Wij hebben een wasbare zwemluier idd, van totsbots. Fijn ding! Wij doen eroverheen nog een leuk zwembroekje voor de leuk (ookal zien wasbare zwemluiers er zelf al leuk uit)z
Mijn zoon heeft vanaf zijn eerste dag altijd honger gehad. Ik was toen heel erg bezig met wat hij maximaal mocht hebben, ik durfde hem niet meer te geven door het CB.
Zij kwamen met argumenten als zuigbehoefte enz terwijl ik heel goed wist dat hij echt gewoon wilde drinken.
Achteraf heb ik spijt dat ik meer naar het standaardpraatje van het CB heb geluisterd dan naar mijn eigen kind. Naarmate hij ouder werd heb ik hem wel vaak zoveel gegeven als hij wilde. Het is nu een kerngezonde peuter, keurig op gewicht. En nog steeds is hij een grote eter
Je hebt ook voeding voor hongerige babyās, dat hebben vrienden van ons uiteindelijk gebruikt omdat die kleine ook honger bleef houden. Wel in overleg met CB, maar is volgens mij gewoon bij de drogist te koop? Als je zeker weet dat het geen zuigbehoefte of pijn is (dan willen ze vaak ook meer drinken omdat met slikken/drinken de pijn ff weg is), kun je dat misschien eens voorleggen?
Verder het advies over slapen in eigen bed lekker ene oor in, andere oor uit. Onze oudste sliep na de kraamweek op haar eigen kamer, de jongste kroop de eerste maanden zowat terug in me en lag pas rond de 3 maanden in de co-sleeper en later pas op haar eigen kamer. Komt vanzelf wel Lekker doen wat goed voelt en als jullie zo het meeste slaap krijgen is dat toch prima.
Waarom moet je oefenen met slapen in het eigen bedje? Willen jullie dat zelf?
Ik ben wel best tevreden met de we-too. Ik doe er wel een lavendel of citroen vuilniszak in en poepluiers nog in een luierzakje, maar dan komen er ook geen luchtjes doorheen. Hij moet alleen wel echt open staan. Mijn peuter is het daar niet mee eens en wil hem altijd dicht doen, als ze dat het gedaan en ik het niet doorheb komen er soms wel luchtjes doorheen. En ik vind hem ook vrij snel vol (om de dag ofzo), maar ik moet dan ook 6 verdiepingen naar beneden om de vuilniszak weg te gooien en ik ben luiš
Edit: zie dat je hem al hebt afgeschrevenš
Ik ben met de oudste vanaf 8 weken gegaan (toen nog na de vaccinaties) en met de jongste vanaf 11 weken (eerder kon niet vanwege corona). We gaan elke week en ze vinden het allebei fantastisch.
Ik gebruik zelf zwemluiers van kruidvat, maar zie ook veel wasbare luiers bij andere kindjes. Ik doe ze zelf altijd wel een badpakje aan, want dat lijkt me toch iets warmer ofzo maar dat slaat natuurlijk nergens op haha. Verder een lekker warme handdoek, een grote hydrofiel, makkelijke kleren voor erna (vooral geen strakke spijkerbroek) en iets te eten/drinken. Voor de jongste ook altijd de maxicosi, want die valt snel in slaap erna en hoef ik dan niet wakker te maken om in de auto te gaan. Voor het lesje heb je geen zwembandjes nodig, voor vrijzwemmen bij ons wel, daar gebruik ik voor de jongste een swimtrainer voor.
Haha toch bedankt voor je review!
Herkenbaar dit. Hier ook een hongerige beer die snel en gortig drinkt. Ben super lang bij speen 1 gebleven. Ik heb ook die adviezen van cb gekregen en heb er eigenlijk niet zo goed naar geluisterd. Het werkte gewoon nietā¦ Ze had hongerā¦ dus we maakten tussendoor nog eens 30 of 60 cc. Ook het in bed slapen overdag is tot 6 maanden (als het niet langer is) niet of nauwelijks gelukt. Continu draagzak overdag. Het rekken van voedingen werkte trouwens wel in de draagzak, misschien haar daar vaker in proberen te doen? Hoe vindt ze dat?
Ze is nog maar een maand hĆØā¦ Bedenk dat ze 9 maanden lang elk moment van de dag kon drinken als ze dat wilde. Ik zou lekker bij mijn eigen gevoel blijven: heeft ze honger? Lekker een flesje geven. Wil je haar liever bij je in bed houden? Zeker doen!
Ze is nog zo klein ā¦ het moeten e.d. komt allemaal nog
Ja ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat we gewoon weer de normale hoeveelheid gaan geven. Ben nu al vanaf gisteravond 17:00 bezig met een schreeuwende baby die niet wil slapen.
Ja ik ga ze maandag bellen dat dit niet werkt en zag inderdaad ook die speciale nutrilon (forte volgens mij) maar dat overleg ik dan ook maar weer eerst.
