Tips, ervaringen & aanraders #5

Dat systeem lijkt me wel handig, dan hoef je ook niet soms een half lege zak weg te gooien. Bij veel andere emmers hebben ze een systeem dat de zak na iedere luier gedraaid wordt. Dan krijg je zo’n luier slinger, maar dat lijkt me niet echt milieuvriendelijk. Slim die tip met de boterhamzakjes!

De Wetoo heb ik nu echt afgeschreven na jullie berichten. We hebben geen eigen container en om nou voor iedere poepluier helemaal naar de ondergrondse afvalcontainer te lopen lijkt me ook niet echt handig :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook die van Korbell (voor €7 gekocht op marktplaats) en ik vind hem top! Passen flink veel luiers in en gaat alleen stinken na een paar poepluiers. Ik heb geen kliko, alleen een ondergrondse container dus ik had geen zin om voor elke luier naar buiten te moeten. Ik dacht eerst ook dat ik een luieremmer nutteloos vond, maar ik ben er toch wel erg blij mee!

1 like

Ja ik bedoel deze :

Kan die eruit?

2 likes

Yes, die kan eruit! Dan moet je er even aan draaien. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oh fuck ja :joy::joy: je draait hem zo eruit

Nou thanks @DahliaDavin en @Lichtknopje

6 likes

Mocht dit voor iemand interessant zijn: het kan ook prima zonder luieremmer. We hadden bij wijze van prullenbak een mandje op de babykamer waar we de luiers in gooiden. Het idee was om het mandje aan het einde van de dag te legen. Al snel ging de vieze luier direct mee naar beneden (gewoon in de normale prullenbak daar) dus het mandje ging weg.
Plasluiers gewoon dicht vouwen, poepluiers met een luierzakje er omheen. Scheelt weer een kleine hoeveelheid plastic.

De prullenbak beneden legen we gewoon in de kliko wanneer hij vol is, en hij stinkt nooit naar poep of urine.

Helemaal prima verder als mensen een luieremmer gebruiken hoor, bijvoorbeeld als je je luiers in een aparte container of zak aan moet bieden of als je dat gewoon fijn vindt werken. Maar ik dacht voordat aanstaande moeders nu denken dat je echt niet zonder kunt (dat dacht ik eigenlijk ook vooraf): het kan echt prima, en scheelt weer geld :slight_smile:

13 likes

Scheelt toch weer wat luiers eruit halen.
Als je hem ooit grondig wilt schoonmaken kan je aan de bovenkant dat draaibakje ook losmaken. Kwam ik per ongeluk achter omdat ik liep te klooien met losdraaien.

Wat was ook alweer die fijne zalf voor schrale/ruwe babywangetjes? Ik kan het niet terugvinden

Iemand wel eens bij Sprookjesbos Valkenburg geweest? Is dat leuk voor een bijna 1- en 2,5-jarige? Ik zie dat je vanaf 80cm entree betaalt, dus denk dat er dan ook echt wel wat dingen zijn waar K. met haar 92cm in kan?

Lipikar! Fijn bij een droge huid.

2 likes

Ja dat gebruik ik ook! Zat volgens mij in de blije doos, heb inmiddels al grote verpakking gekocht want gebruik het zelf ook

Moest gisteren naar consultatiebureau… en we moeten dus minder voeding gaan geven. Terwijl het eigenlijk mijn vraag was of ik meer mocht geven omdat ze eigenlijk vaak na 2 uur / 2,5 uur al begint met huilen.

Nu heeft ze dus al direct na de fles nog honger, meteen huilen en haar handjes in haar mond stoppen. Echt irritant :rage: Want we moeten ook gaan oefenen met slapen in haar eigen bedje maar dat word zo ook wel lastig als ze nog honger heeft na een voeding ipv in coma valt

1 like

Is ze al oud genoeg om eens een papfles te proberen?

En wat is de reden dat je qua voeding zou moet minderen? Ik heb me nooit iets van het CB aangetrokken omdat wij ook in het ziekenhuis liepen en de voeding met kinderartsen bespraken. Die waren er superrelaxed mee, zo lang we niet de max gaven (is niet goed voor de nieren bij kunstvoeding) vonden zij eigenlijk alles oké. Mijn kind groeide overigens wel normaal.

2 likes

Zou ze zuig behoefte kunnen hebben? Drinkt ze snel? Kleinere speen/rechter op?

Nee ze is pas een maand oud… dus dat mag helaas nog niet. En ze zeiden op het consultatie bureau dat ze nu al 50cc van het max af zat en dat ze dus maar 50 cc speling zou hebben totdat ze 6 maanden is.

En het is ook echt typisch, normaal liet ze ook wel wat over in de fles en dronk ze langzaam maar nu drinkt ze hem zo leeg en ook onder een kwartier. Alsof ze het weet ofzo :face_with_monocle:

Ja ze drinkt nu plotseling ook snel, dus ik geef haar nu tussen het drinken door even de speen. Ze heeft ook een sterke zuigbehoefte idd. Maar ze heeft al de langzaamste spenen van dr brown

3 likes

Je kan eens kijken naar therapeutisch voeden! Dan gaat t langzamer. Die van ons hadden ook een sterke zuig behoefte en waren in paar minuten klaar aan de borst. En dan gingen ze “tutten” of toch speen idd.

1 like

ah wat sneu!! misschien toch meer ongemak of pijn in plaats van echte honger? dan ‘drinken’ ze ook graag omdat het zo’n lekker knus momentje is is, mijn baby wou ook heel veel tutten als ie krampjes had.

2 likes

Ah ja als ze al zo dicht bij de max zit is het wel lastig als ze dan nog honger heeft.

Hier ging de melkbehoefte heel wisselend trouwens, dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je nog 5 maanden met een hongerige baby zit hoor! Wij hebben weken gehad dat ze heel weinig dronk en we er van alles aan deden om haar meer te laten drinken. En weken dat ze superveel dronk en we echt moesten zorgen dat we niet over de max gingen. Hoort bij het leven van een baby. Nu achteraf denk ik: was fijn geweest als ik me daar wat minder zorgen om had gemaakt elke keer.

2 likes

Wat is jullie ervaring met baby zwemmen en vanaf welke leeftijd?
En welke ‘spullen’ heeft een baby nodig?

Ik kijk nu in plaats van een normaal zwembroeken naar een wasbare zwemluier. Maar zou het liefst vanaf een week of 8 ofzo naar zo een lesje gaan en ook wel eens gewoon zelf vrij zwemmen. Maar gebruik je voor het vrijzwemmen dan een baby zwemband? Of hoe werkt dat haha.