Tips, ervaringen & aanraders #5

Abonnement op de plaatselijke dierentuin?

1 like

Vtech activiteitenkubus is hier een hit! Staan ook wel 2ehands op Vinted volgens mij.

1 like

Zo’n vtech rollende bal vindt hij hier heel leuk. Maar eigenlijk vooral alles wat zijn zus heeft en de afstandsbediening

1 like

Iemand een tip voor haarspeldjes met een leuk figuurtje erop, ik zoek van de “klik klak speldjes” voor peuter met flink wat haar dus ze hoeven niet ienieminie te zijn.

Mijn ouders hadden voor mijn dochter bij de lokale Hema speldjes in de vorm van konijntjes gekocht, vielen erg in de smaak bij de peuter!

1 like

Kinetisch zand:
Is dat echt leuk? En op een schaal van 1 tot 10, hoe goor wordt mijn huis daarvan? Nog tips voor leuke betaalbare speelbakken waar het dan in kan? En hoeveel kilo heb je nodig om een beetje leuk te kunnen spelen?

Weet iemand een goedkoop pietenpakje te koop ergens? Gaat om een meisje van 4

Action? Zag daar veel liggen.

2 likes

Hema? En onze AH had ook allemaal pakjes voor paar euro.

1 like

Goeie! Ik moet morgen boodschappen doen dus dan neem ik er eentje mee bij de Ap

2 likes

Dochter (3,5) vind het geweldig. Denk dat een goede graadmeter is of je kind de zandbak leuk vindt (die van mij kan daar rustig 45 minuten in haar eentje in zitten).
Ik heb een paar potten van Søstrene grene (denk een stuk of 3, geen enorme hoeveelheid in elk geval) in een bak onder de Ikea Flisat gedaan. Doen we nu al bijna 1,5 jaar mee. Er is inmiddels wel wat verdwenen dus misschien moet ik er binnenkort weer eens zo’n pot bij doen.

Over de troep kan ik kort zijn: die komt er zeker ook al roep ik 100 keer dat het in de bak moet blijven. Ze mag er ook alleen in de keuken mee spelen. En naderhand moet ik stofzuigen, daar heb ik me mee verzoend. Ze speelt er niet dagelijks mee, ik haal het af en toe tevoorschijn

2 likes

Etos ook

3 likes

Deze is vandaag afgeprijsd op bol. Voor wie nog een leuk cadeau zoekt!

11 likes

Help, ik zoek Sinterklaas cadeautjes en wil graag boeken geven. Wat zijn leuke boeken voor:

• 2 jarige, dus voorleesboek
  • 6 jarige, zit in groep 3 dus iets dat je zelf/samen kan lezen. Mag iets moeilijker zijn dan het niveau dat je normaal hebt na een paar maanden leren lezen maar ik heb geen idee wat dat niveau dan is.

Voor de 4/5 jarige heb ik de Neehoorn al opgeschreven. Mogen best (graag zelfs!) boekjes zijn die niet per see voor jongetjes of meisjes zijn of met een feministische moraal.

Leuke tip! Ga em ook bestellen. Zal hier vast in de smaak vallen en zeker in combinatie met de duplo goederentrein die ze ook krijgt. Die was nog van mijn broertje van vroeger (20 jaar terug ofzo) en doet het nog perfect, superleuk om door te geven.
Kan ze straks een heel duplo dorp maken.

1 like

Voor de 2 jarige:

• De boer en de dierenarts - Over een boer die verliefd is op zijn (mannelijke) dierenarts. Hij durft het niet te vertellen dus de dieren helpen een handje door te doen alsof ze ziek zijn.

• Melvin wil zijn muts terug - Leuk verhaaltje over een beer wiens muts wordt afgepakt en hij op allerlei manier probeert om deze weer terug te krijgen.

• Coco kan het - Was prentenboek van het jaar dus dikke kans dat je ‘m al hebt :slight_smile: Anders zeker een aanrader.

Oh en natuurlijk “Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes”. Over bijzondere vrouwen uit de (recente) geschiedenis. Er is een internationale en Nederlandse editie. Heel mooi geillustreerd en 1 verhaal per pagina. Echter misschien nog iets te ingewikkeld voor een 2 jarige. Nog te moeilijk voor je oudere kind om zelf te lezen.

5 likes

@lijnewiets heeft een tijd geleden een hele lijst met diversiteit opgeschreven. Zie deze post

5 likes

Thanks! Ik volg deze topics niet dus had dat gemist. Daar zit vast iets leuks tussen om cadeau te doen!

1 like
2 likes

Kijk bij @inclusievekinderboekenclub! :blush:

2 likes