Tips, ervaringen & aanraders #5

Nee ze slaapt meestal pas half 1, tenzij ze echt vroeg wakker was in de ochtend. Dan lukt het wel om dr half 12 op bed te leggen. Ze is nu bijvoorbeeld ook nog aan het slapen, dus de tijd tussen wakker worden in de ochtend en daarna weer naar bed kan ook weer niet te lang zijn. Wat een gepuzzel soms haha

Pff ja heel irritant! Maar ligt ze huilend in bed als ze nog niet in slaap komt? Ik merk dat ik mij er vaak meer zorgen over maar dan nodig is, J ligt ook soms nog een hele tijd te zingen en spelen in bed, maar zolang hij niet huilt vind ik dat eigenlijk prima. Voorheen was ik altijd bang dat hij te weinig slaap zou krijgen en werd ik heel onrustig van die gedachte, maar dat heb ik echt losgelaten. Of is het bij jullie zo dat je er echt bij moet blijven tot ze slaapt?

haar met ipad/laptop en al op de vloer in de badkamer zetten en alle kranen open haha

4 likes

Nee hoor, ze valt vanzelf in slaap zonder ons. Ze slaapt meestal niet direct, maar ligt dan idd te kletsen of zingen. Maar heb zelf in m’n hoofd dat dat zielig is, want dan is ze dus nog niet moe genoeg. Zeker s avonds kan ze soms 1,5 wakker liggen voordat ze in slaapt valt en dat vind ik dan sneu ofzo. Maar miss moet ik dat idd loslaten.

Ja ik gok voornamelijk kosten en eventueel hogere zorglast voor de gehele populatie indien de gemiddelde leeftijd omhoog gaat waarop men waterpokken zal doormaken voor degenen die dan niet besluiten te vaccineren. Want voor het individu (kindje) lijkt het me beter van wel

1 like

Moet ik qua ledikantdekentje nog ergens rekening mee houden?

(Sowieso zijn tips over hoe ik een ledikantje opmaak/welk beddengoed ik daarvoor nodig heb welkom!)

Dit filmpje vond ik heel behulpzaam! (Vanaf 1.30)

Je moet sowieso altijd een katoenen dekentje gebruiken, nooit fleece want dit ‘ademt’ niet voldoende (met warmtestuwing als mogelijk gevolg)

1 like

Haha ik heb dit ook op YouTube opgezocht. Ik had echt geen idee hoe mensen dit deden

2 likes

Nog bedankt voor je tip! Ik heb het vaccin inmiddels laten bestellen. Het is nog wel een beetje vaag wat de kosten gaan zijn. In het slechtste geval 2x het prikken zelf a €30 en dan de vaccins nog, totaal zo’n €150

2 likes

man ik weet nog wat een stress ik daarvan had de eerste weken, wat een ellende
blij dat ik het kind kwestie gewoon met slaapzak en al dr bed in kan rollen

maar als je het een keer gedaan hebt, heb je het zo door!

Ja echt he! Mijn kinderen hebben nu beide een peuterbed en dekbed, maar ik kreeg het spontaan benauwd toen ik het filmpje terug keek. Dit moet ik straks dus ook weer allemaal gaan doen :sweat_smile: En die angst in het begin want stel je voor dat je het verkeerd hebt gedaan en de baby trekt de deken over zich heen en krijgt geen lucht meer :scream:

Onze baby doet nu met bijna tien maanden ineens lastig met dutjes. Niet eens op een vervelende manier, maar hij gaat op ons staan en in bed zitten en kletsen en lachen. Ik heb eigenlijk het idee dat hij naar één dutje kan, maar dat lijkt me wel wat jong nog?

Ik heb ook deze vraag duizend keer terug zien komen maar ik kan hem dus niet terugvinden. Zijn er kindjes hier die met tien maanden nog maar één dutje deden?
Ik ga het sowieso proberen maar ik wil weten of het een kans van slagen heeft.

En nog iets: we gaan een autostoel meenemen in het vliegtuig hebben we besloten, maar onze autostoel is niet geschikt. Ik heb een hele lijst gevonden met autostoeltjes, maar alles is voor baby’s. Hij is dan 15 maanden en ik vind hem nu al krap in de normale maxi cosi. Herkent misschien iemand hier eentje van deze lijst en weet je of het voor oudere kindjes geschikt is?

Wollen dekentjes zijn ook heel fijn, want is stuk warmer dan katoenen dekentjes. Ik heb er een van Disana. Wij gebruiken nu overigens twee dekentjes over elkaar. Een lakentje en een wollen en katoenen dekentje. Onze kamer is 16 graden in de nacht.

Laatst kwam dit in her topic: Tips, ervaringen & aanraders #5 - #1103 door Ovenschaal
Hij staat er niet bij volgens mij, maar lijkt me dat, als deze mag, hij fijn is?

1 like

Ja ik was helemaal enthousiast over deze maar stom genoeg is die niet geschikt voor het vliegtuig. Ook al is het handbagage formaat.

1 like

Ah, wat jammer!

Huh echt niet, wat gek! Als er iets past op den stoel in vliegtuig en klein genoeg is dan is het deze wel. Als het om toddlers gaat dan.

Ja het staat zelfs in de handleiding dat het alleen in de auto mag. En aangezien het voor een driepuntsgordel is kun je het niet vastmaken in het vliegtuig.

Blijkbaar zitten er allemaal regeltjes aan die per continent zo’n beetje verschillen.

Zo irritant want hij is te klein voor los op een stoel en te groot voor op schoot.

1 like

Oh wat irritant. Misschien toch maar een normale (goedkope) maxi Cosi ipv zo’n grote toddler stoel? Voor een eenmalige trip… wij hadden maxi Cosi cabrio fix en dat paste nog wel met 15 maanden.

Ja we willen er ook nog vier weken mee rondrijden dus dat is vooral niet zo handig.