Mijn man brengt Y altijd naar bed, ze hebben samen een heek ritueel. Bij mij gaat ze gewoon nooit slapen.
Tot nu toe leg ik N altijd op bed, maar dat is een kwestie van slaapzak aan, instoppen, nachtlampje aan, aai over de bol en wegwezen
Met een kleine kanttekening dat het
fijn/mooi/gezellig is mede dankzij Netflix (tijdens het tandenpoetsen).
Welke heb jij?
Gewoon zo eentje, zie dat deze niet meer leverbaar is. Maar er zijn er meerdere van deze soort. Op een doek droogde ze niet zo heel goed hier
Oh ja daar heb ik meerdere van gezien inderdaad!
Een gewoon afdruiprekje werkt ook prima. Maar ik vind het zelf wel handig om er standaard eentje apart voor de flesjes op het aanrecht te hebben staan. En zie dat ook veel bij de gezinnen met babies hier in de wijk haha (keukens zitten aan de stoep).
Wonderbaarlijk gezien gebruikt bijna iedereen in deze wijk ook dezelfde flessen trouwens! Allemaal Avent.
Wij doen het eigenlijk altijd samen. Naar boven, eerst uitkleden tot romper, dan de fles, luier verschonen, in onze slaapkamer pyjama shirt aan en slaapzak aan, verhaaltje lezen, en dan in bed leggen en gordijntje dicht in haar slaapkamer. Altijd een vast ritueel / volgorde, meestal valt ze (8 maanden) dan ook wel snel zelf in slaap.
Wij proberen t 50/50 maar in de praktijk doe ik het iets vaker omdat mân vriend sowieso een keer avonddienst heeft en hij voor zân hobby vaak na t eten op pad is (fotografie).
Ik vind het meestal wel oké en ook een lekker momentje, even de dag doornemen en een boekje lezen, maar einde van de dag wil ik zelf ook gewoon chillen en dan vind ik het soms ook net te lang duren. Ze roept mij ook nog wel eens terug en dat vind ik vooral vervelend. Als ze iedere avond gelijk zou slapen of stil zou blijven zou ik het leuker vinden.
Mijn partner en ik doen het samen, ervaar het als neutraal, H. Vindt niet alles leuk, maar de leuke momenten zijn weer leuk.
Vind het naar bed brengen meestal wel ok. Mijn man en ik wisselen af en blijven bij hem tot hij in slaap valt. Meestal boekje lezen, licht uit, luisterboek en knuffelen. Als het echt lang duurt is het natuurlijk niet zo tof, maar goed, dan val ik uiteindelijk zelf ook in slaap
Voor die tijd hebben we dan al gegeten en alles. Omdat we het omstebeurt doen is het wel goed te doen.
Ik vind het vooral leuk als de keuken en woonkamer een rotzooi is haha, we hebben namelijk de afspraak dat degene die kind niet in bed legt, de keuken/woonkamer opruimt en doekje overal overheen. De avonden dat ik dan kind naar bed breng, ben ik intern erg blij.
Vind het vaak wel heel schattig hoe ze in bed nog wat wil spelen, en moeilijk tot rust kan komen, maar ook wel frustrerend soms.
Ik breng voor 90% naar bed. Meestal wel leuk, haar in bad, daarna in ons bed nog even lezen en knuffelen. Of sinds kort soort cheerlead stunts. Alleen tandenpoetsen is vaak een drama. En laatste tijd is slaapzak aan trekken ook een probleem geworden.
Haha hier dezelfde deal als een van ons iig alvast de fles gaat maken. Wel fijn om allebei ff alles goed af te ronden voor de avond begint
B. (11 maanden) heeft sinds vorige week woensdag hoge koorts (39/40 graden). Vrijdag heb ik de huisarts gebeld, omdat ze verder geen verontrustende symptomen had hoefde ik niet langs te komen maar het mocht wel, dus ik ben geweest. Kennelijk is het niet meer zo dat ze na 3 of 5 dagen koorts een afspraak maken, kijken ze vooral naar wat er verder eventueel speelt.
Maar goed, ik dus wel langs en bleek ze aan beide oortjes een ontsteking te hebben (ze was de week ervoor ziek, hoesten). Verder geen gekke dingen. Dus advies was verder gaan met zetpillen. Nu heeft ze dus nog steeds 39.7 en duidelijk last (hangen, huilen, niets eten etc.). Ze drinkt wel genoeg. Ze slaapt veel, drie flinke slaapjes overdag en ze slaapt langer in de ochtend. Wel is ze meestal tussen 11.00 en 1.00 onrustig en huilerig.
Ik ga morgen de huisarts weer bellen voor overleg, hij had het over een week, daar zitten we bijna op, maar ik vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen zitten en wat vinden jullie? Ik heb zelf zoiets van ok, is het dan toch niet tijd voor een ab kuur?
Mijn dochter heeft laatst een ab kuur gehad ivm oorontsteking. Ook een paar dagen koorts gehad en hangerig. Hier ging het drinken alleen heel slecht en amper nog plasluiers, misschien dat daar verschil in zit voor het geven van ab? Beterschap, hopelijk gaat het snel beter!
Dankjewel voor je reactie! Gelukkig drinkt ze inderdaad wel en plast ze dus genoeg. Vooral water, weinig voedingsstoffen dus maar wel vocht. En wel wat opvolgmelk. Ik vraag me alleen wel af, als het lichaam al bijna een week zo bezig is, of het het dan wel zelf gaat oplossen of dat ze toch niet geholpen is met een kuur.
Oei, daar zou ik geen antwoord op durven geven. Ik weet alleen dat mijn huisarts echt bovenop het drinken zat en toen dat slecht ging heeft zij een kuur voorgeschreven. Ik moest eerst ook proberen om waterijsje te geven, dus ze zat echt op het innemen van vocht, dat ze niet wilde eten was eigenlijk geen probleem. Oorontsteking is niet fijn, ik hoop dat het lichaam het zelf oplost en anders mbv een kuur!
Ik zou vragen of dezelfde arts jullie kan zien (onze praktijk heeft namelijk meerdere artsen). Die kan het beste beoordelen hoe het er nu uitziet tov een week geleden; hetzelfde, erger of minder? Als het niet minder wordt, zou ik vragen wat ze kunnen doen om het te verbeteren. Vind het op zich niet gek dat ze na zoveel dagen ziek er last van heeft, maar zou dus zeker nog een keer langs gaan. Hopelijk knapt ze snel op. Beterschap.
Helaas had ik een waarnemer Maar misschien kunnen ze wel even opnieuw kijken en alsnog inschatten. Dankjewel!
Als ik niet werk in de avond, dan breng ik haar naar bed. Daar nemen we ruim de tijd voor, want ik lees minstens 5 boeken en daarna doen we de sterrenprojector aan en âooooooo kijk eens wat een mooie sterrenâ, dan krijgen alle knuffels nog een kusje en natuurlijk zijzelf, nog een dikke knuffel en een rijmversje en dan âveel plezier in dromenland lieverd, als er wat is, dan mag je naar papa en mama komen, slaap lekker, hou van jeâ. En dan gaat ze slapen. Is altijd heel knus en gezellig.