Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja kan zeker! Maar bedoelde meer dat ik wel echt op zoek ben naar een draagzak die ik makkelijk en zonder hulp om kan doen. Want toen ik hem in de winkel ging testen deed de verkoopster hem vast op m’n rug, maar ik wilde even zeker weten of dat iets is wat je (na een paar keer oefenen) ook makkelijk zelf kan doen.

Onze jongens hadden in het begin nog heel dun haar, door het regelmatig te knipper werd het langzaamaan steeds wat dikker/voller.

Die van mij is ruim 3,5 en trekt de dag niet zonder middagslaap. Moet echt wakker maken dan!
Ik vind het heerlijk, mits baby dan ook slaapt. Heilig
Uurtje en ik houd het mooi zo.

Onze kleine man is net 1,5 jaar en is laatst voor het eerst naar de kapper gegaan. Hij heeft een Prince George-kapseltje gekregen.
Daarvoor vond ik knippen niet nodig, maar het werd inmiddels echt een lange mat in zijn nek.

Ja 100% zeker dat ook! Gelukkig hebben de meesten er niet heel veel last van maar dat weet je niet van te voren.

In bijna alle landen om ons heen zit een waterpokken vaccinatie ook in het rijks vaccinatieprogramma maar in Nederland vonden ze dat niet zo nodig :unamused:

1 like

Ik heb laatst zelf geknipt, heb een kappersschaar. Ze is bijna twee. Ze had een soort rattenstraatje achter haha, die eraf geknipt en achter zijkanten dan ook zelfde hoogte bijgeknipt. Zit nu in de nek heel keurig bobje. En voor had ze een lok die in haar ogen viel, die ook bijgepunt en nu is het een soort pony geworden. Zijkanten durfde ik niet en valt toch achter de oortjes en valt niet zo op. Ik wil het toch lang laten groeien.
Maar achter op 1 lengte ziet meteen zoveel voller eruit. Ook stuk netter.

1 like

Benieuwd wat daar eigenlijk de reden van is dat het niet overal in het rvp zit. Is dat puur financieel? Of omdat het niet echt gevaarlijk is oid

https://www.rivm.nl/waterpokken/waterpokkenvaccinatie

Op 1 oktober 2020 heeft de Gezondheidsraad een advies uitgebracht over vaccinatie tegen waterpokken. De raad adviseert in Nederland de vaccinatie niet op te nemen in het Rijksvaccinatieprogramma, omdat de ziekte in ons land niet ernstig is. Bijna alle kinderen krijgen voor hun vijfde jaar waterpokken in een milde vorm. Daardoor komt de ziekte onder volwassenen nauwelijks voor. De vaccinatie is wel beschikbaar op eigen kosten. U kunt over de mogelijkheden informeren bij de huisarts, de GGD of het vaccinatiecentrum.

Dus ik gok waarschijnlijk beide.

3 likes

Ja ik wil het ook graag laten groeien, maar ik kan het in haar nekje idd wel mooi op 1 lengte laten knippen! Thanks!

1 like

Ja het lakentje is dus ook fijn? Hoe is dat anders dan gewoon een laken strak instoppen? Hij trapt zichzelf altijd onder lakentjes vandaan en had dan ook gehoopt dat we het standaard af konden met slaapzakjes haha.

Hij draagt nu het slaapzakje en we proberen het al een paar nachten met maar één armpje dichtgeritst (vannacht gaan we proberen met beide armpjes los, ben benieuwd :crossed_fingers:t2:).

Ik dacht altijd dat een vaccinatie minder goed en langdurig werkt en dat je het later dan alsnog kan krijgen maar dat lees ik hier niet in terug. Misschien toch maar doen.

Mijn man is er nu ook tegen gevaccineerd, wel een tip voor mensen hier die het nooit hebben gehad want het kan voor volwassenen heel gevaarlijk zijn als je als kind geen antistoffen hebt aangemaakt.

