Wat is een leuk (maar klein) cadeautje om te krijgen als je twee jaar wordt? (behalve voorleesboeken, daarvoor heb ik al ideeën!:))
Duplo dingen, maar die worden al snel duur. En bij de Hema heb je veel houten speelgoed voor in zo’n keukentje, of muziek instrumenten.
Stoepkrijt? Stickers (Hema / Action ect) zijn hier ook enorm populair. Kleurboek (gericht op peuters) valt hier ook goed in de smaak. Play-doh klei
Bonustip voor (ruim) tweejarige als je iets meer wil uitgeven is de Nijntje knutselmap. Wordt hier veel gebruikt en ook handig voor onderweg.
Bellenblaas is hier altijd een hit
Ik zag bij Kruidvat een zakje met een Duplo raket, iets van 3-4 euro. Verder vinden ze hier stickers ook altijd fantastisch, bij Action hebben ze ontzettend veel keus voor een paar euro.
En ik kocht laatst bij Wibra een kleur/stickerboek van Kikker. Op elke bladzijde moet een bepaalde sticker geplakt worden die bij de tekening hoort en dan verder zelf ingekleurd kan worden.
Misschien ook leuk als schoentips.
Iemand een tip voor een sinterklaascadeau voor een tweede baby? Budget is ongeveer €50. M’n oma wil graag aan beide kinderen iets geven. Voor de oudste zoek ik een leuke duplo set uit maar voor de jongste heb ik geen idee. Ze is dan pas 2,5 maand oud en we hebben al zoveel babyspeelgoed van de oudste dat we echt niks nodig hebben. Wat een gênant luxeprobleem dit. Een bedrag op de spaar is voor haar niet zo leuk om te geven denk ik dus het moet iets zijn om uit te pakken.
Ik dacht zelf aan een picknicksetje voor buiten of een houten slee? Maar dat is alsnog iets waar de oudste in eerste instantie vooral lol van heeft? Mocht iemand een gouden tip hebben brandt los!
Als je echt iets voor de jongste wil wat ook op redelijk korte termijn gebruikt gaat worden misschien iets van een mooie bijtring of bijtspeeltje (bv de egel van hape, of die van oli & carol) en de rest een bon ofzo? Dan is er iets om uit te pakken en iets waar je later nog iets aan hebt,
Of bv een gepersonaliseerd voorleesboek.
Ook dat hebben we allemaal al! Het hoeft niet per se iets te zijn waar ze al snel plezier van heeft maar ik vind het lastig dat als je iets geeft voor later dat het meer een cadeau voor haar zus is. Jij hebt ook 2 kindjes die weinig schelen hè, loop jij hier ook tegenaan?
Ik zit nu te denken dat ik natuurlijk ook voor hun samen iets kan uitkiezen van het hele budget, maar ook dan weet ik even niet wat .
Misschien iets van kleding of boekjes
Ja dat herken ik wel, ik heb mooi speelgoed wat R. bv als kraamcadeau heeft gekregen bewust op haar kamer als decoratie nu gezet, want anders zou K. er inderdaad mee spelen vooral nu. Niet dat dat erg is, maar het is ook gewoon leuk als er straks nog wat “nieuwe” dingen voor R. zijn. Vind dat nu met de verjaardag ook zo lastig; we hebben al zóveel, maar wil wel dingen vragen waar R. wat aan heeft ipv dat haar zus er enthousiast mee gaat spelen terwijl ik liever uitbreidingen vraag bij speelgoed wat we al hebben en een succes is, maarja dat is dan idd nu meer voor K. dan voor R. (En duplo hebben we echt een bak vol, dus dat valt in ons geval af).
R. vond Duplo trouwens wel al snel leuk toen ze eenmaal zelf zat om bij te zitten en een beetje vast te pakken, dus wat dat betreft is dat wel een goed cadeau evt voor beiden een set of 1 grotere set.
Afgelopen weekend schoen gezet en voor R. een sambabal vd hema ingedaan, ging K. ook meteen mee aan de haal. Heb er toen maar een draai aangegeven dat ze aan R. mag laten zien hoe ze hem kan gebruiken en nu als ze zitten te spelen brengt ze steeds dat ding naar R., vet schattig.
Ik zit nu ook te kijken naar Blockaroo trouwens, denk dat ze daar ook wel al snel wat mee kunnen want zachte foamblokken met magneten erin en ook uitbreidbaar met allerlei sets!