En over dat slapen; ze slaapt overdag altijd beneden. De arts gaf aan dat het vele huilen in de avond van overprikkeling zou kunnen zijn en zei dat we eens moesten gaan oefenen met haar boven leggen. Hoefde niet perse in haar bedje, maar wij zouden haar liever in de wieg naast ons bed leggen ipv in ons bed. Daar is het nu heel erg druk namelijk met baby en hond (ja omg)
Ja we zouden haar langzaam aan uit ons bed willen en in het wiegje naast het bed.
Was eigenlijk mn plan om haar in slaap te laten vallen bij ons en dan in haar wieg leggen maar dat was volgens die arts zielig dusja LASTIG
Huh hoezo is dat zielig? Wiegje naast je bed?
Ik heb beide kinderen heeel lang in slaap gevoed, op het grote bed en dan in de gesloten of open co gelegd? Zie niet wat daar zielig aan is haha
Snap niet wat er zielig aan is hoor hebben we ook veel gedaan, in slaap gewiegd of gevoed en dan overgelegd.
Dat vele huilen in de avond ken ik en is heel kut, vond dat heel pittig. Werkt wandelen in de draagzak/doek dan? Bij ons werkte niks behalve āuitzittenā (troosten dus), soms werkte voeden na een tijdje, maar vaak ook niks. Bij anderen helpt draagzak/doen wel. Overdag heeft ze in het begin bijna alle dutjes daarin gedaan sowieso, heeft ze niks aan overgehouden.
You can do it, je doet het superfood, volg je gevoel en dat wat jullie denken wat ze nodig heeft!
Misschien doelt deze arts erop dat het voor een baby verwarrend kan zijn als ze op de ene locatie in slaap vallen en op de andere locatie wakker worden. Als ze dan structureel lekker warm bij je in slaap vallen en ze vervolgens alleen in een wiegje wakker worden kunnen ze daardoor problemen krijgen met in de wieg slapen. Met nadruk op kunnen want dit gebeurt niet altijd (en kleine babies vinden in een wieg slapen vaak ook moeilijk zonder dat dit er aan vooraf is gegaan).
@Karl_Lagerfeld lukt het je een beetje om op je eigen gevoel/intuĆÆtie te vertrouwen? En dat aan te vullen met info van anderen, ipv de info van anderen als leidraad te nemen. Jullie zijn degene die haar 24/7 zien en alles van haar mee krijgen. Vaak weet je daardoor al heel veel!
Ja beetje wat @Koda zegtā¦ hij vond het vergelijkbaar als dat je als volwassenen in slaap valt op een luchtbedje in een zwembad en dan wakker word op de open zee.
@Ovenschaal wandelen werkt iig niet, dan is ze stil tijdens de wandeling maar zodra ik dan binnen kom merkt ze dat meteen. Maargoed eerst was dat huilen maar 2 uur in de avond en dan vind ik het zelf wel te doen om doorheen te komen.
En ik denk dat ik wel aanvoel wat ze wil en nodig heeft maar vind lastig omdat zoān arts natuurlijk wel meer ervaring heeft dus ben dan wel zo dat ik zijn adviezen wil opvolgen en niet meteen zoiets hebben van ānee dat is het nietā.
Ben daarom wel ook heel blij met dit forum waar je toch laagdrempeliger advies kan vragen en verschillende ervaringen kan lezen.
Ik weet niet waarom jullie wieg het formaat van een twee persoonsbed heeftā¦ een wiegje is toch ook heel geborgen? Lijkt mij iig.
Overdag hebben wij dr nooit in dr bedje gelegd maar altijd in de wagen (en dan wel stukje lopen buiten) in de draagzak of lekker op schoot (tip pak je drinken en snacks voordat je gaat zitten). Dat werkte voor ons en baby echt heel goed. En idd ook huiluurtje ofzo savonds maar dan hielden we dr ook bij ons op schoot.
Ik denk dat je vooral moet uitvinden wat jullie prettig vinden en wat werkt en dat je het in grote lijnen echt niet zo snel fout doet.
Ja dan gaan ze er van uit dat je daarna dus niet naast de baby ligt natuurlijkā¦
Bij ons gingen ze tot een maand of 6 pas mee naar bed als we zelf gingen slapen en dan in de co (& soms gewoon in dr maternale houding in bed).
Dus dan worden ze wakker op een ander oppervlak maar alsnog naast je.
Als dat jouw plan is en je voelt je daar fijn bij zou ik het lekker doen. Ik heb het ook tijden zo gedaan. Ik moest de baby wel minstens 20 minuten na een voeding rechtop houden ivm (verborgen) reflux, en dan viel hij altijd al zo op mij in slaap. Na die 20/30 minuten legde ik hem dan in de wieg en sliep die heerlijk verder. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb heel lang eerst in haar eigen bed laten slapen, toen later op de avond een flesje doe deed ze altijd slapend. En daarna in de wieg naast ons. Ze keek smorgens niet verschrikt hoor. Was snachts makkelijker met speen teruggeven of troosten dan elke keer eruit en naar haar kamer lopen.
We waren er keer mee begonnen omdat we keer weer seks wilden (in bed) haha maar het niet konden met haar ernaast in de wieg.