Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik ben op zoek naar mooi kinderbestek, zo’n zilver(kleurig) setje, maar iets orgineler dan met Nijntje. Iemand iets leuks gevonden of ooit cadeau gekregen/gegeven?

vaak hebben ze leuke dingen bij de plaatselijke juwelier

1 like

Wij hebben voor beide kinderen een setje van WMF.

1 like

Deze hebben wij:

1 like

Oooh die zijn schattig! Ik ga daar eens rondneuzen, dankjewel!

Vanaf vandaag weer een goede aanbieding voor de Etos billendoekjes!

1 like

Welke togwaarde slaapzak heb ik nodig (en dan met of zonder mouwtjes?)? De informatie online vind ik niet eenduidig. Onze slaapkamer is tussen de 15 en 17 graden in de nacht. Hij draagt een romper lange mouw, truitje erboven lange mouw, broekje en sokken.

Misschien bij jullie al bekend, maar ik zie net deze!

4 likes

Hoe oud is je kindje? Hier ligt ze in lange mouwen romper, pyjamashirtje, geen broekje en slaapzak van HEMA met TOG waarde 3.5.

1 like

Nu 2,5 week, maar wil als hij maat 56 heeft, met slaapzakje beginnen. Denk over 2-3 weken

Toen lag ze hier nog in de Puckababy Piep! :slight_smile: bij zo’n kleine baby kan je altijd nog een dekentje erover heen doen!

2 likes

Iemand tips voor een goede oorthermometer? Of hoe meten jullie je kindjes? N. is nu 2,5 en die vind rectaal meten echt verschrikkelijk, dan verstijft ze ook helemaal.

Braun Thermoscan 7 hebben wij, top ding! Rectaal meten sinds maand of 7 oud ofzo niet meer gedaan. Kregen er ook een speelgoed oorthermometer bij, ook leuk om het minder spannend te maken. Liefst loopt die van ons hele dag iedereen oor temperatuur te meten.

Is soms ff oefenen met hem goed zetten in het oor, proberen zo recht mogelijk op trommelvlies. Kan je bij jezelf oefenen dan weet je de hoek een beetje.

2 likes

Wij dezelfde als @Ovenschaal. Baby doe ik nog wel rectaal maar de peuter wil dat echt niet. Merk wel dat t afwijkt als ze veeeel oorsmeer heeft

3 likes

Wij gebruiken de Withings thermometer. Die gebruik je op het voorhoofd en omdat je niet per se hoeft aan te raken kun je ook ‘s nachts meten. Als ik echt twijfel of bij hoge koorts meet ik wel rectaal.

3 likes

@Batalash ah dit ga ik even proberen! Thnx. En idd ze staan voor de helft van het geld op Vinted.
We zagen gisteren dat er drie tanden doorkomen ( de eersten) dus wellicht dat dit ook wat cranky maakt :woozy_face::sweat_smile:

Bedankt voor de tips!

Ik heb voor mijn zoontje een Tula FTG als draagzak. Toen hij jonger was vond hij het heerlijk, maar sinds een paar maanden (is nu 10 mnd) vindt hij het niks meer. 15 min is oké, maar daarna gaat hij draaien, afzetten en jammeren. Ik heb het al geprobeerd met zijn armen eruit of op mijn rug, maar het verandert niets. Ik wil hem nog zo graag dragen… iemand dezelfde ervaring? Helpt een andere zak/doek? Of ringsling?

Deze vind mijn dochter van bijna 6/groep 3 erg leuk: Bundels - Mijn zelfleesboek voor groep 3, Diverse auteurs | 9789021680552 | Boeken | bol.com

Als voorleesboek vind ik de Bedtijdverhalen voor Rebelse Meisjes boeken erg leuk. Mijn kleuter heeft er nog 0 interesse in maar mijn dochter vind het fantastisch. Is alleen niet zelf te lezen en eigenlijk wel voor iets oudere kinderen denk ik, maar we hebben er maanden uit voorgelezen.

2 likes

Mijn dochter wordt bijna 1 en er wordt ook Sinterklaas gevierd, dus ben op zoek naar leuke cadeaus, ook voor de familie om te geven. Mijn schoonouders willen ook wat groters geven, maar ze krijgt bijvoorbeeld al een wheelybug en een loopkar. Ik zoek voor hen dus nog iets waar ze ook echt mee kan spelen. Smartmax heb ik ook al op haar lijstje staan. Is een treinbaan bijvoorbeeld al leuk? Of iets met zoef zoef dieren?

Boeken zijn ook heel leuk!

1 like