Ik heb zelf pas het merk Taf Toys ontdekt, daar hebben ze best leuke, nieuwere dingen voor baby’s die ik zelf ook nog niet bij mijn eerste kindje heb gekocht. Misschien zit er iets leuks tussen?
Edit: dit bijvoorbeeld Bekijk Taf Toys All around me Activity Hoop op: Taf Toys All around me Activity Hoop | bol.com
Ja dat bedoel ik inderdaad! Haha dat met die schoencadeautjes voorzie ik hier hetzelfde volgend jaar. Ik hoop dat het in de toekomst makkelijker wordt als ze echt allebei eigen interesses gaan ontwikkelen enzo.
Tot die tijd is het natuurlijk ook helemaal niet erg om speelgoed te krijgen waar ze samen mee kunnen spelen zoals Duplo, ik denk dat ik dat gewoon voor ga en dan een wat grotere set.
Dat blockaroo ziet er ook leuk uit zeg, daar kun je je geld wel aan kwijt poeh!
@Pythagoras dat merk ken ik nog niet, ik ga even koekeloeren, Thanks!
Ik heb er zelf nog niks van gekocht hoor, dus weet niet hoe de kwaliteit is!
Bedankt allemaal voor de goede tips!
Ik had het topic al doorgezocht maar ik twijfel zo over centering pregnancy. Vooral nu ik zwanger ben van tweede, heeft het dan nut. En is het erg centraal.
Zou het vooral doen ivm contacten leggen. Vorige keer soort klasje zwangerschapgym gedaan maar is niks uitgerold.
Dus poll:
Centering pregnancy (met tweede kind):
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Ik heb het gedaan en vond het leuk, maar voor mij was het mijn eerste zwangerschap en ik deed het ook vooral voor de contacten. Helaas had ik niet zo’n gezellig groepje dus echt vriendinnen heb ik er niet aan over gehouden. Maar het is geen verplichting he, dus als je na 2 keer denkt joe de groeten, niks voor mij, dan kan je dat volgens mij gewoon aangeven. Ik zou het in ieder geval niet nog een tweede keer doen. Alle praktische info over zwangerschap en zo weet je dan grotendeels wel.
Ja dat is waar, kan er altijd mee stoppen. Informatie over zwangerschap en bevalling weet ik nog best wel.
Misschien een strippenkaart voor babyzwemmen (of 1x zwemmen) en dan met zwempakje/broekje erbij? Of Modu speelgoed als cadeau voor beiden? Daar kan je denk ik als jonge baby ook al snel iets mee
Wie heeft de gouden tip voor speelgoed of vermaak voor een 9 maanden oude baby. Ik heb geen idee waarom maar niets houdt de aandacht vast langer dan 10 seconden. Bottom line: ik moet het vermaak maar zijn ( dwz rondlopen/ in de buggy). Probleem is ook dat baby niet kan kruipen of tijgeren, alleen achteruit schuiven en rechtop zitten ( als ik neerzet). De mobiliteit is er dus ook niet. Ben inmiddels echt super irriteert na een halve dag, ook omdat ik mijn peuter hierdoor haast nauwelijks aandacht kan geven.
Ik heb al geprobeerd:
- Freddy Vuurvlieg, loopy rings, stapelbekers, Sophie de Giraf, allerhande bijtvoorwerpen, rinkelbellen hard en zacht, knuffels, sambabal, piano, vormenstoof, blokjes, Duplo van ouder kind, speelgoed überhaupt van ouder kind, babygym, iPad met tiktak. Grimms regenboog, grimms diertjes. Rijst in een moedermelkflesje.
Bied ook niet alles in 1 keer aan zodat er niet overprikkelt wordt.
De oppas oma’s herkennen het ook. Zo moeilijk te vermaken. Herken dit totaal niet van mijn eerste.
Pfff lastig wel. Mijn baby van 8 maanden wordt blij van de mobiel boven haar bed (maar ik had er eentje extra en als ik die boven de bank of haar speelkleed hing, bond ze het niks), een activiteitenkubus van little dutch, een speelgoedsleutelbos en een xylofoon. Maar het lijkt eerder of je baby moet leren om zichzelf te entertainen, want je hebt echt wel een legio aan dingen aangeboden! Kan het cjg hier misschien bij helpen?