@Karl_Lagerfeld mijn zoontje kan pas sinds een paar maanden zelfstandig in slaap vallen en daarvoor zaten we altijd op de schommelstoel om in slaap te vallen. Dit werkte echt prima voor ons en hij sliep ook redelijk vlot nachten door, dus hij had er geen last van.
Ik snap dat het lastig is om je intuïtie te volgen als een arts wat anders zegt. Maar ik luister alleen naar het CB voor punten die écht gevaarlijk zijn (zoals het scheve hoofdje dat hij had) maar eetadviezen die uit de schijf van vijf komen gaan bij mij ook het ene oor in en het andere oor uit. Prima als het voor iemand wel werkt maar als het tegen je gevoel en intuïtie indruist zou ik er niet naar luisteren.
Hopelijk komen jullie samen met je dochtertje tot een fijne manier van slapen, succes!
Edit: en over dat eten: ik denk dat de meeste baby’s heel goed kunnen aangeven wanneer ze vol zitten. Zolang er niks anders aan de hand is kan je best een beetje meer geven. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet over de 1 liter per dag ‘durfde’, maar achteraf had ik best een beetje meer willen geven. Als ik nu naar foto’s kijk vind ik hem ook zooo dun, ook al at ie veel. Hij had het gewoon nodig. Nu hij zelfstandig eet en we niks geks geven is hij veel dikker geworden, maar nog steeds een prima gewicht.