Tips, ervaringen & aanraders #5

Miss heb je dit al geprobeerd, maar een speelgoedje geven ter afleiding?

1 like

Wat lief dat je wat wil geven!

Ik zie bij ons dat chocolade en bloemen het meest wordt gegeven, maar ook bijvoorbeeld een cadeaubon of een cadeausetje van Rituals komt wel eens voorbij.
Het gaat vooral om het gebaar, en het is ook absoluut niet verplicht natuurlijk! We zijn allang blij dat jullie blij met ons waren haha.

2 likes

Herkenbaar, het voelt hier ook elke luier alsof we een octopus moeten aankleden. S is volgens mij ook even oud. Een speeltje geven wil hier al wel eens helpen, en we hebben een soort spelletje/ritueeltje dat hij grappig vindt en dat vaak net lang genoeg duurt om zijn luier te wisselen. Weer aankleden is wat anders, maar dan is hij iig weer zonder veel gesmos weer schoon.

2 likes

Ja, speeltje werkt voor 10sec ongeveer. Zo snel ben ik helaas niet haha.

@River @Mees Het hoort dus waarschijnlijk gewoon bij de leeftijd en het zal een fase zijn hopelijk :pray: Heel irritant. Ik gooi mā€™n lichaam helemaal in de strijd om hem op zā€™n plek te houden maarja, niet genoeg blijkbaar want hij wurmt zich er gewoon uit.
En dan heb ik hem net verschoond, besluit hij dat een schone luier toch het lekkerste poept en kun je weer opnieuw beginnen :ā€™)

3 likes

Hier ook hetzelfde! Ik pak van te voren 4 dingen die ik dan snel geef als hij weer afgeleid is of begint te spartelen. Maar dat helpt niet altijd, elke luier blijft een strijd.

Meerdere speeltjes klaar leggen had ik nog niet gedaan! Per speeltje 10sec ongeveerā€¦ met 40sec moet het toch lukken lijkt me haha.

1 like

Ja dan moet het lukken haha. Random dingen zoals potje sudocreme of pakje doekjes doen het hier soms wel goed.

Haha! Of juist iets waar ze normaal gesproken niet echt nee mag spelen, zoals mijn telefoon of een lege verpakking van iets.

Ik leg vaak een boekje of washandje op haar gezicht. Dan is ze even verbaasd en dat geeft mij net wat tijd :joy: maar idd net een losgeslagen alligator

6 likes

O dit inderdaad!

1 like

Wij gaven bos bloemen en zak versie koffiebonen, want ze dronk onze voorraad steeds enthousiast leeg haha.

1 like

Telefoon soms gegeven hahha zette dan Sesamstraat liedjes op. Of met een (schone) luier laten spelen. Dat vond ze erg interessant, net zoals de doekjes of dichte pot creme.
Toen ze kon staan, staand verschonen met van die broekjes.

Ik heb destijds een boek gekocht, ik had hem op mijn nachtkastje liggen en mijn kraamverzorgster zei toen al oh ben zo benieuwd naar dat boek ik wil hem al een tijdje lezen.

De 2e kraamverzorgster had ik geen echte click mee, ik was gewoon blij dat ze weg was. Toen was het een chocoladereep geworden haha

We proberen Sint een beetje te beperken in gewoon wat leuke (kleine) cadeaus. Nu ze wat ouder zijn en ze ook zoveel al hebben weet ik gewoon niet meer wat ik anders kan aanschaffen. Nu hebben we 100 euro gekregen van schoonouders, voor de feestmaand december voor de kinderen.
Iemand een leuk idee ? Ze zijn 7 en bijna 6.

Hier ook die fase gehad rond die leeftijd en nu ligt ze weer stil :woman_shrugging:t3:

Maar inderdaad een kwestie van dit ongeveer.
20211121_150515

5 likes

Nou, echt dit! Hahah
Goed om te horen dat het over gaat

1 like

We waren vanmiddag nog Steve Irwin aan het nadoen, we noemen onze baby ook altijd de aligator.

@turbs hier helpt een speeltje ook altijd maar kort, net lang genoeg om haar luier te verwisselen en daarna smeert ze hem ook gewoon met de romper nog los, zonder broek. Geen tips dus maar wel herkenbaar!

2 likes

Staat hij al een beetje? Ik laat mijn dochter tijdens het uit- en aankleden nu tegen me aan staan. Dan is de ligtijd al een stuk korter.

1 like

Hij begint nu sinds een dag of 2/3 zich op te trekken aan meubels/loopkar, wiebelt op zā€™n benen en valt om, maar hij staat nog niet stevig genoeg om hem tegen me aan aan te kleden. Wel een tip om te onthouden voor als hij wat stabieler staat! Dank je

1 like

Wat doen (of deden) jullie met een baby van 9 maanden? Wij hebben in de woonkamer een speelhoekje voor hem, met een babywalker (met geluid, hiep hoi), en een mand met speelgoed/boekjes die we regelmatig wisselen. Ik zit hier vaak met hem, ofwel speelt hij zelf, of we spelen samen, of we lezen een boekje of doen wat Ā“wildeĀ“spelletjes (vliegtuigje enzo). Ik probeer ook als het mooi weer is te gaan wandelen, naar het park of de babyspeeltuin of gewoon blokje rond.
Ik merk alleen dat we wel heel vaak hetzelfde doen, en dat ik me langs de ene kant best verveel (ben 2 tot 3 dagen in de week thuis met hem) en langs de andere kant vraag ik me af of dit wel Ā“genoegĀ“ is voor hem.
(Mocht het relevant zijn, we hebben geen auto en hij doet nog 2 dutjes overdag.) Iemand tips?