Onze kinderen hebben het ook gehad. Ik vond het wel een beetje een naar idee dat ze er maandenlang een zweertje van krijgen en waarschijnlijk een litteken aan overhouden, maar wij zijn van plan om geregeld naar dat land te gaan, en mogelijk ook voor langere tijd, dus wel zo veilig. Mijn schoonmoeder (die daar woont) heeft best recent ook tbc gehad.
Onze oudste heeft er wel wat last van gehad. Het was een gevoelig plekje, zag er ook pijnlijk uit, het stond op een gegeven moment echt op knappen en is uiteindelijk ook opengeknapt (dat is normaal, maar eerlijk gezegd stond ik wel op het punt te bellen omdat het er akelig uitzag en ze klaagde over pijn). De jongste lijkt er geen last van te hebben, haar plekje is ook veel minder groot en minder rood, is ook nog niet geknapt. Ze krijgen er trouwens geen bijwerkingen als koorts oid van.
Als je twijfelt kun je misschien nog dat nummer in die brief bellen om jouw situatie uit te leggen en te vragen of het dan ook aan te raden is? Ik heb ze ook een paar keer gebeld en ze waren heel vriendelijk en meedenkend.
Ik had er destijds ook over gepost en toen reageerde @Broodrooster, misschien kan zij er nog iets over zeggen