Ik ga morgen maar eens alles wat ik weet over haar dutjes loslaten en puur kijken naar of ze moe is ja of nee
Ben benieuwd, maar jullie verhalen stemmen me best hoopvol!
Ik ben nog op zoek naar leuke cadeautips voor Z die volgende maand 2 wordt. Ik wil liever een paar ‘grotere’ dingen vragen dan allemaal losse kleine dingetjes want die krijgt ze vast al genoeg voor sinterklaas/kerst. Ik zat er ook aan te denken om iets van buitenspeelgoed te vragen voor aankomende lente/zomer maar geen idee wat heeft iemand nog leuke tips?
Keuken van Ikea? Er zijn websites die dat kunnen oppimpen voor je. Een zandbak. Een watertafel. Een trampoline. Loopfiets.
Voor het eerst maken wij de waterpokken mee… help! Iemand nog tips?
Mijn zoon krijgt een step, vorig jaar aquaplay, een abonnement op een park in de buurt, verder vooral veel Duplo maar ook een paar spelletjes vanaf 2 jaar!
De mouse van kidsclinic was hier fijn maar het allerfijnste waren badjes met havermout. Ik deed dan havermout in een hydrofiel washandje en er een elastiekje omheen. Dan kwam er een laagje op het huidje.
Ik vond het overigens echt pittig toen ons zoontje waterpokken had, dus sterkte! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!
Thanks. Gaan we dat morgen gelijk inslaan.
Ik ben heel benieuwd
@Broodrooster alles behalve de trampoline heeft ze al
@June88 oeh een step is leuk! Ik dacht dat ze dat pas veel laten konden maar ik zie er genoeg vanaf 2 jaar, leuk!
Ik heb geen tips en dit is absoluut te laat voor jullie maar misschien heeft iemand anders er wat aan omdat bijna niemand weet dat het kan.
Maar wij hebben ons kind laten inenten tegen waterpokken. Je moet dit in principe zelf betalen en kost iets van 100 eu (maar of we hebben een langzame zorgverzekering of ze vergoeden het toch want nog geen rekening gezien).
Het gaat via de huisarts en het zijn 2 prikken met een 4-8 weken interval.
En als je bent ingeent dan kan je ook geen gordelroos krijgen later.
Wij vonden het iig allemaal wel de moeite waard.
Even een anekdote hoor, dit doet me eraan denken dat mijn ouders mijn broertje wel eens zo aan zijn matras hebben vastgebonden. Hij was toen peuter en klom steeds uit zijn ledikant. Toen hoorden ze een heel gestommel boven. Was mijn broertje met matras en al uit het ledikant geklommen Die liep dus met dat matras op z’n rug door de kinderkamer hahaha.
Wbt slapen: mijn dochter is even oud en rommelde laatst ook al met slaapjes. Toen las ik dat je ook een tijdje het ochtenddutje kort kan houden (30-45 min) ter overbrugging. Dat was ik zelf aan het proberen en dat leek wel te werken. Maar toen werd ze ziek en ging alles weer door de war.
K. heeft voor haar 2e verjaardag een scoot&ride gekregen, dat is zowel een (stabiele) step als loopfietsje en in te stellen op verschillende hoogtes. Super leuk ding.
Verder kreeg ze oa qua wat grotere dingen een houten kinderpicknicktafel (een ronde), een galaxylamp die nu iedere avond aan staat als ze gaat slapen en houten treinbaan van Little Dutch. Van iemand anders kreeg ze weerhet bijbehorende treinstation en dat was vanaf dag 1 een hit. Zijn leuke uitbreidingen bij te koop ook dus
Over dutjes gesproken; wanneer stopte bij jullie het middagslaapje helemaal? N. is ruim 2,5 en slaapt s middags nog. Als we dr niet wakker maken slaapt ze zo 2,5 uur. Echt heerlijk hoor, maar dan slaapt ze s avonds niet. We laten haar nu niet langer dan 1,5 uur slapen, dus maken dr om 2 uur altijd wakker.
Alleen de laatste tijd valt ze s avonds toch weer laat in slaap. We brengen dr half 8 naar boven, meestal 15/20 minuten avondritueel (boekje, kletsen, knuffelen). Deze week is het iedere keer pas rond half 9 stil. Soms moeten we ook nog wel eens terug. Heb het idee dat ze niet moe genoeg is, was ergens logisch is maar kan nog geen afscheid nemen van het middagslaapje. Ben zelf ook 35 weken zwanger dus het zou lekker zijn als ik dat rustmomentje nog even heb.
Wij met 3 maar op de opvang slaapt ze nog wel. De max is één uur en als we een hele drukke dag hebben thuis dan slaapt ze soms nog wel…
Wat zijn fijne drinkbekers met een breed rietje en die niet lekken?
S ging pas na z’n 3e jaar van 1 dutje naar 0 overdag. Was ook op aanraden en ritme van het KDV om “klaar te stomen” voor het basisschool. Tot die tijd sliep hij overdag meestal 1,5 uur.
En om half 8 a 8 uur naar boven, sliep om 8.30 en werd om 7.30 wakker. Nu nog steeds maar rond 7.10 wakker.
Hier zijn ze nu 2.5 en sinds een week van 3 uur middag dutje naar 0 uur middag dutje. Ik kan het niet aan en wordt er helemaal gestresst van. Op het kdv deden ze geen middag dutje meer sinds ze 2 zijn en op stretchers in 1 ruimte moesten slapen.
Heel soms slapen ze daar 1 uurtje. Maar thuis echt 0. Ik leg ze wel in bed om even te rusten (lees om zelf even een uurtje adem pauze te hebben)
Tldr ik haat het dat ze geen middag dutje meer doen help stuur een nanny
K. is in januari 2,5 en wij zitten inmiddels al een paar weken op max 1 uur of helemaal niet. Langer dan 1 uur overdag slapen is het in de avond 1 groot drama.
Even tussendoor een kleine tip. Ik heb gisteren dit vestje bij de zeeman gekocht voor 8 eu! Volgens mij is hij er ook nog in een andere kleur, maar die hing er nog niet
En dit leuke pakje zag ik ook nog voor 10 eu
Ohh dat vestje zo leuk! Tot welke maat gaat die, weet je dat?