Tips, ervaringen & aanraders #5

en @Bergamot

En die zijn ook groot genoeg voor tweejarigen? Heb het idee dat veel met mouwen gemaakt wordt voor kleintjes :slight_smile:

Jollein heeft ook heel fijne. Zijn veel dikker dan die van Zeeman, bijna als soepel tafelzeil. Heel makkelijk af te vegen ook zodat je ze niet elke keer hoeft te wassen.

Edit: mijn kinderen zijn 2,5

1 like

Wij hebben die van Zeeman en die is nog ruim zat voor onze 3-jarige dochter.

2 likes

Wij hebben er van Zeeman, volgens mij zijn die eigenlijk om te knutselen? Die hebben ze iig in verschillende maten en is bij K.(Bijna 2,5, nog net maat 92 qua shirts) nog lang zat bij de mouwen. Zijn niet die bij de babyspullen liggen met leuke printjes, maar gewoon effen. Op de opvang hebben ze van IKEA die ze met verven gebruiken, die zijn ook vrij ruim.

1 like

Ja zeker! Hier ook 2.5 en die van liewood zit nog goed en die babeti zijn idd echt aan de korte kant.

Nog bedankt voor de tip, mijn dochter had nog wat warme bovenkleding nodig en ik heb ze in beide kleuren gekocht :see_no_evil: Andere kleur is roze.

2 likes

Ah leuk! Ik heb de roze ook nog gekocht, toen die er uiteindelijk ook hing.

1 like

Hij is vaker voorbij gekomen, maar hoe zit het ook al weer met de maten van Ielm?
F. is ± 90 cm. Ik koop nu vooral maat 98 voor haar en dat zit prima. Kan ik dan van Ielm een 104 kopen?
Korting bij Ielm is enorm dus ik ga maar eens iets kopen.

Kan prima! Hier had hij met maat 80 al 92 aan. Zitten vrij grote boorden aan de mouwen en benen. Die boorden zitten strak bij de armen dus je hoeft de mouwen niet op te stropen of om te slaan. De stof wat ‘over’ is zit gewoon wat losser om het lijf nu. Maar daar heeft hij geen last van omdat die boorden de stof tegenhouden.

goed verhaal dit :rofl:

1 like

Ik heb toen een maat 104-110 gehaald, zodat ze er ook nog wat diks onder kan. Was vorig jaar, toen zat mijn reus in 92. Nu 98-104 (ze is van augustus 2019) en het pak is nog ruim genoeg voor een vest eronder.

En Ielm heeft altijd aanbiedingen, maar misschien wist je dat al. Ik vind het een fijn pak!

1 like

Ielm heeft altijd sale ;), maar dit is natuurlijk wel een tijd qua weer dat je het pak veel gebruikt.

Toen K. vorig jaar in 80-86 zat heb ik een pak in 92 voor haar gekocht, door de brede boorden kun je het pak prima eerder dragen zonder dat het over de grond sleept ofzo. Ze past hem nu ze in 92 zit ook nog prima.

Voor R. heb ik een pak in 80 gekocht, die zit nu nog in 74.

Wij gebruiken ze ook veel! Fijne pakken.

2 likes

Wat hadden jullie cadeau gegeven aan je kraamhulp? Ik heb er nu 2 en ze zijn echt ge-wel-dig! Dus ik wil ze echt iets geven waar ze wat aan hebben, maar wat dan?

Wij hadden een kraamhulp die net uit een scheiding kwam. Haar ex man was heel rijk maar ze woonde nu in een goedkoop flatje met 2 kids onder de tien. Ze was niet meer gelukkig in het huwelijk. Wilde graag zelf financieel afhankelijk worden. Tony chocolade was toen net in NL en super hip. Toen hebben we een groot pakket daarvan gemaakt icl het chocomelk ervan en dat gegeven zodat ze het samen met haar kids kon op maken.

4 likes

Bloemen en merci, lekker afgezaagd maar wel makkelijk :grin:

2 likes

Een lekkere handcreme. Het lijkt me iig een beroep waarbij je superveel je handen wast (al helemaal nu) en dat dus wel kan gebruiken in je werktas.

Heb zelf niks gegeven trouwens maar zoiets zou ik doen. Of idd iets wat bij hun persoonlijk past maar dat moet je maar net weten.

2 likes

Wij gaven de eerste keer een intratuinbon + VTwonen magazine en een pakketje tony’s (ze had net in de week dat ze bij ons was gehoord dat hun bod geaccepteerd was). De tweede keer hadden we dezelfde kraamhulp als de eerste keer. Toen hebben we niks gegeven maar hadden we een uitgebreide lunch besteld en samen gezellig geluncht als afscheid (heb je zelf ook not wat aan :stuck_out_tongue_winking_eye:)

2 likes

Bij ons heeft de lokale bakkerij een lokale lekkernij die alleen in ons dorp verkopen, dus dat hebben we gegeven met een bloemetje.

3 likes

Mijn kraamhulp was Italië fan en toen hebben we bij zo’n Italiaans traiteur een pakket laten samenstellen.

1 like

Mijn baby blijft niet meer netjes op z’n rug liggen als ik hem verschoon. Hij draait zich om en gaat zitten. Keer op keer, niet te doen. Hoe hebben anderen dit gedaan? Ik sta echt te worstelen met hem en hoop dat alle inhoud netjes in de luier blijft en ik snel genoeg met doekjes kan schoonmaken maar man man. Iemand tips?

Hier is het ook elke luier een strijd, wat een gedoe hè :see_no_evil: (onze baby’s zijn volgens mij ook Ongeveer dezelfde leeftijd)