Tips, ervaringen & aanraders #5

Volg je ook al Big Little Feelings op Instagram? Zij hebben een betaalde cursus maar op hun Instagram geven ze ook al veel tips.

Overigens gaat het zoals @Anna88 zegt in fases en worden sommige dingen ook makkelijker naarmate ze ouder worden (ik kan mijn dochter nu vragen of ze boos is of verdrietig bijvoorbeeld, dat kan ze dan goed vertellen).

2 likes

Thanks! Jammer. Dan moeten we op zoek naar iets anders @Ketel

1 like

Ah balen inderdaad. Ik onthoud die van primigi in ieder geval voor wintersport straks, ik durf ze nog niet te kopen voor het geval ze tegen die tijd alweer te klein zijn.

1 like

Moet jij ook alles dubbel hebben? Dat is hier zo, ze verwachten niet alleen tig verschillende buitenspeelpakken en schoenen/laarzen voor alle weersomstandigheden, nee je hoort van dat alles ook nog een reserve-exemplaar te hebben op de opvang :flushed:

1 like

Jeetje, geven ze je ook een zak geld mee om dat te bekostigen? Ik zou dat echt niet kunnen betalen :disappointed_relieved:

2 likes

Ja die volg ik! Ik probeer daar de tips vandaan te halen, maar ook om herkenning te vinden. De monday meltdown bijvoorbeeld haha

We gaan beleven hoe lang het duurt :crossed_fingers:

Heeft iemand zo’n bumbo seat? Het lijkt me heel handig en gezellig (kan ik haar makkelijk bij me hebben met was vouwen oid en kan ze toch rondkijken). Maar ik ben ook wel heel beïnvloedbaar dus misschien is het echt overbodig haha.

Ja daar heb je helemaal gelijk in: ze kunnen zich nog niet op een andere manier uiten en met deze gevoelens omgaan. Ik moet daar denk ik iets vaker rekening mee houden, ze doet het ook nog niet expres (hoop ik dan op deze leeftijd haha)

Die van ons hebben we nauwelijks gebruikt. Alleen om op de stofzuigrobot te zetten :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Volgens mij wordt de Bumbo Seat afgeraden door fysiotherapeuten vanwege de gedwongen zithouding. Maar uiteraard heb dit via Google dus niks officieels. Ik kon er 1 lenen maar heb dat toen maar niet gedaan. Ik zette het wipstoeltje vaak boven als ik de was deed, weet niet of je kindje dat fijn vindt natuurlijk.

3 likes

Ja het kan echt flink oplopen qua kosten! Gelukkig zitten er een aantal goede tweedehands kinderkledingwinkels in de stad (is hier veel gebruikelijker en de prijzen voor tweedehands zijn ook veel lager dan in NL). En de Lidl is ook prima voor reservekleding.
En ik heb ook echt niet alles dubbel.

2 likes

Ik vind met name wat zij vertellen over ‘power struggle’ heel handig. Als je zo klein bent moet je de hele dag luisteren naar de beslissingen die anderen voor je maken, het helpt heel goed om een peuter dan kleine keuzes te laten maken omdat ze dan een beetje controle terug krijgen.

Nee want ik zit dus bij een dagpleje/gastouder, die zijn wat flexibeler! Maar anders bij gewone opvang hadden we dat ook gemoeten inderdaad.

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

Thank god voor tweedehands ja

1 like

@Botsautobob onze kinderfysio raadde dit af idd. Alles waar je je kind rechtop in zithouding “vastzet” voordat ze zelf tot zit kunnen komen raadde ze af, behalve de kinderstoel tijdens eetmomenten.

Als je kind eenmaal zelf stevig zit heb je dat soort stoeltjes ook niet meer nodig.

Het is dan beter om iets te gebruiken waarin ze een beetje achterover hangen en hun rug- en nekspieren minder zwaar belast worden. Zoals een wipstoeltje! Ik had de Qute Q Boucer (rip off van de Baby Bjorn) en de vond mijn fysio helemaal geweldig.

5 likes

De fysio van mijn dochter vond het prima om af en toe te gebruiken! Had dat laatst al gecheckt haha. Wipstoeltje vindt ze ook fijn maar zit ze toch minder rechtop. Denk ook echt dat het overbodig is hoor. Ben gewoon zo hebberig :joy:

2 likes

Oh haha en onze kinderfysio vond het wel prima voor af en toe. Dat vind ik soms wel echt vervelend, zo veel mensen, zo veel meningen. Merk ik ook in mijn werk haha.

Thanks voor de reacties! Denk dat we het toch niet doen.

2 likes

Sorry! Dat vind ik zelf ook vervelend en nu doe
Ik het zelf. :see_no_evil: (kan ik nog wegrennen voor de moeder maffia?)

Oh dat is mazzel! Die van mij zit op de reguliere opvang van de gemeente en die hebben eisen :grimacing:
Ik ben heel blij dat ze elke dag zoveel buiten is, dus ik vind het niet erg om haar daar ook goed voor te kleden maar alles dubbel kopen is echt teveel van het goede

Ja ik vond dat in de eerste tijd van het moederschap ook heel lastig! Maar nu luister ik gewoon naar wie zegt wat ik wil horen denk ik :joy: Of wat ik zelf logisch vind iig.

En af en toe in zo’n stoeltje zal heus geen schade opleveren natuurlijk. Maar zoals je zelf ook zegt is het ook een beetje onnodig als je ook al een wipstoel hebt.

Het is ook nog maar de vraag of het past trouwens! De enige keer dat mijn dochter in zo’n stoeltje heeft gezeten was voor een pasfoto en toen pasten haar benen er niet eens in, haha. Terwijl ze bij mijn weten niet perse een stevige baby is, gewoon heel gemiddeld.

1 like

@Grey Ik heb die van de etos. Een jurkje, kan makkelijk over haar kleding heen, ietsje te groot maar.
Ik vind het geen rare pasvorm hebben.

1 like