.bol.com/nl/p/lego-duplo-opbergdoos-10913/9200000122531927?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Zo’n soort doos heeft heel veel verschillende blokjes en is daarom heel leuk om mee te beginnen. Misschien nog een grondplaat erbij zodat je daarop kunt bouwen.

Het maakt niet zoveel uit. Je hebt ook van die grote boxen met Duplo daar zit van alles wat in. Maar van die setjes zijn ook leuk omdat je dan al een voorbeeld hebt! Wij hebben er wel zo’n grote plaat bij en dat is wel heel leuk om op te bouwen. Wat @Dr.Watson zegt dus

1 like

Paar zakken tweedehands Duplo en dan in een kussensloop in de wasmachine :grinning: dan heb je een goed (en schoon) begin

3 likes

Ik ben nog steeds op jacht naar een autostoel haha. Eigenlijk van 1 - 12 jaar. (want anders is het 4-12jr, en dat is T nog lang niet, ook qua kilo’s niet, of 1-4 jaar, en dat vind ik weer zonde voor dat jaartje nog erbij).
Had m’n ook eerst op de MaxiCosi Titan Pro, maar die staat dus best wel laag in de test…

Maar in de ANWB test hebben bijna al die stoelen in de top 15 zo’n “vanglichaam”.
(Cybex Pallas M SL - ANWB Autostoeltjestest 2017)

Ik kan nergens nou goed vinden of je dat er ook af kan halen? Weet iemand dat?

Ja wij hebben die. Je doet hem er elke keer op en af.

Maar je kan 'm er niet helemáál afhalen?

1 like

Jawel hij zit gewoon los.

1 like

Aah chill. Het lijkt me niet zo lekker zitten. Ja misschien wel nu je 2-3jr is, maar als je straks 8 bent haha…
en er staat dan van; “niet ieder kind accepteert een vanglichaam, advies dat te testen”. Maar als ie er af kan, geloof ik het wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Ohappyday Ik zie dat jij vorige week bij heijderbos geweest bent. Was het wat?

Yes! Het is een van onze favoriete parken, veel te doen voor ook jongere kindjes en nette opgeknapte huisjes. Begreep wel dat de schoonmaak bij sommigen te wensen overliet, hadden wij geen last van.

1 like

Wij hebben twee meiden die komen oppassen als wij 's avonds weg gaan. Meestal komen ze dan rond half 7, helpen met het avond ritueel en als L en S in bed liggen dan gaan wij. We hebben het geluk dat L en S eigenlijk nooit 's avonds gaan spoken (dat bewaren ze voor 4 uur :ok_hand:).

Ze zijn 13 en ze passen nu samen op, maar het bedrag is niet keer 2. Dus ze krijgen 4 euro per uur met zijn 2e (zo weinig maar dit is in overleg met de moeder), en als er een keer 1 van 2 komt is het bedrag hetzelfde.

3 likes

Ah fijn thanks! Ook bij slecht weer?

1 like