2 likes

Zei jullie arts nog iets over een tweede prik hiervoor? Onze arts (in het buitenland destijds, daar zat het ook in het programma) zei dat het wel nodig was, en als ik op bijv Amerikaanse sites kijk raden ze aan om een booster shot te nemen vanaf vier jaar. Maar de site van het rivm vind ik wat minder duidelijk. Ik moet nog steeds met onze huisarts bespreken hoe dat nou precies zit.

1 like

Ja 4 tot 8 weken zei onze huisarts. Maar ik hoorde ook idd dat het anders is in Amerika. Misschien ander vaccin?

@Nefertiti dat had ik eerst ook begrepen maar las ik idd ook niet meer terug! Dat was ook de reden dat we t nu toch gedaan hebben.

3 likes

Ja ik vind vooral de combinatie echt fantastisch. Dat lakentje is anders omdat het er helemaal strak omheen zit. Mijn kind kan normaal strak ingestopte lakens altijd los krijgen en dat lukt met dit niet. Ook houdt het hem tegen om te gaan rollen.
Maar als het bij jou goed gaat met alleen de slaapzak dan is het misschien niet nodig toch?

1 like

Oh dat lijkt me wel handiger inderdaad! Ga het onthouden mocht het de komende nachten toch drama worden. Nee inderdaad, dan is het de komende tijd waarschijnlijk even stoeien met in slaap komen maar daar zal hij uiteindelijk toch aan moeten wennen. Tot nu toe gaat het goed vanavond, soms even in z’n ogen wrijven maar hij slaapt dan wel gewoon verder, duim voor me :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Iemand een goed idee voor goede laarzen rond maat 31? Mijn dochter heeft 4 weken geleden enfant laarzen gekregen gevoerd met thermo maar wat een bagger kwaliteit…nu al stuk van binnen en ze meuren nu al zo. Ik ga ze direct weggooien maar heb wel goede laarzen nodig

Budget maakt niets uit

1 like

Ik slaag altijd wel goed bij Scapino!

1 like

Thanks ga ik ook even kijken. Hopelijk hebben ze gevoerde.

@Fishing @Bergamot de NHS heeft een goede uitleg waarom het niet in het vaccinatieprogramma zit in veel landen. Beter dan ik het kan uitleggen.

Edit: wil hier nog wel aan toevoegen dat als je kind het NIET heeft gekregen als ze 4-6 jaar oud zijn, ze je moet laten vaccineren omdat de kans dat ze het dan nog oplopen erg klein is en je wil niet dat ze het als volwassene krijgen.

Why is the chickenpox vaccination not part of the routine childhood immunisation schedule?

There’s a worry that introducing chickenpox vaccination for all children could increase the risk of chickenpox and shingles in adults.

While chickenpox during childhood is unpleasant, the vast majority of children recover quickly and easily.

In adults, chickenpox is more severe and the risk of complications increases with age.

If a childhood chickenpox vaccination programme was introduced, people would not catch chickenpox as children because the infection would no longer circulate in areas where the majority of children had been vaccinated.

This would leave unvaccinated children susceptible to contracting chickenpox as adults, when they’re more likely to develop a more severe infection or a secondary complication, or in pregnancy, when there’s a risk of the infection harming the baby.

We could also see a significant increase in cases of shingles in adults.

When people get chickenpox, the virus remains in the body. This can then reactivate at a later date and cause shingles.

Being exposed to chickenpox as an adult (for example, through contact with infected children) boosts your immunity to shingles.

If you vaccinate children against chickenpox, you lose this natural boosting, so immunity in adults will drop and more shingles cases will occur.

Bron: Chickenpox vaccine FAQs - NHS

4 likes

Oh wat zielig! Zo naar voor die kleintjes
Ook al wil je niet alleen maar smeren hier hielp amandelolie heel erg.
beterschap

1 like